Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf Audio CD1 / Rega Apollo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Efter at min Holfi Xenia CD er gået død, er jeg nu ved at overveje at skifte til en anden...   Jeg har 2 maskiner i tankerne den ene Lyngdorf Audio CD1 er jeg lidt varm på... den anden Rega Apollo er der jo mange tilhængere af allerede... men fælles for dem, så SKAL de spille med mit Holfi forstærkersæt - Holfi Pre NB1/Holfi Power NB250.... da jeg allerede kan læse meget om Apollo, vil jeg helst høre om erfaringer med Lyngdorf Audio CD1 - og gerne hvis i har erfaringer med - eller meninger om hvordan det vil gå sammen med Holfi sættet..

mvh. Jan 



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.

Har du slet ingen muligheder for at få den til rep? Ellers kan jeg fortælle, at jeg havde en kort lyttesession i "Klubben for nogle uger siden. Jeg lyttede på CD1, SDAI 2175 og de var spændt for et sæt Dali Helicon 400. Umiddelbart lød det godt, men jeg synes der manglede lidt bas, kraft og "saft" i musikken. Det kan jo skyldes mange tusinde ting, men jeg tror det er forstærkeren. CD1 har i hvert fald fået ros for sine musikalske evner. Rega Apollo har jeg ikke hørt, men den har jo fået så meget ros i hif kredse...

Det bedste er nok, som du jo helt sikkert ved, at låne begge afspillere med hjem.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E

Ikke lige... jeg har en 'hemmelig' bagdør til Holfi, og selv den er svær at passere, og jeg vil helst ikke ha' en tilfældig 'radiomekaniker' til at rode med den...

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen AM-E

Jeg var også inde og høre CD1'eren i går med samme opsætning, og jeg syntes den lød lækkert, men det er jo svært at bedømme hvor meget det skyldes CD'eren eller forstærkeren, men højttaleren var også Helicon 400

Så der er jo nok ikke noget uden om, end at låne den med hjem og høre den på Holfi sættet

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 23 April 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til begge maskiner op mod hinanden og må klart indrømmme at CD1 er den bedste maskine.  Dog mente min pengepung ikke det samme, så jeg købte mig en apollo. Jeg må ærligt indrømme at til den pris (6500,-) har jeg aldrig hørt bedre maskine.

Lyngdorf'en er mere neutral i gengivelsen hvor Apollo har en mere varm måde at formidle musikken på.

Jeg har efterhånden hørt en del maskiner, også dyrere end apollo, og det er faktisk kun CD1 som jeg synes har været bedre, af maskiner under 20.000.  



__________________
Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 23 April 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej AM-E

Ikke lige... jeg har en 'hemmelig' bagdør til Holfi, og selv den er svær at passere, og jeg vil helst ikke ha' en tilfældig 'radiomekaniker' til at rode med den...

mvh. Jan

Hvorfor kan den ikke laves , er de stoppet med det ?

 

Men her er en maskine til en god pris og en god lyd .

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1085

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 23 April 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hvorfor kan den ikke laves , er de stoppet med det ?

 

Men her er en maskine til en god pris og en god lyd .

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1085



Også mit bud. Ellers har Jensen selv en Denon DCD S1 på "lager". Dem går man aldrig helt fejl af


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes