| Forfatter |
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har bygget en HTPC med et Nvidia 6600 GT kort i, men kan ikke få l...et til at fungere
Nu vil jeg så gerne høre fra dig, hvis du har en HTPC kørende med MCE og du kører fra grafikkortets DVI udgang, og ind i din projector (gerne Z4) eller anden monitor, via et DVI til HDMI kabel
Hvilket grafikkort har du, eller kender du en som har en opstilling som ovenfor der funker 100%, og hvad bruger vedkommende ?
Det SKAL være Pci-Express
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet de foreslag vi har givet dig i den anden tråd?
Dit problem kan jo være flere steder.
Windows, Grafik kortet, et af kablerne, samlede kabel længde, receiveren, projectoren.
For at udelukke nogle af mulighederne synes jeg du skal gøre som foreslået tidligere. Jeg kan da sagtens fortælle dig hvilket grafikort jeg har der virker med DVI-HDMI til Z3, men det hjælper jo ikke noget hvis dit problem er noget andet end grafik kortet.
Du må da kunne flytte din PC eller projector, så du kan forbinde dem direkte sammen med et kort kabel, bare for at se om det så virker.
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Har du prøvet de foreslag vi har givet dig i den anden tråd?
Dit problem kan jo være flere steder.
Windows, Grafik kortet, et af kablerne, samlede kabel længde, receiveren, projectoren.
For at udelukke nogle af mulighederne synes jeg du skal gøre som foreslået tidligere. Jeg kan da sagtens fortælle dig hvilket grafikort jeg har der virker med DVI-HDMI til Z3, men det hjælper jo ikke noget hvis dit problem er noget andet end grafik kortet.
Du må da kunne flytte din PC eller projector, så du kan forbinde dem direkte sammen med et kort kabel, bare for at se om det så virker. |
|
|
Samlet kabellængde, recieveren, projectoren, er udelukket, det kører fint med den gamle HTPC
Jeg har haft den nye HTPC koblet til pj med et 1m Supra DVI-HDMI kabel, det virker heller ikke
Jeg har installeret certificerede drivere, det virker heller ikke
Der "kan" være noget galt med min windows, men da problemet først opstår når jeg installerer nye NVIDIA drivere, mener jeg ikke det er der, skoen trykker
Er jeg virkelig den eneste der kører DVI til HDMI på et 6600 GT kort?
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også et 6600 gf kort til min panasonic ptae 700 og jeg bruger et 12m. supra hdmi/hdmi kabel og så en dvi til hdmi adapter i supra og det virker kanon godt __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| Jeg har også et 6600 gf kort til min panasonic ptae 700 og jeg bruger et 12m. supra hdmi/hdmi kabel og så en dvi til hdmi adapter i supra og det virker kanon godt |
|
|
Og du har ikke "enabled" et eller andet i driveren, eller på kortet for at få det til at virke? __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ikke noget __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
palle2612 Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et langt skud!!!
Men har du prøvet at tænde projektoren først, lade den falde til ro, og så først derefter tænde pc'en.
Jeg havde et problem med min Hitachi PJ-TX 100 (DVI) og min DVD recorder Jvc DR-MH 300 (HDMI), problemet lå i at HDCP krypteringen ikke kunne genkende min pj.
Jeg har ingen problemer på denne måde, ellers havde jeg slet ingen respons fra min pj,
Som jeg sagde, et langt skud.
Bruger et 12 m Supra HDMI-DVI kabel.
Hilsen Palle
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
palle2612 skrev:
|
Et langt skud!!!
Men har du prøvet at tænde projektoren først, lade den falde til ro, og så først derefter tænde pc'en.
Jeg havde et problem med min Hitachi PJ-TX 100 (DVI) og min DVD recorder Jvc DR-MH 300 (HDMI), problemet lå i at HDCP krypteringen ikke kunne genkende min pj.
Jeg har ingen problemer på denne måde, ellers havde jeg slet ingen respons fra min pj,
Som jeg sagde, et langt skud.
Bruger et 12 m Supra HDMI-DVI kabel.
Hilsen Palle
|
|
|
Yep, det er også prøvet, det viser sig så i dag, at kortet heller ikke virker på en almindelig TFT skærm til pc'en, så der er simpelthen noget galt med kortet, jeg har lånt min kammerats Gforce 7800 GTX kort, og det fungerer upåklageligt, i første hug, så jeg køber mig et nyt kort, men ved ikke om jeg "tør"købe et 6600 kort igen
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da ikke være nervøs forat købe et 6600GT igen. Du har bare været uheldig. Kortet er da vel ikke over to år gammelt så du kan jo bare få det reppet? __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
kokken Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
prøv lige med 81,98 eller 77,30 driver fra Nvidia, det er ikke altid de nyeste er de bedste.
og 1024*768 og 75 hertz.
se om det duer 
kokken
|
| Til top |
|
| |