| Forfatter |
|
Holden Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have indkøbt et par B&W 604s3 for nogen måneder siden, er tiden kommet til at opdatere systemet til en komplet 5.1 surround. Jeg har derfor været på udkig efter både center og baghøjtalere, brugt!
En fyr har tilbudt mig følgende:
B&W LCR 600s3 (10 mdr. gammel) B&W DS6 s2 alt i sort
pris. 4500 kr.
Nu er spørgsmålet så bare, om det ville være smart at blande s2 og s3 i et system. Har læst mig frem til at det ikke gør så meget når det er baghøjtalere, fronten skulle man ikke gøre det ved?!?
Hvad er den store forskel på DS6 s2 og s3?
Er prisen ellers fair, jeg kan muligvis godt lokke ham ned i 4000 kr.
Mvh. Holden
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager lige dette indlæg op igen og håber på et par gode svar. Står i en seriøs handel hvor jeg er meget i tvivl om det ene eller andet..
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige at vende den lidt om..
Skal jeg købe et par DS6s3 som surround højtalere frem for et par DM600 eller DM601s3?
De skal som sagt bruges til surround men sikkert også musik som jeg i øjeblikket spiller i stereo.
Er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Vil ikke spørge HiFi klubben for de vil helt sikkert sige DS6 pga prisen.
Håber I kan hjælpe mig lidt på vej,
Tak så længe,
Holden
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest optimale rent personligt, ville jo være at bruge baghøjttaler som minder meget om fronthøjttalerne rent komponent mæssigt hvis du ikke vil have "samme" højttaler som du bruger til front!!

|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holden...først og fremmest: snup endelig centeren!  ....mht. 601 eller DS6s3 (var det ikke en s2'er han solgte?..  ) som baghøjtalere, kan jeg ihvertfald udtale mig om 601'erne, at de gør det glimrende som baghøjtaler (har dem selv som baghøjtalere). Men hvis de også skal bruges til musik i stereo (hvordan det?...har du ikke 604'erne som fronter?...du kører måske med flerkanals stereo?...annyway: 601'erne er ultimativt at foretrække som stereohøjtalere, frem for DS6'erne, som er dipolhøjtalere. Deres formål er at gøre lyden så difus og retningsubestemmelige som muligt, og det er ikke godt i stereo.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dipol konstruktionen blev jo skabt på grund af datidens pro-logic bagkanaler spillede i mono, for at få luft altså en diffus lyd lod man 2 sæt højttalere spille i samme kabinet og måske i modfase på hver side i surround højttaler opsætningen.....
Idag bliver film indspillet i fuldstændig seperate kanaler, hvor "diffuse" højttalere vil ødelægge lyden og specielt i små rum som ens stue!!
Men bl.a. Bose laver totalt diffuse stereo højttalere til skyhøje priser......så det må jo være en smags sag hvad man er til!!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
....Men bl.a. Bose laver totalt difuse stereo højttalere til skyhøje priser......så det må jo være en smags sag hvad man er til!! |
|
|
hvad er idéen med at lave diffuse stereohøjtalere?
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge de gamle blade jeg har studeret igennem tiden siger Bose bl.a. at når man høre koncert live spiller en trompet direkte lyd men også indirekte altså trompeten spiller mod bagvæggen og tilbage imod ens lytteposition......
Bose har derfor lavet temlig store højttalere med basser, diskanter og hele svineriet på både front men også på bagpladen af den pågældende højttaler!!
Dette giver IKKE en perfekt lyd men nærmere pseude-korrekt lyd!!
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for Jeres svar! @ prse: Mine to fronter kører selvfølgelig Stereo og i fremtiden hvor jeg forhåbentlig får et par baghøjtalere, skal de bruges som Surround. Ikke noget flerkanals Stereo som det sikkert lød til  Jeg er rigtig glad for at høre at de DS6´er nok ikke er noget for mig. Så kan jeg spare de penge og investere i et par 601´er i stedet. Ham gutten som jeg var ved at købe både Center og DS6´er af, vil også godt sælge sin center seperat. Han vil dog have 2900 kr. for den men så er der også et beslag med + kabler. Jeg prøvede at få ham ned i 2500 da jeg mente det var mere fair fordi han ikke havde en kvitt. længere. Det længste han ville gå ned var til 2800 kr. Er det en ok pris, eller hvad siger I? Tror det bliver til et par 601´er og så må jeg vel bare ud at kigge efter en center, gerne brugt
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
Ifølge de gamle blade jeg har studeret igennem tiden siger Bose bl.a. at når man høre koncert live spiller en trompet direkte lyd men også indirekte altså trompeten spiller mod bagvæggen og tilbage imod ens lytteposition......
Bose har derfor lavet temlig store højttalere med basser, diskanter og hele svineriet på både front men også på bagpladen af den pågældende højttaler!!
Dette giver IKKE en perfekt lyd men nærmere pseude-korrekt lyd!! |
|
|
Okay....det lyder da spændende!...altid sjovt at lære noget nyt
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holden skrev:
Tak for Jeres svar!
@ prse: Mine to fronter kører selvfølgelig Stereo og i fremtiden hvor jeg forhåbentlig får et par baghøjtalere, skal de bruges som Surround. Ikke noget flerkanals Stereo som det sikkert lød til 
Jeg er rigtig glad for at høre at de DS6´er nok ikke er noget for mig. Så kan jeg spare de penge og investere i et par 601´er i stedet.
Ham gutten som jeg var ved at købe både Center og DS6´er af, vil også godt sælge sin center seperat. Han vil dog have 2900 kr. for den men så er der også et beslag med + kabler. Jeg prøvede at få ham ned i 2500 da jeg mente det var mere fair fordi han ikke havde en kvitt. længere. Det længste han ville gå ned var til 2800 kr. Er det en ok pris, eller hvad siger I?
Tror det bliver til et par 601´er og så må jeg vel bare ud at kigge efter en center, gerne brugt 
|
|
|
Det var da så lidt!  hmmm det er straks sværere med den center-prissætning...det kommer an på hvordan man har det med at købe uden kvittering....og selvfølgelig hvilke kabler der følger med?....du skal kun købe beslag og kabler hvis det er noget du kan bruge til noget....det er svært at sige om det er et godt køb....et godt løb ville være centeren til 3000 kr. inkl kvittering....hmmm
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt rigtigt prse, men jeg har det nu meget bedre med at have en kvittering, da den giver mig mere tryghed hvis uheldet skulle være ude. Men han vil kun sælge center med beslag og kabler, så det bliver nok lidt svært at få en handel i hus med ham. Tror jeg tager ind i den lokale HiFi klubben i morgen og kigger på de DM601s3 baghøjtalere. Har kigget lidt på nettet efter noget brugt, men det lader til at markedet er rømmet for dem, samt efterspørgelsen er stor. Jeg kan resikere at vente i noget tid endnu og så ikke få den i sort som jeg gerne vil. Nu får vi se om jeg køber dem i morgen eller hva jeg gør- kan være de giver mig et godt tilbud (som de sikkert ikke gør  )
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er meget populære på brugtmatkedet...det ser tit ud som om der er flere der har oprettet "købes"-annoncer end der er sat til salg....har du tjekket DBA ud på nettet? Personligt ville jeg aldrig købe uden kvittering, så jeg kan godt forstå dig. He he, du ender sikkert med at købe dem når du står nede i klubben..dug-frisk grej er nu noget særligt..
|
| Til top |
|
| |