Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 04:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HDReady billedrørs-tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Har læst om et nyt kommende billedrørs-tv fra Samsung der skulle være HDReady på http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1253

Er det ikke det første billedrørs-tv med HDMI? Skal blive interessant at sammenligne det med fladskærme. 

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

tpcarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Yderst spændende produkt. Sjovt at Samsung vil lave et sådant produkt, har svært ved at forestille mig at det bliver andet end et nicheprodukt til folk med hang tll god billedkvalitet. Er nok svært at overbevise konen/kæresten om at man skal vælge det når man står i butikken, og væggene er dækkede med indretningsvenlige LCD og Plasma. Men jeg kan ikke forestille mig at billedkvaliteten skuffer slemt. CRT har noget, LCD og Plasma endnu mangler.
Til top Vis tpcarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tpcarlsen

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

tpcarlsen skrev:
Yderst spændende produkt. Sjovt at Samsung vil lave et sådant produkt, har svært ved at forestille mig at det bliver andet end et nicheprodukt til folk med hang tll god billedkvalitet.

Det er et billigt alternativ. Et 32" LCD TV med samme egenskaber koster det dobbelte. Så har man ikke behov for at hænge det op på væggen, så kan man slå flere fluer med et smæk:

Få billedrørets gode egenskaber, samtidig med muligheden for HDTV. Og dette til en billigere pris.

Jeg gætter på at Samsung får et marked for "overgangs TV" men denne model. Altså fanger en del af dem der gerne vil have et nyt TV, men helst ikke vil ofre 11-15 kkr. på noget der måske aligevel er forældet den dag HDTV sådan rigtig kommer efter 2009.

Den er udstillet på CeBIT i disse dage, og der er et bedre billede af den her:

Verdens første HD-Ready CRT-TV

/Lars

pipper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ser virkelig lækkert ud, men hvorfor i alverden laver man et tv med sølle 200 sider i tekst tv hukommelsen.

Jeg havde allerede besluttet mig for at købe det, men så så det med tekst tv, og
vil så ikke have det.

mvh
Til top Vis pipper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pipper

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

tpcarlsen skrev:
Yderst spændende produkt. Sjovt at Samsung vil lave et sådant produkt, har svært ved at forestille mig at det bliver andet end et nicheprodukt til folk med hang tll god billedkvalitet.

Dét er da i sig selv også en mangelvare efterhånden...

tpcarlsen skrev:
Men jeg kan ikke forestille mig at billedkvaliteten skuffer slemt. CRT har noget, LCD og Plasma endnu mangler.

Der er to ting der kan gøre mig lidt skeptisk i den henseende: For det første angives det at 720P input understøttes, men det angives ikke hvilken opløsning tv'et rent faktisk viser. Det skal naturligvis være minimum 720 linier for at være HD Ready, men det kan i princippet sagtens være interlaced. For det andet - selv om jeg helst ikke vil lade messe-opstillinger afgøre mit indryk af billedkvaliteten, så var Samsungs tidligere 1080i model ikke særligt imponerende, da jeg så den på IFA. Heftige geometri-problemer, og et generelt sløret billede der gav indtryk af et billedrør der blev presset lidt for meget. Som med så meget andet, så hjælper de ekstra linier ikke meget hvis den generelle billedkvalitet er ringere end et SD-billedrør.

Hvor mange af jer har rent faktisk _set_ HDTV gengivet på et almindeligt 576i billedrørs-tv?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes