| Forfatter |
|
Tony Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om jamo`s oriel højtaler
Hvis der er nogen der kender dem og hørt dem,både ris og ros
på forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Larsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 08 November 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tony Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Larsen.
1000 tak for hjælpen med at finde svarene .Jeg var ikke klar over at det havde været oppe at vænne før.Har netop købt dem,og skal hente dem på tirsdag .Men jeg tror ikke at jeg for det problem med bunden og strømmen,de skal trækkes af en yamaha mx-1 effektforstærker.Hørte dem i torsdags,er enige i at de er meget åben i lyden,men synes nu at er var masser af bund,men har dog tænkt på at anskaffe jamo D-6 sub,ved det ikke helt endnu,er der nogen kommentar til det?
Er egentlig lidt forbavset over at der ikke var flere der kender til dem,men sådan er det ,jeg synes ihvertfald at de spiller godt samtidig med at de har et flot design.
MVH Tony.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yderst fed højttaler som jeg desværre har hørt alt for få gange og under for ydmyge omgivelser, men indtrykket var stadig i top!
Grunden til at mange ikke kender dem er nok udelukkende at de er ret dyre og at mange glemmer at Jamo også kan lave gode højttalere, omend i lidt for sjældne tilfælde! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til tony :
Du får dem ikke til at spille ordentligt med en yamaha mx1..det har jeg provet, bunden flabre. En d6 sub vil efter min mening f**ke det totalt up..det er en skod sub. Lyt helt klart på det før du køber.
Håber du har fået dem til en kanon pris..da den prisklasse de bliver lanceret i er der alt for mange skrappe konkurrenter. For at få deres båndpass bassystem til at virke har de en meget lav rum tolerence, hvis du ikke har prøve hørt dem i dit eget lytterum, vil jeg mene at det er et kæmpe gamble at købe dem. Men det er nok min holdning til alt grej man ikke har test kørt først 
Held og lykke med dem..flotte det er de ihvertfald __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Tony Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for ordene Ronin og Haasselhof.
Hasselhof,jeg mener at det er en ok pris jeg har givet. 26000kr,jeg har ikke hørt dem hjemme,da de jo ikke er sådan at flytte rundt på,men valgte at tage mit grej med ind til dem,da deres lytterum minder meget om mit,selvom man jo ikke helt kan samligne lyden da det jo er to forskellige rum,synes dog ikke at bunden flabre med en mx-1,godt spillede de ihvertfald,efter min mening,men hver sin smag .
MVH Tony.
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tony,
er det de Oriel'er fra Topsound du har købt? ellers har de engang haft et sæt stående, også væsentligt nedsat..... måske der var npget at hente mht prisen.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Tony Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Willold.
Ja det er dem jeg har købt,de har været til salg i 2-3 mdr.Jamo-konsulenten var ude at se og lytte på dem i onsdags,de synes at det var et flot "eksemplar"(skal de jo nok sige )så hvis ikke de blev solgt inden 31/12-2003,ville de gerne købe dem tilbage,da de ikke selv ha nogen demo`er hos jamo selv.Men jeg har altid gerne ville ha haft et sæt,men synes ikke at prisen har været til min pengepung,det tæteste jeg ha fundet her i landet er 49000kr i DBA,men det ville jeg ikke gi,Så har jeg fundet et sæt i Norge,til 108000nkr,og der flere sæt i udlandet,når man regner prisen om, ligger de mellem 70000kr-100000kr,så prisen er lidt svær at finde ud af,synes jeg ihvertfald,men jeg føler mig ikke snydt,nærmer GLAD .
Men ellers tak Willold.
MVH Tony.
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Til tony :
Du får dem ikke til at spille ordentligt med en yamaha mx1..det har jeg provet, bunden flabre. En d6 sub vil efter min mening f**ke det totalt up..det er en skod sub. Lyt helt klart på det før du køber.
|
|
|
Jeg har sjovt nok den modsatte opfattelse. En D6 sub er fremragende (to er endnu bedre) og kan integreres med mange forskellige højtalere. Dejlig fast, dyb og meget kontrolleret bund, ikke noget bulder her.
Jeg tror dog ikke der er brug for en sub til Oriel'erne.
|
| Til top |
|
| |
Tony Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej buddy.
Nej jeg synes nu også at D6 sub,er fremrangende med en dyb og kontrolleret bund som du siger,nej du har nok ret at der ikke er brug for det på dem,da de jo går ned til 20Hz.
|
| Til top |
|
| |
Brian Larsen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Oriel fra Jamo er det rigtigt at prisen var 50000 pr sæt.
Det er mange penge for et sæt Jamo højttalere, men når det er sagt, kan jeg kun sige at de er pengene vær. Jeg har hørt dem flere gange, og er altid gået hjem med en dejlig fornemmelse af rigtig god lyd. Så rigtig god fornøjelse, og mange timers god lyd.
Hilsen Brian. src="http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley4.gif">
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tony, tillykke med købet. Jeg kender dem ikke. Anede ikke Jamo lavede sådan noget grej.
Lav en tråd i gruppen 'Mit HiFi / High End' og kast nogle billeder med, når du får dem sat op engang. Kunne være spændende at se dem.
Mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
til tony :
Prøv en Crown power tech 2.1 på dine Oriel, så tror jeg du vil forså når jeg siger at bunden flabre, med en mx1. Generelt er man tilfreds indtil man hører noget bedre, og bunden på Crownen er bestemt bedre. Hvis man synes at en d6 er precis kal man prøæve at høre en JBL 4546c med en Crown på..så kan d6 ikke sige andrent en rumle bumle..eller det er ihvertfald min oplevelse.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh.. er det den her "boom box" med 18" enhed du mener:

Det er jo en fra deres "prof" serie og er vel mere tiltænkt anvendelse i en biograf? Men vel næppe til musik? Har ganske vist aldrig hørt den (ikke det jeg ved af).
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tony skrev:
|
Tak for ordene Ronin og Haasselhof.
Hasselhof,jeg mener at det er en ok pris jeg har givet. 26000kr,jeg har ikke hørt dem hjemme,da de jo ikke er sådan at flytte rundt på,men valgte at tage mit grej med ind til dem,da deres lytterum minder meget om mit,selvom man jo ikke helt kan samligne lyden da det jo er to forskellige rum,synes dog ikke at bunden flabre med en mx-1,godt spillede de ihvertfald,efter min mening,men hver sin smag .
MVH Tony.
|
|
|
26000kr hm , man kan være heldig at finde et par nye i tyskland til den pris , jeg vil sige max 20000kr må de koste , jeg har set dem til 15000kr
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Buddy :
Ja det er den jeg omtaler. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Tony Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen.
Du kan ikke få dem nye mere,det var ihvertfald hvad jamo selv sagde,ellers var der vel heller ingen mening med at de vil købe dem selv,i stedet for at bygge et sæt til dem sel.Du skal vidst være heldig,for at finde et sæt til 15000kr,jeg har også set ET sæt i tyskland på ebay,det var til 22000kr,så er der bare lige det med at tage ned og se og høre dem.og få dem hjem,mener nu stadig at det er et ok køb jeg har gjordt. .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tony skrev:
|
Hej Jensen.
Du kan ikke få dem nye mere,det var ihvertfald hvad jamo selv sagde,ellers var der vel heller ingen mening med at de vil købe dem selv,i stedet for at bygge et sæt til dem sel.Du skal vidst være heldig,for at finde et sæt til 15000kr,jeg har også set ET sæt i tyskland på ebay,det var til 22000kr,så er der bare lige det med at tage ned og se og høre dem.og få dem hjem,mener nu stadig at det er et ok køb jeg har gjordt. .
|
|
|
jo da , de står NOS .
Dem på e-bay blev jeg tilbudt 23000kr levert , og de står 100% som nye(NOS) .
Du har jo hørt dem så er det da bare at søge et par .
Der er to par ved jeg nye i alu kasser i tyskland
|
| Til top |
|
| |