Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo Concert 8 Vs. B&W 705 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hagon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej....

Jeg har et sæt jamo concert 8, som jeg er ganske tilfreds med. Men har kigget lidt på et sæt fra b&w, dem som hedder B&W 705. Er der nogen der kan hjælpe mig med om dette er et dårligt valg, i forhold til dem jeg har ?

Jeg har kigget lidt på freq området, og de går lidt højere op på b&w, men ved ikke hvor meget jeg vil få ud af det ?

Hilsen Mark

Til top Vis hagon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hagon

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

hagon skrev:
Jeg har kigget lidt på freq området, og de går lidt højere op på b&w, men ved ikke hvor meget jeg vil få ud af det ?

Dét siger ikke et pip om hvor god lyden er. Jeg har selv haft et sæt Concert 8, og jeg vil påstå at en B&W 705 vil være et tilbageskridt. Kig på System Audio SA2K, hvis du vil have en lille højttaler der er bedre end Concert 8 (og dét kan så endda diskuteres...)

Det er nok mest relevant at vide hvad det er du er utilfreds med ved Concert 8'erne? Jeg fik personligt aldrig det ud af dem jeg gerne ville, fordi jeg dengang ikke havde grejet til at udnytte dem optimalt - med kvalitetsudstyr foran kan de spille rigtigt godt, men de er altså kræsne. Med en for billig cd-afspiller er det ikke den store fornøjelse...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

hagon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Tak for dit svar, jamen jeg har sådan set ikke noget jeg er utilfreds med på mine Concert 8. Men læste på hifi klubbens hjemmeside, at b&w højtalerne er perfekt afstemt til sacd, idet at de har et højere freq. område, og ikke stopper ved 22.000 khz. Og det syntes gerne jeg ville have det fulde ud af mine sacdèr. Er ikke super ekspert på området, men vil bare gerne have det bedst mulige ud af det....

Endnu engang tak for dit svar.

Hilsen Mark

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg ikke du skal lægge det helt store i. Som Otto skriver, så er Concert 8 en ret fed højttaler. Jeg havde engang hjemme (mest for sjov, pengene var ikke til det dengang), og det var rigtig godt. Hvad har du ellers spændt for Concerterne?

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

hagon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg har en sony str-db900... Ved godt at den nok ikke går under kategorien "ægte" hifi.. Men syntes faktisk at den spiller ok ;-)

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Med alt respekt for din Sony-forstærker, så er jeg ret overbevist om, at du får markant mere lydforbedring ved at bruge pengene på en bedre forstærker (eller cd/sacd-afspiller afhængigt af hvad du har p.t.)

Frekvensområdet over de 20kHz er kun een af de faktorer, der får SACD til at lyde godt, og jeg tror ikke at det i sig selv vil skabe nogen lydrevolution at få en højttaler, der har det med.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

hagon skrev:
Men læste på hifi klubbens hjemmeside, at b&w højtalerne er perfekt afstemt til sacd, idet at de har et højere freq. område, og ikke stopper ved 22.000 khz.

Man skal ikke tro på alt hvad man læser... Og fordi en højtaler går højere op end 22kHz, behøver den ikke være mere egnet til SACD end dine nuværende, som i øvrigt er ret fede.

Jeg er helt enig i, at et par B&W 705 vil være et direkte tilbageskridt!! Hvis du kan lide lyden af dine nuværende højtalere, vil du hade det meste fra B&W. Diskanten går godt nok højt op, men til gengæld skærer den i ørerne og er direkte ubehagelig at lytte til. Et faktum som selv mange B&W fanatikere har erkendt...

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg troede sgu ikke det kunne lade sig gøre at rose jamo..Troede det var sådan et hademærke

Nå men REspeeekt...

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
Jeg troede sgu ikke det kunne lade sig gøre at rose jamo..Troede det var sådan et hademærke

Ingen regel uden undtagelse...  Concert 8 fortjener i hvert fald ikke at blive heglet ned!

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

hagon skrev:

Jamen jeg har en sony str-db900... Ved godt at den nok ikke går under kategorien "ægte" hifi.. Men syntes faktisk at den spiller ok ;-)

Uff... Du er SLET ikke klar over hvor godt dine højttalere kan spille... Hvad bruger du som afspiller?

Mht. frekvensområde, så nytter det ikke noget at du får et par ekstra kHz med, hvis kvaliteten af resten så er ringere.

hagon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Jamen det er også en sony dvd/sacd afspiller, ikke noget stort tror jeg slap med 2700kr. Så den er ikke i "verdens klasse". Men kunne da godt tænke mig et bud på en bedre løsning, end den forstærker og cd adspiller jeg har idag ?

Hilsen Mark

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Bruger du kun stereo eller har du et fuldt surroundsetup?

Det er nok umiddelbart lettere at finde en forstærker til at matche kvaliteten i dine højttalere, hvis du går efter en ren stereoforstærker. Og så vidt jeg har forstået er det godt at få en relativt kraftig forstærker til at sparke liv i små reolhøjttalere, men selvfølgelig frem for alt en god en.

Bud på en bedre løsning, ja der kan være mange, og det afhænger også meget af prisklassen. Vil du helst have en løsning med alle produkter fra eet mærke?

hagon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke sat surround op, hører kun i stereo. Prisen måtte jo helst gerne ligge under de 10.000 samlet, ved godt at det måske ikke er meget, men skal jo også have smør på brødet ;-)

Ville dog stadgi gerne have mulighed for at, kunne lytte til sacd...

Ja ville helst gerne holde alle produkter fra et mærke..

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Så ville en mulighed være at se på enten Denon eller Marantz. De laver i hvert fald begge stereogrej i den prisklasse, som med lidt held kan klemmes inden for de 10.000.

Marantz: PM 7001 og SA 7001

Denon: DCD-1500AE og PMA-1500AE

Om de matcher dine højttalere, ja der skal vi nok have fat i een, der har lyttet mere til dem end jeg har.

Skal det også være en dvd-afspiller, er der mange muligheder, men inden for prisrammen er der nok ikke rum til så meget forbedring i forhold til den Sony, du har. Men der er da muligheder fra både Marantz, Denon, Yamaha osv.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Øhhhh....!!

Jeg har selvsamme højtalere i et surround set-up,og er rigtig godt tilfreds.

Forstærkeren er en Pioneer vsx 908 og afspillerne er henholdsvis HK DVD 30 og en Sony MXD 03(kombi minidisc-cd)

Baghøjtalerne er D8 + D8sub og Jamo 7.2 center.

Fornemmer,at jeg heller ikke er i nærheden af højtalernes sande potentiale ??

Når jeg ryger på en fladskærm(42") står centeren for skud!Men hvad findes der,som både klangmæssigt og ikke mindst møbleringsmæssigt passer til set-up´et ??    

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Som du nok kan fornemme er du ejer af en ganske fortrinlig højttaler og i lighed med de andre indlæg, vil jeg da råde dig til at maksimere udbyttet af dine højttalere, før du overvejer at sælge dem.

En anden ting pointe som jeg vil fremføre, som argument for at beholde dem, er deres brugtpris. Jeg ved ikke om det er fordi der står Jamo på dem eller hvad de er, men de er ekstremt svære at sælge til en fornuftig pris. De bliver i mine øjne solgt til ekstremt lave brugtpriser, til stor græmmelser for deres ejere. Man starter typisk, der hvor de fleste vil starte altså ved halv pris, men de flytter sig overhovedet ikke til en 7-8k brugt.

Desværre har det gang på gang vist sig at de helst skal lidt under 5k før der overhovedet er interesse. Eneste sæt der er blevet revet væk er det der blev solgt herinde for 2.5k.

Så behold dem endelig indtil at de er det svageste led i hifi-kæden og du får råd til nye som er bedre.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Øhhhh....!!

Jeg har selvsamme højtalere i et surround set-up,og er rigtig godt tilfreds.

Din forstærker er også markant bedre end den nævnte Sony, men:

lennon skrev:
Fornemmer,at jeg heller ikke er i nærheden af højtalernes sande potentiale ??

Det er korrekt. Det kan sagtens forsvare at sætte dem sammen med en stereo-forstærker i 15-20.000,-s klassen, og tilsvarende CD-afspiller. Hvor mange penge en surroundforstærker med tilsvarende stereo-lyd vil koste vil du slet ikke vide...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Når jeg ryger på en fladskærm(42") står centeren for skud!Men hvad findes der,som både klangmæssigt og ikke mindst møbleringsmæssigt passer til set-up´et ??    

Jeg fornemmer at D8/Concert center ikke er en mulighed?

Concert 8 findes som indbygnings-højttaler, D 830 in-wall, måske kan du trylle med sådan én?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes