| Forfatter |
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Et seriøst lyd kort. Jeps, skal bruge det til at overføre LP til harddisk og så til CD. Hvilke kort vil egne sig til det?. Det skal være hifi kvalitet. Skal jo gerne have den bedste overførelse.
Det skal være så godt at "tab" af kvailtet er minimal og så at sige ikke hørbart __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
E-mu 1212m
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget er du villig til at betale?
Lynx er nok det bedst du kan finde derude men så skal du også op og slippe omkring 8K.
Til omkring 4K kan du finde et RME kort som også er godt.
Men ellers er EMU er godt valg til prisen. EMU 0404 er et godt kort, som kan findes til omkring 700,-
EDIT: læste lige at du også skal bruge indgange på kortet. Det er jeg ikke sikker på at EMU 0404 har men jeg mener dog at EMU 1212 har det.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det skal KUN bruges til overførelse af vinyl. Skal ikke bruges til afspilning som sådan
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der nu galt i at bruge din pladespiller Kenneth? eller er det til Peugeot'en?
Men jeg har en idé om at hverken 4 eller 8 Kkr er i nærheden af hvad du havde tænkt dig at ofre?
Har du prøvet hvodan lydkvaliteten er på det lydkort du allerede har, altså plugge din udemærkede RIAA i indgangen, og så lave en CD som du så igen kan høre over dit udemærkede anlæg (Selvom det mangler en Effektforstærker ) __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
kcdk Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
|
Hvad er der nu galt i at bruge din pladespiller Kenneth? eller er det til Peugeot'en?
Men jeg har en idé om at hverken 4 eller 8 Kkr er i nærheden af hvad du havde tænkt dig at ofre?
Har du prøvet hvodan lydkvaliteten er på det lydkort du allerede har, altså plugge din udemærkede RIAA i indgangen, og så lave en CD som du så igen kan høre over dit udemærkede anlæg (Selvom det mangler en Effektforstærker )
|
|
|
jajaja.... Det er til brug i Peugoet'en... og til at lave en cd med lidt blandet guf. Men jeg vil helst ikke gå alt for meget ned i lydkvalitet..
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger dette , men resultatet bliver ikke bedre end din pu og dine pladers stand , men det er da hyggeligt at arbejde med . Phase 22 hvor tilslutningerne er jack stik.
Hvilket program bruger du til overspilning ?
Glemte lige at skrive at dette kort er et rent stereokort. ingen tingeltangel

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke prøvet endnu, da jeg ikke har et lydkort..
Og jeg vil helst have et rent lydkort. Dvs uden nogle ekstra "pjat".. Kun et linie input.. Det ville være super..
Det ser fornuftigt ud det du har der. Kan du beskrive det lidt mere eller sende et link med data.. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
jeg har ikke prøvet endnu, da jeg ikke har et lydkort..
Og jeg vil helst have et rent lydkort. Dvs uden nogle ekstra "pjat".. Kun et linie input.. Det ville være super..
Det ser fornuftigt ud det du har der. Kan du beskrive det lidt mere eller sende et link med data..
|
|
|
Jeg bruger Audio cleaning lab, det har mange funktioner men tillader også et brænde signalet uberørt , altså med ridser - rummel og kabelstøj . Du kan også høre det frasorterede støj så du ved hvad det er du fjerner.


__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har så selv lavet nogle phono -> jack kabler? __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PCI stiktype.. Hmm skal lige se om jeg har det på bundkortet.. Tror kun der er AGP.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld....
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
| Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld.... |
|
|
Kablerne er købt færdige . der er ball. mono jack i den ene ende og phonostik i den anden . så det virker uden du har ball. stik på forstærker eller ria . jeg har en Onkyo TX sv 636 snurrerundt reciever sat til igennem tape in og out . Det funker __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
KBAndersen skrev:
| Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld.... |
|
|
Kablerne er købt færdige . der er ball. mono jack i den ene ende og phonostik i den anden . så det virker uden du har ball. stik på forstærker eller ria . jeg har en Onkyo TX sv 636 snurrerundt reciever sat til igennem tape in og out . Det funker
|
|
|
Ok godt så...
Hvor har du købt dem? I FONA ? __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
piobyte skrev:
KBAndersen skrev:
| Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld.... |
|
|
Kablerne er købt færdige . der er ball. mono jack i den ene ende og phonostik i den anden . så det virker uden du har ball. stik på forstærker eller ria . jeg har en Onkyo TX sv 636 snurrerundt reciever sat til igennem tape in og out . Det funker
|
|
|
Ok godt så...
Hvor har du købt dem? I FONA ?
|
|
|
Jeg købte det lige her sammen med 3 m kabler med den rigtige terminering.
http://www.eskildsen.dk/Welcome.aspx
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke helt forstå du ikke har problemer med at bruge signalet fra de balanceret input og "kovertere" dem til ikke balanceret. Der plejer jo at ske det, at signalet bliver dæmpet ned til -40dB.. hmmm. Balanceret signal er jo en plus og en minus plus stel.  __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |