| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ja, så er jeg her igen med et nyt dilema. Jeg er jo ved at nedgradere, pga penge mangel. Jeg prøver diverse krumsping for at beholde 2 ting i mit system, som jeg betegner som HIFI-stjerner. Det er mine Dali Diva og Rega Apollo. På forstærker fronten må jeg så spare lidt.
Jeg sælger mit Rega forstærker-sæt, og for derefter ca. 3500-4500,- at købe forstærker for. Jeg vil meget gerne have remote til, men må nok undvære, hvis ikke jeg køber en kineser forstærker, og det vil jeg ikke!
Så jeg leder efter en strømstærk int. forstærker, som ikke er kineser og med en god powersupply. Ikke nødvændigvis mange watt, bare en god stømformåen.
Jeg var/er glad for mit Rega, men havde ikke noget imod en lidt mere "varm" gengivelse.
Jeg tænkte også på at købe en gammel Luxman, eller en Marantz PM64er. Kender du den?
Har du nogle forslag?
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steen. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe en Brugt Exposure XX den er super lækker og spiller fantastisk. (søg efter brugt i den Blå Avis)
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
holfi Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er en Arcus first class tilsalg der spiller godt, og er et godt valg sammen med dine dali og rega apollo, jeg vil lige sige at jeg ikke er sælger af den forstærker.den er måske over dit budget men press prisen lidt , den er forsøget værd.

se:http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=10664
venlig hilsen __________________ Husk musikken !
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, Holfi er fedt. Har selv haft en Integra 8 for år tilbage. Har faktisk også lidt tænkt i den retning. Men surround banditten er nok ikke så god som 8eren mon? Jeg har ikke brug for 27 kanaler nemlig. Hvad mon Integra 8AE koster brugt? Den har remote
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaaaa, måske. Jeg tænder ikke voldsomt på den. Men tak for forslag.
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gl. Audiolab 8000S kunne være en mulighed, tror nok det er S modelen der har fjernbetjening.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, mener også at en 8AE vil lyde bedre i stereo. Så vidt jeg husker, er 3.5.1 på 3x85 watt, og der er nogle transistorer der er i samme hus for at spare plads indeni. Det skulle vist ikke være nær så godt som de separate. Kan det passe at jeg har set en 8AE til 4500 her på sitet?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen. skrev:
| Jeg ville købe en Brugt Exposure XX den er super lækker og spiller fantastisk. (søg efter brugt i den Blå Avis) |
|
|
Ja, der er et par stykker (exposure) til salg for tiden. Men er de ikke lidt små over skulrene?
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
| En gl. Audiolab 8000S kunne være en mulighed, tror nok det er S modelen der har fjernbetjening. |
|
|
Aaaaaaaarh, Audiolab har aldrig haft det bedste ry. Jeg har ikke hørt andet end negative ting om dem.
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Nej, mener også at en 8AE vil lyde bedre i stereo. Så vidt jeg husker, er 3.5.1 på 3x85 watt, og der er nogle transistorer der er i samme hus for at spare plads indeni. Det skulle vist ikke være nær så godt som de separate. Kan det passe at jeg har set en 8AE til 4500 her på sitet?
/Præsten
|
|
|
Uuuuuuuuuuuuuuu, en AE for 4500,- Den er vist også lidt stærkere end den gamle 8er.
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
| En gl. Audiolab 8000S kunne være en mulighed, tror nok det er S modelen der har fjernbetjening. |
|
|
Sådan en har jeg selv. Den spiller forrygende, men til et par Diva'er tror jeg desværre den mangler lidt "ooomph". Har kun 2x60w /400w trafo.
mvh
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Bent L skrev:
| En gl. Audiolab 8000S kunne være en mulighed, tror nok det er S modelen der har fjernbetjening. |
|
|
Aaaaaaaarh, Audiolab har aldrig haft det bedste ry. Jeg har ikke hørt andet end negative ting om dem. < =text/>
|
|
|
Hvilke negative ting?? Vil gerne vide det.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
rockforlife skrev:
Bent L skrev:
| En gl. Audiolab 8000S kunne være en mulighed, tror nok det er S modelen der har fjernbetjening. |
|
|
Aaaaaaaarh, Audiolab har aldrig haft det bedste ry. Jeg har ikke hørt andet end negative ting om dem. < =text/>
|
|
|
Hvilke negative ting?? Vil gerne vide det.
|
|
|
Det er jo i bund og grund ligemeget. Jeg takker for dit forslag. Hvis du er glad for din, giver det ingen mening at jeg skal sidde og udtale mig om noget jeg ikke har et godt grundlag for. Men kunne jeg teste en, uden at SKULLE købe den, ville jeg da gerne prøve en Audiolab. Værre er det ikke.
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
10-4, Rock.
"Enhver er salig i sin tro".
Amen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Præsten skrev:
|
Nej, mener også at en 8AE vil lyde bedre i stereo. Så vidt jeg husker, er 3.5.1 på 3x85 watt, og der er nogle transistorer der er i samme hus for at spare plads indeni. Det skulle vist ikke være nær så godt som de separate. Kan det passe at jeg har set en 8AE til 4500 her på sitet?
/Præsten
|
|
|
Uuuuuuuuuuuuuuu, en AE for 4500,- Den er vist også lidt stærkere end den gamle 8er. < =text/>
|
|
|
Jeg kan jo sagtens huske galt, men jeg mener jeg har set en til den pris.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
rockforlife skrev:
Præsten skrev:
|
Nej, mener også at en 8AE vil lyde bedre i stereo. Så vidt jeg husker, er 3.5.1 på 3x85 watt, og der er nogle transistorer der er i samme hus for at spare plads indeni. Det skulle vist ikke være nær så godt som de separate. Kan det passe at jeg har set en 8AE til 4500 her på sitet?
/Præsten
|
|
|
Uuuuuuuuuuuuuuu, en AE for 4500,- Den er vist også lidt stærkere end den gamle 8er. < =text/>
|
|
|
Jeg kan jo sagtens huske galt, men jeg mener jeg har set en til den pris.
/Præsten
|
|
|
den er desværre ikke til salg mere
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
| En gl. Audiolab 8000S kunne være en mulighed, tror nok det er S modelen der har fjernbetjening. |
|
|
Den 8000 S er helt klart også den jeg lige umiddelbart kunne komme i tanke om , her får man virkelig noget for pengene.
En anden mulighed kunne være deres 8000 C + 8000 P , der er faktisk jævnligt nogle til salg , god valuta for pengene , vær opmærksom på at der findes mk. I og mk II , modeller , mk II er klart at foretrække lydmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Tak for alle forsalg. Men sagen er nu afgjort. Jeg har købt en gammel klassiker fra firserne. (håber den holder lidt )
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |