Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 15:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Opgradering af Cyrus Two (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået fat i en brugt Cyrus Two med tilhørende PSX, men det ser ud til at den nødvendige modifikation af Cyrus two, for den spiller korrekt med PSX´en, aldrig er fortaget, er der en der ligger inde med et diagram, vejledning eller andet over hvordan sådan en opdatering fortages. Eller hvis der er en der ved hvad det skal gøres, og har lyst til at hjælpe mig, gerne i Jylland eller på Fyn.

__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Det eneste der skal gøres for at en Cyrus II er klar til PSX strømforsyningen kan kobles til,
er at de to interne sikringer skal fjernes og den blå "plomb" i PSX indgangen på Curys II skal vippes op/ud af stikket.


Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hjælpen. Operationen lykkes, patienten overlevede.

Jeg kan så lige fortælle at mit lokale radioværksted som "havde fortaget en del af de indgreb da den kom frem", regnede med at det ville komme til at koste 800-1000,-, hvis stumperne kunne skaffes hjem.



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Sådan!

Husk en ting vedr. en Cyrus I/II ..aldrig!!! at koble højtaler fra i mens den er tændt ...,
resultat er for ofte en voldsom afbrænding af den pågældne kanal der afbrydes, ..."dyret" er udstyret med et quasi-komplimentært udgangs-trin med transer på Ft70MHz uden strømbegrænsning.

Tjaaa ...jeg kun bekræfte at moral er en meget! variable størrelse inden for branchen ...
§1 er for mange steder meget ala.:
"husk et klap på kundens tegnedreng før du overvejer hvilken "service" du vil tilbyde"
Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Ok, det vidste jeg ikke om dem. Det har dog aldrig været et problem, da jeg er typen der piller stikket ud, og lader udstyret stå 10-15 min, inden jeg piller ved noget ... Men har haft Cyrus I i omkring 12 år, hvor den bare har spillet som den skal (det gøre den faktisk stadig), men fik muligheden for at købe en II´er med PSX for små penge, så den måtte jeg have.

Ja det er ikke moral der er mest af i denne branche, men den lokale er da blevet en kunde fattigere nu



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hej! Ville gerne have mulighed for at tilslutte flere højtalere til min cyrus. Dels til evt at have et sæt satelithøjtalere i køkkenet, men især til at sammenligne forskellige højtalere.
Er bevist om problemet med at tage højtalerne ud imens der er strøm på min Cyrus II, så hvad gør man? Vil en switchbox som denne QED switchbox( eller en hvilkensomhelst anden) fra hifiklubben kunne ordne skiftet fra forskellige højtalere, uden at jeg risikere noget? Kan man evt selv lave en form for løsning? parallelkoble et eller andet et sted måske? Har ikke meget forstand på den slags mekanik, og ville meget nødigt ødelægge noget i denne dejlige forstærker!
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Du skal bare slukke for forstærkeren (eller din PSX, hvis du har sådan en) mens du stadig spiller musik. I løbet af 15 sekunder tømmes den for strøm og så kan du trygt skifte kabler. Har selv haft en Cyrus II med PSX.

 

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Jo jo:-) Men ville bare være så meget nemmere at dreje på en knap. Især fordi jeg til mine primære højtalere har noget meget tykt Tara Labs biwire kabel plus et en parallel tilsluttet subwoofer, så der er en del tykke stive stik at fitle rundt med ved hvert skift. Og det kunne da også være lækkert at kunne spille samtidig i køkkenet:-)
Har PSX, og er rigtig glad for den!
Hvorfor skaffede du dig af med din cyrus?

Er der en slags sikring i en switchbox, eller kan man selv lave et arrangement? ville jo være let nok at sætte noget sammen der kunne dele signalet hvis det var, med en slags omskifter..

Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Havde haft den i 13 år, så jeg trængte til noget nyt og den havde to gange været til rep pga en løs forbindelse i omskifteren. Gad ikke bruge flere penge på den.

Den blev i øvrigt solgt til en, der havde en II i forvejen. Han ville bruge den til reservedele.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Det er ikke særlig smart at skifte højttalere på en tændt Cyrus 1 eller 2'er ...,

pga. af de benyttede 70MHz udgangstransistore vil udgangen forsøge at "holde" forbindelsen i det polerne slipper ..., det kan få og vil meget! ofte få alvorlige konsekvenser med udgifter pga. afbrænding af udgangen ..., det er et kendt problem pga. store strømkapacitet på Cyrus 1/2 ...,

Jeg mener at huske at det faktisk står i brugermanualen som et tydeligt "do not! attempt to change the speakers leads/connection while the equipment is on mainspower"

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude
 
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Det mener jeg også at have læst.. Og en switchbox vil altså ikke kunne afhjælpe? På en eller ande anden opretholde en tilsvarende forbindelse? eller er det gakket at tænke i?
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1430
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:

Jeg kan så lige fortælle at mit lokale radioværksted som "havde fortaget en del af de indgreb da den kom frem", regnede med at det ville komme til at koste 800-1000,-, hvis stumperne kunne skaffes hjem.




Tror altså ikke lige jeg ville kune nære mig for at stikke hovedet indenfor, og fortælle dem hvad jeg synes de var rørt sammen af..   

-Men tillykke med opgraderingen, Clix
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

hov!  og

jeg ser nu at jeg blot gentog i en lidt andet ordlyd, det samme som jeg sagde i mit andet indlæg i denne tråd 

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes