| Forfatter |
|
foxtrot Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, glimrende forum I har her.
Jeg står over for at skulle købe nyt anlæg, og selv om lyden selvfølgelig er det vigtigste i den sammenhæng, så spiller det også ind, hvordan skidtet ser ud.
Jeg er især blevet ret så vild med udseendet på en forstærker som Accuphase E-213, som kan ses her: http://www.accuphase.com/e-213_e1.htm
De 23.000 kr eller hvor meget det nu er den koster, er desværre uden for mit budget, så mit spørgsmål lyder: Findes der en forstærker, der har noget af det samme design i prisklassen 5-10.000 kroner?
Det er især vu-metrene, der er piv-frække.
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lidt af det samme over Pioneer m/c 90 sættet, findes også i en lidt nyere udgave der vist nok hedder m90A og c90A.
Sættet laves i starten af 90'erne .
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, hvad med det gamle Tecnics? De lavede da i sin tid et forstærker sæt med for og effekt. Effekten med nogle seriøse VU-metre. Ret fedt endda. Aner desværre ikke hvad det hedder  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
foxtrot Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool, tak for det. Havde håbet på, at der var et nyt anlæg, der lignede, men det er måske lige lovligt optimistisk. Der er selvfølgelig en grund til, at det er dyrere.
Edit: Og tak for Technich-forslaget også.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv LUXMAN
|
| Til top |
|
| |
foxtrot Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde faktisk også kigget på den, der hedder l-505, men den er vel også dyr. Og kan man overhovedet få den herhjemme?
Jeg må vist på brugtmarkedet.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de ældre udgaver af Accuphase E-213? Mener at de fra model E-211 osse fik Watt-Metre, og lyden er nok osse meget den samme som E-213.......
Sådan en E-211 burde kunne fåes nede omkring de 10 K, hvis jeg ikke tager helt fejl?
Se den her: http://www.accuphase.com/e-211.jpg
|
| Til top |
|
| |
foxtrot Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hvad med de ældre udgaver af Accuphase E-213? Mener at de fra model E-211 osse fik Watt-Metre, og lyden er nok osse meget den samme som E-213.......
Sådan en E-211 burde kunne fåes nede omkring de 10 K, hvis jeg ikke tager helt fejl?
|
|
|
Fra ny af? For så lyder det virkelig interessant. Hvor køber man sådan én henne? En googling gav ikke noget umiddelbart svar.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej.....så skal du på brugt-markedet, da det som skrevet er en ældre udgave. Men mener den model er max 5-6 år gammel.....
Det er altså en fed model, og er bygget til at holde mange år endnu..... 
Edit: Den er lavet fra 1998-2001
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
foxtrot Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Nej nej.....så skal du på brugt-markedet, da det som skrevet er en ældre udgave. Men mener den model er max 5-6 år gammel.....
Det er altså en fed model, og er bygget til at holde mange år endnu..... 
Edit: Den er lavet fra 1998-2001
|
|
|
Ok, tak. Det lød også for godt til at være sandt. 
Hvilke sider er gode at holde øje med, når det gælder brugtmarkedet? Udover den her altså.
(Jeg er lidt grøn i kvali-hifi-køb)
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
foxtrot skrev:
|
Hej, glimrende forum I har her.
Jeg står over for at skulle købe nyt anlæg, og selv om lyden selvfølgelig er det vigtigste i den sammenhæng, så spiller det også ind, hvordan skidtet ser ud.
Jeg er især blevet ret så vild med udseendet på en forstærker som Accuphase E-213, som kan ses her: http://www.accuphase.com/e-213_e1.htm
De 23.000 kr eller hvor meget det nu er den koster, er desværre uden for mit budget, så mit spørgsmål lyder: Findes der en forstærker, der har noget af det samme design i prisklassen 5-10.000 kroner?
Det er især vu-metrene, der er piv-frække.
|
|
|
Der er desværre ikke særlig mange nyere Accuphae på brugt markedet. Men for de 10k du du max. vil bruge, kan du godt få dig en flot Accu. Men det kræver tålmodighed. Hvis du godt kan lige lidt old-school HIFI, kan du også kigge på denne side http://www.hificlassic.dk/ Det er ældre brugt udstyr, som selvfølgelig er et større sats at købe, end en Accuphase 211 ville være.
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
foxtrot Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, ja den er cool Lillebroderen med træsiderne faldt også min smag.
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vidste jeg kunne imponere en mand der er vild med VU-metre __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
foxtrot Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
| Det er ældre brugt udstyr, som selvfølgelig er et større sats at købe, end en Accuphase 211 ville være. |
|
|
Ja, det er nok mit problem. Jeg vil gerne have vintage-looket, men som nyt. Og så helst for under 10k.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiomega har en nyere Luxman: http://www.audiomega.dk/hifi/amp.htm
Det er en absolut rimelig pris og en rigtig lækker lille sag :)
/Mirland
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
foxtrot skrev:
|
Hej, glimrende forum I har her.
Jeg står over for at skulle købe nyt anlæg, og selv om lyden selvfølgelig er det vigtigste i den sammenhæng, så spiller det også ind, hvordan skidtet ser ud.
Jeg er især blevet ret så vild med udseendet på en forstærker som Accuphase E-213, som kan ses her: http://www.accuphase.com/e-213_e1.htm
De 23.000 kr eller hvor meget det nu er den koster, er desværre uden for mit budget, så mit spørgsmål lyder: Findes der en forstærker, der har noget af det samme design i prisklassen 5-10.000 kroner?
Det er især vu-metrene, der er piv-frække.
|
|
|
Jeg ved ikke hvad der er blevet af det gamle mærke LUXMAN om det eksisterere endnu eller hvad det gør, men deres "byggemetoder" minder forsvindende meget det som du viser hér og søger synes jeg, og så spiller det fantastisk. Jeg har en kammerat der har en forstærker der er fra 79 tror jeg det er, og den spiller og spiller bare endnu. Jeg kan ikke huske modelnavnet på den lige nu, men du kunne prøve at se om du kunne finde noget brugt LUXMAN, det kan du i alle tilfælde sagtens få for 10K og med et design, noget retro, som du synes er fedt. Smag og behag, men det spiller i alle tilfælde fantastisk, dét kan man ikke tage fra dem.
Michael
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja, hvis du har en VU-meter fetish så burde du kigge ovre hos Verner Becker: http://hificlassic.dk/
Der kan du da ihvertfald få afløb for retro og han er fin at handle med.
/Mirland
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Nåja, hvis du har en VU-meter fetish så burde du kigge ovre hos Verner Becker: http://hificlassic.dk/
Der kan du da ihvertfald få afløb for retro og han er fin at handle med.
/Mirland
|
|
|
Nøøøøøøøøøøøøøøøø, jeg har jo allerede være ude med link til Verner 
Jeg har selv lige købt en gammel HIFI klassiker, og man må i den forbindelse "advare" folk af køb af gammel HIFI. Man tager altid en chance med gammelt udstyr. Men der kan være meget vellyd at hante, for ralativt små penge.
Hvis jeg skulle komme med et eksempel på HVOR dyrt det kan være, at have at gøre med gammel HIFI, så kan sådan en som min Luxman L-550, være et godt skræk eksempel. Hvis man køber sådan en, og det viser sig at der skal skiftes trabsistorer, bare i den ene kanal, så koster det ca. 2500,- pr. kanal i sådan en..........
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Nøøøøøøøøøøøøøøøø, jeg har jo allerede være ude med link til Verner 
|
|
|
My bad ! Jeg så det ikke i min iver :) Med hensyn til det med at købe brugt: Ja, det er et gamble. Men ofte er der god gevinst. Mine dårlige erfaringer ligger mest i cdafspiller-området. Men du kan sagtens risikere at stå med en fin forstærker der "bare lige" skal have skiftet lytter eller lignende. Og hvis du ikke lige er diy-nørd, så kan det godt blive en træls oplevelse. Men jeg ville aldrig fraråde brugt-køb. Tværtimod. Men du skal selvfølgelig have hovedet med :) Der er forresten en Luxman cd til salg her på sitet. Den ser ud til at passe til Lux'en hos Audiomega. Vupti. Så har du et fedt sæt for omk. 10k. Det er ikke dumt :) /Mirland
|
| Til top |
|
| |