| Forfatter |
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!!
Jeg har lidt kig på et par B&W 601, og efter at have søgt lidt i de forskellige tråde, så kan jeg se at der er mange af jer, der bruger dem som baghøjtalere.. min overvejelse var at bruge dem som fronter, men er de for svage til det.. der skal lige siges, at jeg ikke har hørt dem spille endnu, men overvejer dem kraftigt..
Er de for svage til fronter??  
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også et par stykker... du kan godt bruge dem, men i bare halv store rum, så er bassen for svag! Så du kan meget vel backe dem lidt op med en sub!
Til gengæld synes jeg storebroderen har lidt for meget bulder/papkasse bas, så heller ikke den bedste løsning... Så hvis det skal være alm. stereo sæt, så skal du nok op i en gulvhøjtaler, med en decideret bas enhed, istedetfor den lille "mellemtone", som det jo nok ellers må betegnes som ;-)
Ellers er det en meget fin lille højtaler, som også kan imponere på mange andre områder! 
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sigaard. De er efter min mening ikke for svage som fronter, men jeg ville suplere med en sub. (Reol)601, (gulv)602,5 , (gulv)603 og center lcr 600 bruger alle samme størrelse mellemtone. Det er ulempen med (reol) 602'eren (den storebroder som du nævner) og (gulv) 604'eren; de har mellemtoner der er større end den største center (600'eren), og du kan dermed (i teorien  ) ikke opnå perfekt homogenitet i lydbilledet...hvis du da har tænkt dig at suplere op med højtalere i samme serie...  ? mvh prse
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit rum er ca 13 km2, og der er tilsluttet sub!! Så der er ingen problem.. lige nu har jeg et sæt JBL ATX 20, som også er en reol højtaler.. men den er nok lidt for billig i lyden.. og nu går jeg så ud fra, at jeg vil få en meget bedre lyd med B&W`erne.. Ikke sandt??
Selvfølgelig skal centeren også byttes ud med en B&W, hvis jeg vælger 601`eren.. Og JBL`erne kommer så til at fungere som baghøjtalere..
Min Filmsamling..
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
|
Hej!!
Jeg har lidt kig på et par B&W 601, og efter at have søgt lidt i de forskellige tråde, så kan jeg se at der er mange af jer, der bruger dem som baghøjtalere.. min overvejelse var at bruge dem som fronter, men er de for svage til det.. der skal lige siges, at jeg ikke har hørt dem spille endnu, men overvejer dem kraftigt..
Er de for svage til fronter??  
sigaard
|
|
|
Det er vist lige et spørgsmål for mig
Nej, de er ikke for svage hvis de har effekt nok bag sig. Jeg bruger selv 601 S2 som front sammen med den store center LCR6 S2 - som en prse nævner længere oppe, så er det præcis de samme enheder der sidder i. Det giver en rigtig god integration i front lydbilledet og det er virkelig godt med en stor centerhøjttaler.
Det skal lige bemærkes at jeg før har haft store fronter (meget store: Dali Evidence 870) og der er naturligvis ikke det samme punch i et sæt 601, men alligevel så fungerer det OK.
Jeg bruger en NAD2100PE, der leverer op til 200w dynamisk (8ohm) og det får de små kasser til at levere et temmeligt imponerede lydtryk.
Og nå ja, selvfølgelig skal der sub til 
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. jeg tror sgu jeg springer på dem.. jeg syntes der er mange ting der taler for.. og hvis det er den manglende bas der er problemet.. så er den til stede i rummet!!
Og jeg er næsten 100% sikker på, at de spiller 1000 gange bedre, og renere end mine JBL`er.. Og så er de jo ikke grimme heller..
Sigaard   __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal selvfølgelig lyttes igennem, det er klart.. og nu vil jeg være extra opmærksom på diskanten!!
Passer B&W cc6 centerhøjtaleren til 601`eren.. er det ikke den samme model som CHTT nævner længere oppe i tråden??
Min Filmsamling..
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
|
De skal selvfølgelig lyttes igennem, det er klart.. og nu vil jeg være extra opmærksom på diskanten!!
Passer B&W cc6 centerhøjtaleren til 601`eren.. er det ikke den samme model som CHTT nævner længere oppe i tråden??
sigaard
|
|
|
Klart du skal være opmærksom på "metaldiskanten" - men da du kører med H/K grej , så tror jeg ikke det bliver et problem.
CC6 er lillebroren til LCR6 der er den store center i S2 serien (se evt. mit surroundlink i signaturen) - og jeg vil klart anbefale så stor en center som muligt, så find en LCR6 S2 eller den nyere LCR600 S3. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
sigaard Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan godt se, at jeg skal op i den store model center.. lækkert grej ellers..
Og jeg tror også mit h/k kan gøre noget ved 601`eren..
sigaard  __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
| Til top |
|
| |