Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad betyder: Forberedt på DAB og HDTV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johnsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har lige bestilt en JVC KD-G721 autoradio på nettet. Den er 'forberedt til DAB II'.
Nu kommer jeg i tvivl om, hvad det egentlig betyder. Kan den umiddelbart modtage DAB programmer, eller skal jeg ud at investere yderligere?

Det samme gælder for en masse af de fladskærms-tv, der annonceres for som HighDefinition-TV klar. Vil det sige, at de kan modtage HD-TV umiddelbart, eller skal der mere til?

En gang i 60'erne købte mine forældre en Beomaster 900, der var forberedt for stereo. Det betød, at man selv skulle sørge for at få installeret et stereodekoder i radioen. Håber ikke, at noget tilsvarende er gældende her.

Håber nogen kan hjælpe med at kaste lys over dette. På forhånd tak

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

johnsa skrev:

Har lige bestilt en JVC KD-G721 autoradio på nettet. Den er 'forberedt til DAB II'.
Nu kommer jeg i tvivl om, hvad det egentlig betyder. Kan den umiddelbart modtage DAB programmer, eller skal jeg ud at investere yderligere?

Uden at jeg er bilstereo-ekspert, så ser det ud til at det kræver en ekstern DAB-modtager. "Forberedt til DAB" betyder så at den kan styre denne modtager.

johnsa skrev:
Det samme gælder for en masse af de fladskærms-tv, der annonceres for som HighDefinition-TV klar. Vil det sige, at de kan modtage HD-TV umiddelbart, eller skal der mere til?

"HD Ready" betyder at den kan _vise_ HD-signaler. Det betyder IKKE at den kan modtage HDTV. Dvs. hvis du vil se HDTV, så skal du have en ekstra box der modtager HDTV-signalet. Årsagen til dette er blandt andet at der er forskel på hvordan HDTV modtages alt efter om det er via kabel, tag-antenne eller parabol, og der udvikles stadig på standarderne.

johnsa skrev:
En gang i 60'erne købte mine forældre en Beomaster 900, der var forberedt for stereo. Det betød, at man selv skulle sørge for at få installeret et stereodekoder i radioen. Håber ikke, at noget tilsvarende er gældende her.

Det er det. Og no offence, men hvis man ser en betegnelse og køber ud fra hvad man _tror_ betegnelsen dækker over, i stedet for at undersøge hvad det er betegnelsen _egentlig_ dækker over, så er man selv ude om det.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes