Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 10.000kr’s anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hey!

Til sommer er det på tide at opgradere mit anlæg, som har leveret musik og surround i mine teenage dage hos forældrene - det har været en samling af gode køb til en billig penge og har sådan set virket okay til mit forbrug - men jo ældre man bliver, jo mere kræsen bliver man samtidigt og nu er det tid til at gå et niveau op i ydelse

Bemærk at jeg stadig er under uddannelse (= SU) og derfor ikke har den store formue, da jeg også skal tage skridtet ind i fladskærmens verden i stuen.

På nuværende tidspunkt har jeg:
Sony 5x100W
Gemini 300W front-A
Eltax 200W front-b
Sony 80W baghøjttalere

Jeg søger:
Forstærker til surround sound (mest lun på Denon)
2 front højttalere
2 baghøjttalere
1 center

Ovenstående skal findes under 10.000 grænsen og jeg køber mere end gerne brugt (som nok kan blive den bedste løsning)
Jeg har kigget lidt rundt og fundet en annonce fra DBA med noget Dali Surround - 2 stk. Concept 6, 2 stk. Concept 2 og en Concept center til 4000,- - Concept serien fra Dali skulle være et glimrende vej at gå hvis jeg har forstået det korrekt, men ser helst at 6'erne bliver 8'ere, og det gælder jo bare om at være heldig vel...

Forslag, erfaringer osv udbedes!

Jeg ser også gerne forslag til en Subwoofer (når pengepungen igen er fyldt), men den skal ikke medregnes under de 10k og igen; må gerne være brugt

På forhånd tak,
Mattias
Til top Vis mattias.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattias.dk

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ville slå til ang. det Dali Surround! Det er et godt køb til så få penge! Har du hørt concept 6 kontra 8? Mange mener at 6eren er en del bedre end 8eren på flere punkter. 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Jeg ville slå til ang. det Dali Surround! Det er et godt køb til så få penge! Har du hørt concept 6 kontra 8? Mange mener at 6eren er en del bedre end 8eren på flere punkter. 

Har desværre ikke haft mulighed for det, da jeg studerer i Norge og kun lige er begyndt at lege med tanken om et nyt anlæg, så er ved at undersøge mulighederne, så jeg kan komme igang med at lytte til lidt forskelligt når jeg er tilbage i DK næste gang
Til top Vis mattias.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattias.dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes