Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Teac Vrds 10 Alder ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har set en Teac Vrds SE til salg .Den skulle være omkring de 12 år gammel.Nu er det så jeg har set en Teac Vrds ( uden SE ) som kun skulle være otte år gammel ? SE modellen ( Second Edition ? ) må da være nyere eller er der bare noget jeg har misforstået ? Nogen der kan hjælpe med nogle inputs ? 

 

 

 

 

 

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi
 
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

 I begge tilfælde er der tale om en Teac Vrds 10.
Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi
 
slyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

SE står for Special Edition

 

Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd
 
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvad "Speciel Edition"  har mere end standard modellen ?

 

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Forbedret lyd-kredsløb og designmæssige små-ændringer. SE´eren er den nyeste, så 8 år med en almindelig VRDS-10 passer slet ikke.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

 Nogen der ved om man kan få en ny laser til sådan en gammel sag ? Takker for hjælpen.Utroligt så meget folk herinde ved om hifi og musik :))

 

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

 Nogen der ved om man kan få en ny laser til sådan en gammel sag ? Takker for hjælpen.Utroligt så meget folk herinde ved om hifi og musik :))

 

Ja, det kan man da! Men den er i den lidt dyrere ende. Husker ikke lige modelnavnet.

Hilsen

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Nogen der ved hvad "Speciel Edition"  har mere end standard modellen ?

 

SE'eren spiller ikke helt så godt som "standard"-modellen.

 

Hilsen

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

 Du skulle vel ikke have et link til at SE ikke spiller så godt som standard eller er det pesonlig erfaring ? Når du siger laser " i den dyrere ende" er det så 2-3000kr vi snakker om eller er det endnu dyrere ?
Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi
 
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Lige et hurtigt spørgsmål jeg glemte...Hvor gammel er en "Standard" model ? Jeg spørger fordi hvis jeg nu køber sådan en sag  , ja så skal man vel beregne at den måske skal renoveres på grund af alder og så kan det vel ikke betale sig ??...
Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

VRDS-10 kom på gaden i 1993. Laseren er en Sony KSS-151A og det koster knap 2000 kr. at få den udskiftet. Laseren er udgået af produktion, så medmindre den kan findes som OEM-laser, så kan det godt gå hen og blive et problem.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

 

Lyder som  man skal "holde snitterne" væk fra så gammel en sag  :))

 

 

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
VRDS-10 kom på gaden i 1993. Laseren er en Sony KSS-151A og det koster knap 2000 kr. at få den udskiftet. Laseren er udgået af produktion, så medmindre den kan findes som OEM-laser, så kan det godt gå hen og blive et problem.

 

Laseren benyttes i adskillige af Denons modeller. Jeg købte en ny laser i "klubben" for et halvt års tid siden. Laseren koster uden montering ca. 660 Dkr. Den var IKKE let at udskifte i VRDS 10 (Ikke SE), men den har spillet fint lige siden jeg selv skiftede den omkring nytår.

Det kan altså gøres af en amatør, hvis blot man er stædig nok.

Mvh. Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes