Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 804S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

hej ........

jeg har længe været på udkik efter et nyt anlæg og nu har jeg fundet mine nye højtaler nemlig B&W 804S var nede og høre dem her den anden dag forleden

det er lang tid siden jeg er blevet så imponeret overnoget som jeg blev af de højtaler.....så nu er mit spøgrsmål bliver det meget beder end det????

Det skal lige siges at jeg hørte dem med en denon PMA-2000AE

mvh

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Jaaaa det bliver bedre end det , ikke fordi jeg ikke kan lide 804s , det kan jeg.Men prøv at høre på D modellerne hvis vi skal blive i samme familie , det dur !

Der er også mange andre rigtig gode højttalere , men en 804s er bestemt ikke at kimse af.

Mvh Claus

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Med D modellen mener du så 803D fordig så er vi desvære ude over mit buget og det er vist de minste i D modellen ..........men hvad andet godt kan du forslå jeg lytter lidt til inden jeg giver alle mine $$$$$ ud ??

mvh

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Kunne godt komme med forslag som Dali helicon 400 eller vienna acoustics , audiovector mi3 sig . Der er adskellige andre men det er dem der kommer lige først for. Hvad skal du spille , og med hvad for noget grej?

Mvh Claus

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Hvis det er i HFK du leder efter højtt. i den prisklasse så tror jeg ikk du finder noget bedre - især ikk hvis du er til b&w-lyden (som jeg er ).

En spændende højtt. kunne ellers være Eben Emilie by Raidho (25k for et sæt) www.hififorum.dk!
- de lyder rigtig godt! ret god dynamik, dog er der ikke samme punch som b&w'erne pga de mindre fysiske enheder. Men prøv at lytte til dem

Personligt bryder jeg mig ikke om audiovector mi3 sig. - men igen, prøv at lytte til dem .

Hvis du er på udkig efter en forstærker samtidig så er den nævnte forstærker pma-2000ae virkelig god - den ødelægger de fleste fordomme om at b&w/denon-kombinationen ikke er 'optimal' (synes jeg ihvertfald !)

Mvh
Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

hej ....

som sagt tidligere kan det sagtens blive bedre end det..... Har du hørt på 803S den er altså lidt mere bass-stærk end 804, og så er den mere dynamisk!!! Men ellers er 804 og et godt bud...

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

hej ....

som sagt tidligere kan det sagtens blive bedre end det..... Har du hørt på 803S den er altså lidt mere bass-stærk end 804, og så er den mere dynamisk!!! Men ellers er 804 og et godt bud...

803S er ikke bare lidt mere basstærk og mere dynamisk. Rent lydmæssigt går man mange klasser op på alle områder. Da jeg hørte 803S, så blegnede 804S fuldstændig. Jeg ved 803 koster 10.000 mere, men de penge er givet rigtig godt ud.

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej..... og tak for alle svarene.

1. vi høre alt fra Andrea bocelli over til åh abe til U2 til lis sørensen til DAD tilbage til Eros ramazzotti og så helt over til John Butler trio OSV dog ikke hip hop og teckno selv om lidt Black eye peas ikke er af vejen.

2.grejet er heller ikke købt endnu MEN jeg har kikket meget på dennon PMA-2000AE men jeg vil lige vente og høre på den nye NAD M3 CD afspilleren er jeg næsten sikker på bliver Rega apollo

3. har lytted lidt til Deli men jeg er mest til B&W lyden (har jeg fundet ud af)........Er der stor foreskel på 804 og 803????? eller er det kun lidt mere bas...........det er sgu svært, det ser altid ud som om, man lige kan bruge 5-6000 kr mere for lige at få den xtra lille ting, og før man får set sig om, har man brugt en bondegård 

4. Malik dit link virker desvære ikke

MVH

chillipepper

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

ja.... man skal ikke kun se på 50 watt mere. Selve kabinettet er jo også meget større, og dette er jo også med til at påvirke selve højtalerens præstation. En gammel anmeldelse fra 2000 i stereophile, vover anmelderen at komme med den konklusion, at 803 faktisk ligger sig tæt op af 802 trods watt forskellen!! Desuden er alle moddelerne baseret på 803!!

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

chillipepper skrev:

Hej..... og tak for alle svarene.

1. vi høre alt fra Andrea bocelli over til åh abe til U2 til lis sørensen til DAD tilbage til Eros ramazzotti og så helt over til John Butler trio OSV dog ikke hip hop og teckno selv om lidt Black eye peas ikke er af vejen.

2.grejet er heller ikke købt endnu MEN jeg har kikket meget på dennon PMA-2000AE men jeg vil lige vente og høre på den nye NAD M3 CD afspilleren er jeg næsten sikker på bliver Rega apollo

3. har lytted lidt til Deli men jeg er mest til B&W lyden (har jeg fundet ud af)........Er der stor foreskel på 804 og 803????? eller er det kun lidt mere bas...........det er sgu svært, det ser altid ud som om, man lige kan bruge 5-6000 kr mere for lige at få den xtra lille ting, og før man får set sig om, har man brugt en bondegård 

4. Malik dit link virker desvære ikke

MVH

chillipepper

Der er meget stor foreskel på 804 og 803. Sidstnævnte er klasser bedre på alle punkter.

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også anbefale 803, i mine ører er den klart bedre.... (det er dog DINE der tæller)

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også at 803 er noget bedre en 804, men jeg synes også at 802 er en del bedre end 803....... så på den måde kan man blive ved.

Jeg har selv nu 802 og 805, For nogen tid siden havde jeg også 804, så jeg havde alle tre sammen i ca 1 år. Ja de er forskellige, men det er samme fabrikat så selve lyden er lidt den samme. Ja i de store får du lidt mere af det hele osv.

Men når alt kommer til alt så er det den samme måde B&W vil have os til at høre musikken. Det er den samme tanke som ligger bag. Så er det da helt rigtig at 805 har noget mindre bas osv, men sådan er det jo.

Så når man nu skal stoppe et eller andet sted så er 804 altså også en kanon god højtaler til prisen.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, det kan det sikkert.............men for hvem?

Det der er vigtigt er at DU er tilfreds, og du har jo fundet dine nye højttalere.
Man skal ikke købe HiFi, for at tilfredsstille andre end lige netop sig selv.
Så hvis du syntes at B&W 804S er det fedeste du nogensinde har hørt, så er
det dem du skal købe, længere er den ikke.

Med venlig hilsen

Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

hej igen....

Er enig med Absalon, men han spurgte jo sådan til råd..... Jeg er også enig med Classe, man kan sagtens finde en rød tråd rent lydmæssigt i B&W produkter, dog til en hvis grænse. Jeg har hørt næsten alle højtalere B&W har lavet siden 1992, lige fra Nautilus "sneglen" til concept 90. Generelt syntes jeg B&W laver nogle gode produkter. Så lige meget hvad du køber, er du sikker på at få noget godt!!

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Jeg er også meget enig med de 3 herover.... som jeg prøvede at antyde - det er DINE øre  (og pengepung) der tæller.....804s er en god højttaler ingen tvivl her...

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

hej igen ......

var inde og høre 804erne på nad m3 blev lidt skuffet da lyden blev mørk og ikke så sprød som på dennonén....er det normalt med, Nad + B&W ????? Det er da helt klart en fed forstærker men jeg syntes bare ikke rigtigt at den passer på 804 erne så er det mig der har mærkelige øre eller hvad??

Mvh

chillipepper

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Næææ tror ikke du har mærkelige ører , nad`en er noget mere tilbagelænet end PMA 2000 så det lyder ikke helt forkert , hvad der er bedst er op til dig.

Mvh Claus

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

det er til gengæld fedt at du har oplevet forskellen, og så kan være mere sikker i din sag...

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

chillipepper skrev:

...kikket meget på dennon PMA-2000AE... den nye NAD M3... CD afspilleren er jeg næsten sikker på bliver Rega apollo

...har lytted lidt til Deli men jeg er mest til B&W lyden...

5 mærker fra Hifi-Klubben. Har du overvejet at lytte til de tusindvis af andre mærker, som HFK IKKE har i deres sortiment??

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Hej....ja Solu men her hvor jeg kommerfra er det enten HFK eller fona og fona har ikke noget der er værd at skrive hjem om.........men hvor i storkøbenhavn vil du foreslå at kikke??.....det er sgu bare så nemt at gå i HFK de har masser af fedt udstyrså behøver jeg ikke at fise fra butik til butik for at se lidt foreskelit...........men jeg er åben for alle foreslag

mvh

chillipepper

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes