Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 19:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min CDafspiller vil ikke som jeg :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!
Jeg har købt en brugt Luxman CDafspiller (DZ-111 hedder den). Før havde jeg en Pioneer og en H/K. Jeg prøvede så en A-B lyttetest med Pioneer og Luxman'en, og Luxman gav en meget bedre lyd - Ingen tvivl!

Alt det er jo meget godt, så er købet ikke helt forgæves! Men intet er så godt at det ikke er dårligt for noget.. Den har nemlig det problem at i intervaller på mellem 5-30 sekunder ca., hopper den frem i CDen. Hamrende irriterende! Selve CDen virker fint i Pioneer afspilleren, så det må være min Luxman der gør vrøvl!

Nogen der ved hvad det kan være? Skal laseren bare renses?

Håber det bare er det

Mvh. Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Prøv da at rense laseren først...det er jo ikke så dyrt. 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ja, rens laseren... Det sker der aldrig noget ved... men det kunne godt lyde som om at det var de skinner laseren kører på, der skal renses og have noget nyt smørelse...
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen.
Ja jeg vil se om jeg får tid i aften eller i morgen. Men jeg har konstateret at når CDafspilleren er "varm" dvs når den har stået i en 15-20 minutter, hakker den ikke i nær samme grad. Og det synes jeg altså er lidt underligt!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 475
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Måske er det laseren der er ved at gå. Min gamle sonyes maskine gjorde lidt på samme måde engang og det var laseren.
Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne være muligt, den er jo lidt ældre. Hvor lang levetid har en laser typisk?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hvilken laser sidder der i?
De gamle Luxman kører typisk med glaslinse og en meget god laser, som ikke er til at tage livet af.
Det kan også være slide motoren der er træt, det er det ofte på dem.

 

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk
 
klitgt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 232
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Hej igen.
Ja jeg vil se om jeg får tid i aften eller i morgen. Men jeg har konstateret at når CDafspilleren er "varm" dvs når den har stået i en 15-20 minutter, hakker den ikke i nær samme grad. Og det synes jeg altså er lidt underligt!

Det er da ikke så underligt. Når den er varm bliver smørelsen tyndere og så kører slæden nemmere frem. Prøv at tage strømmen fra og skubbe slæden forsgtigt frem og tilbage. Kører den helt uden modstand eller er der lidt modstand på vej frem og tilbage?

Hvis der er, skal du smøre med egnet middel, hvilket ved jeg ikke for den pågældende spiller.

Har selv netop købt en brugt Denon DCD2650, der havde det samme problem selv om sælgeren ikke havde haft det inden den blev sendt til mig. Den havde også lidt modstand på slæden og efter lidt silikonefedt med teflon på skinnen og lidt gymnastik frem og tilbage har den spillet uden knas siden.

Til top Vis klitgt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klitgt
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

SYnd med dine nye spille. Jeg vil tilslutte mig de andre. Forsøg dig med en omgang linserens - vatpind og isopropulalkohol (fjerner evt. røgrester, hvis maskinen har stået i rygetrhjem). Så har jeg selv erfaring med at smøre med en siliconolie med stort held. Den omtalte maskine spiller nu på 5 år hos min bror efter denne behandling.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

En god syrefri olie er fin. Den samme der går til symaskinen og modeltoget.

Det er en god ide at give spindelmotoren en lille dråbe ved den øverste bøsning/leje.
Den kan sætte hele værket i sving hvis den er tør deroppe, og det medfører også hopperi og fejlsporing.

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for alle svarene. Her er lidt at tage stilling til 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes