| Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan min receiver Cambridge Azur 540R (2x100W, 6x80W) drive af højttalere og hvilke spilles den opitmal sammen med.
Kunne den f.eks. drive et sæt fronter som dali grand, dali suite 2.8, ikon 6, dali evidence 870, b&w 604s3 osv.. i SURROUND MODE, hvor backsurround, center, backcenter er af samme serie ?
Er på udkig efter gode højttalere, surround højttalere, men starter først med fronterne, men det er jo ikke sikkert at min receiver kan drive overstående..
Nogen erfaringer.. ?
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil tro du skal glemme ALT om Dali Grand, Evidence 870 og B&W 604s3. Ikon 6 og Dali Suite 2.8 kan måske nok gå an, men jeg tvivler lidt på din Cambrigde hvad strømformåen angår. Måske skulle du se efter et effektrin at smide på den og så købe de fronter du synes bedst om?
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken effekt-forstærker vil du så anbefale, jeg er ikke så meget inde i det omkring effekt forstærkere, ved bare det er noget man kan tilkoble eks. min receiver på preout, så man opnår mere effekt til et sæt højttalere.. Kan du ikke lige give mig et hurtigt indblik idet.. Har set cambridge laver effekt-forstækere se her, men har ikke set nogen forhandlere her i danmark, ved heller ikke om den kan hamle op med andre mærker i prisklassen ? Evt et bud på en god billig effekt-forstærker, gerne brugt..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene NAD altid er et hit til prisen, evt. en nad 216thx til ca. 1500 brugt, eller en nad 218 til 4500 brugt (dette er hvis du vil have Dali Granden op i omdrejninger!). Nad 216thx vil være nok til Dali Evidence 870 og B&W 604s3, så er det bare om du kan lide lyden.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med NAD C 270 ?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget i samme klasse som en NAD 216
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Det er noget i samme klasse som en NAD 216 |
|
|
nej nej nej nej da 
270'eren spiller godt, 216'eren spiller,de kan slet ikke sammenlignes i lyden.
218'er til 4500,- er dælme længe siden jeg har set dem til det, 5-5,5k er tættere på hvad de koster, brugtprisen har fået et voldsomt hop opad efter de gik ud af produktion.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Ascari skrev:
| Det er noget i samme klasse som en NAD 216 |
|
|
nej nej nej nej da 
270'eren spiller godt, 216'eren spiller,de kan slet ikke sammenlignes i lyden. Jeg mente nu også bare effektmæssigt, lyden er selvfølgelig forskellig, om man er til det ene eller andet er jo en smagssag.
218'er til 4500,- er dælme længe siden jeg har set dem til det, 5-5,5k er tættere på hvad de koster, brugtprisen har fået et voldsomt hop opad efter de gik ud af produktion. Du har nok ret, men jeg er nu ret sikker på at de skulle være til at finde til 4500 rimeligt ofte stadigt. Ellers kan der jo pruttes lidt hehe.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |