| Forfatter |
|
Mutchy Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa allesammen  Jeg har fået mig denne projektor og den er rigtig god. Men jeg har et lille problem med billedet. Efter noget tid bliver billedet sort i 1½ sek, og når billedet kommer tilbage, er noget af billedet kommet ned i bunden, og der er også kommet en underlig linje nederst. Der forsvinder også noget af billedet i sidden. Hvis jeg siger den skal gå over til f. eks. DVI og går tilbage igen er billedet (de fleste gange) blevet normalt igen, men lidt efter gør den det samme igen. Nogen der ved hvad det kan skyldes? Jeg bruger et VGA kabel, men hvis jeg bruger den på min DVD er der ingen problemer, heller ikke med et DVI kabel. Jeg har prøvet på en anden computer hvor det samme skete og har nu købt et nyt kabel, men det samme sker  Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes og ved om jeg kan gøre noget ved det?
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok et lidt dumt spørgsmål men hvilken opløsning bruger du?
Har du prøvet med forskellige driver versioner?
|
| Til top |
|
| |
kokken Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg er sikker det ikke er din ae500, men grafikkort eller driver problem,
så det er der, du skal finde problemet, eller måske også kablet ??
kokken
|
| Til top |
|
| |
Mutchy Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarende  Jeg bruger forresten GeForge 6600GT. Jeg bruger den seneste driver fra Nvidia( den her). Er det den rigtige at bruge? Jeg har opløsningen 1280*720 med 60 hertz (hvis jeg ændre opdateringshastigheden til andet, bliver billedet mærkeligt og der kommer igen en linje med underlige farver i bunden).
|
| Til top |
|
| |
kokken Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 04:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
prøv lige med 81,98 eller 77,30 driver fra Nvidia, det er ikke altid de nyeste er de bedste.
og 1024*768 og 75 hertz.
se om det duer 
kokken
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor langt et VGA kable bruger du? Hvis du bruget et langt, har du prøvet med et kort kable?
|
| Til top |
|
| |
Mutchy Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen  Jeg har købt dette kabel: klik herFør havde jeg et længere kabel, så jeg valgte at skifte det ud med et lidt mindre. Faktisk ser Kokkens forslag ud til at fungere! Nu da jeg har fået ændret min driver til versionen 81,98 og min opløsning, kan jeg bruge 75 hertz uden problemer. Jeg har nu brugt min projektor i et stykke tid og det er stadigvæk ikke sket igen! Nu kan jeg endelig bruge min projektor uden at sidde klar med fjernbetjeningen i hånden  Tusind tak for hjælpen, gutter  Mutchy
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok. Har du prøvet med den driver og 1280x720? Står det godt som du har det nu er det selvfølge fint. Det burde dog kunne køre med 1280x720 da det er projektors opløsning.
|
| Til top |
|
| |
Mutchy Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at hvis jeg går tilbage til 1280*720 kan jeg ikke bruge 75 hertz, og så gør den det igen.
Der er ingen problemer nu, men jeg synes ikke billedet ser så godt ud som det gjorde før. Men det vil selvfølgelig altid se bedst ud i den opløsning den er bygget til.
|
| Til top |
|
| |
kokken Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 04:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mutchy Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen! Da jeg blev for træt af at have den i 1024*768 begyndte jeg at eksperimentere lidt. Hvis man går ind i skærmindstillinger under nvidia, og ind i "Skærmopløsninger og opdateringshastigheder" er der noget der hedder Avanceret Timing. I Tilstand & Timing stå den til "special værdier". Dette ændrede jeg til "861B (1280 x 720 @ 59.94 -p)". Jeg har ingen anelse om hvad der er ændret, men det virker  Jeg har også skiftet over til den nyeste driver igen og det virker stadig.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mutchy skrev:
Hej igen!
Da jeg blev for træt af at have den i 1024*768 begyndte jeg at eksperimentere lidt. Hvis man går ind i skærmindstillinger under nvidia, og ind i "Skærmopløsninger og opdateringshastigheder" er der noget der hedder Avanceret Timing. I Tilstand & Timing stå den til "special værdier". Dette ændrede jeg til "861B (1280 x 720 @ 59.94 -p)". Jeg har ingen anelse om hvad der er ændret, men det virker  Jeg har også skiftet over til den nyeste driver igen og det virker stadig.
|
|
|
De nyeste drivere har desværre et problem med at de sætter sort skalaen til PC level (0-255) og ikke video level (16-235) og det er ikke optimalt i forhold til film fremvisning. Det var bla derfor at jeg sagde at lige pt så skal man holde sig fra de nyeste drivere.
|
| Til top |
|
| |