Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ariston RD 40 Jubilee... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

 

     Hej... Er der nogen der ved, hvad prisen ca.

     burde være for denne:

     Ariston RD 40 Jubilee .... efter hvad jeg kan se med org. arm

     

     Mvh.  



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
soxen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 717
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Afhængig af stand og alder måske 1500,-

__________________
| DIY Audio |
Til top Vis soxen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soxen
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

jep. De plejer at gå for alt mellem 500-1500 hvilket egentligt er billigt

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Den sidste der blev solgt her på sitet, var i pæn stand og gik for 1200

 

 

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
evox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 399
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Mener at den kostede 4000.- som ny. Så 1500.- max, da det snart er en 'gammel' svend.(det gør den jo ikke ringere-hvis standen er i orden).
Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

 

      Takker for svarene...

      Mvh.



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Fin pladespiller til prisen , havde selv en i starten af 80,erne , 3995 vejl.blev de solgt til dengang
Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

 

      OK...  Så var de 1K. jeg gav en god * DEAL *

 

      Den ser ret flot ud når man betænker alderen.... > 20 år.

      Umiddelbart ser lejet også ud til at have det godt

      ( tager nogen tid før pladetallerkenen synker til bunds... )

      Den er spændende... med hensyn til tweaking, da den er let

      at gå til ....ingen bundplade...ta´pladetallerkenen op.... og det hele

      er blotlagt !

      Poster nogle close up`s senere...

      Har selv nogle ideer... men nogen .... der har forslag til forbedringer  ?

      Mvh.



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kjaer,

Tillykke med din nye Ariston. Det duer desværre ikke at du linker til et billede på dit eget c drev. Du må finde et sted at uploade dine billeder.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

 

     Haugaard...

     Har linket 2 foto`s i denne tråd.... De kan altså ikke ses...

     kun af mig ?

     Troede at når jeg gik ind i mine filer.... og åbnede med Explorer

     og tog kopien derfra... at det skulle virke !

     Mvh.

 

 



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nope billederne virker stadig ikke....
Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Næ, billeder virker ikke når de ligger på brugerens egen Pc...
Til top Vis TaForm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaForm Besøg TaForm's Websted
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

 

   Hvor kan Jeg oploade mine foto`s til, for

   derefter at kopiere dem hertil ??

   Mvh. Toni.



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 28 April 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Audio-Kjaer skrev:

 

   Hvor kan Jeg oploade mine foto`s til, for

   derefter at kopiere dem hertil ??

   Mvh. Toni.

www.tinypic.com

http://photobucket.com/

For eksempel, første link er bedst, billeder max 250KB.

John

Til top Vis TaForm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaForm Besøg TaForm's Websted
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

 

    TaForm

    Takker mange gange .....

    Mvh.

 

 




__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 29 November 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

 

     Angående tonearm ....

     Nogen der ved ,om der kan monteres en ....

     project 9 carbon eller en af rega/origin live`s modeller

     direkte i den oprindelige armbase ,eller det kræver anden

     tonearmsbase ??

 

     Mvh.



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 29 November 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Der kunne fås/købes andre arm-boards til RD-40 ...,

bla. et rent "blind board" uden hul, et til SME og så vidt jeg husker et til Linn arme

En anden ting..., RD-40 fandtes i to udgaver en med en let og en med en tung plade-tallerken på henholdsvis 2.5 og 3.5 Kg ..., den lette var drejet i noget der var langt fra fly kvalitet af aluminium, den tunge var støbt og drejet i en "død" zink legering ..., der var selvfølgelig strammere fjedre til den tunge udgave, resultatet var rent lydmæssigt som nat og dag  

Ps. smæk en "plattermatter" måtte på den Jubilee ..., det vil løfte dens ydelse

Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 29 November 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Den "originale" RD 40 arm hed vist "Enigma" og er utvivlsomt produceret af Jelco. Det er muligt at den har samme data (monteringsafstand etc.) som f.eks. en Linn Basik arm (også lavet af Jelco).

Kan du måle monteringsafstanden? Den er på 211mm for en Linn Basik.

Hvis det er den afstand burde en Pro-ject 9, 9c eller 9cc kunne komme på tale. Alle 3 har en monteringsafstand på 212mm. Hvis hullets diameter da så også passer. Pro-ject bruger en Linn type montering.

Rega har jo en monteringsafstand på 222mm...(Origin Live opgiver 223mm). Og hulstørrelse på 23-24mm.

Enigma @ Analog-Forum.de.

Engelsk Google oversættelse.

Pro-ject 9cc.

Tonearm Database.

RD 40 manual.





Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 29 November 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Krenzler har fuldstændigt ret i at armen hed Enigma ...,

som var en alt for billig "skod" arm til RD-40 værket..., armen var/er fuld af resonanser, lederne er alt, alt for tykke til at armen bevæger sig uden modstand og ydermere var det yderst sjældent at pinol'erne var justeret korrekt  

Mission's udgave af armen som vises i Enigma @ Analog-Forum.de var klasser! bedre i kvalitet/ydelse  

Ps. det nydelig billed Krenzler har indsat, viser en RD-40 i den tunge udgave

Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 29 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det må så være den Mission arm der hed 774 LC (også produceret af Jelco). Endnu en Linn Basik look-alike.

Den spøjse originale Mission 774 arm ser lidt mere interessant ud men den er vist lidt "fiddly" at have med at gøre

Den "brutale" Mechanic ser god ud - lavet af folkene bag Zeta.

Ups! Off-topic.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes