| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hansemand
Jeg har spillet med de to ovennævnte kabler du nævner, Supra ply3,4s i biwire, og har nu taralabs prism Omni 3, også i biwire. (For begge kabler gælder det, at jeg har altså købt 2 sæt á 2 kabler, hver med 2 ledere.
Mit indtryk af supra er, at det er et godt kabel som overgår almindelige kobberkabler med lidt af det hele. Større perspektiv, lidt flere detaljer, en fin bas dyb bas.
Men nu har jeg så afløst det af Omni 3'eren.
Omni 3 spiller med samme detaljer, en lille bitte smule mindre bredde, men mere velkontrolleret og dybere og fastere bas, som gør det lettere at høre detaljer i basområdet, både oppe og nede. Det spiller meget musikalst og uden skinger, hvor Supra'en måske på et meget lyst klingende anlæg, nok vil blive lidt for skarpt, efter min mening.
Supraen gav jeg 100 pr meter for * 3 * 2 = 1200kr plus stik (spader til ht og banan til amp). Hertil kommer lidt krympeflex fra f.eks. brinck eller andre, noget strømpe fra samme sted (bliver dog lidt stift) samt lidt silikonefugemasse og evt, loddetin.
Omni 3 koster 1300 for et singlewire sæt med bananer eller spader. Jeg købte så to sæt 1300 * 2= 2600 kr. plus nye bananer til amp enden.
Suprakablerne har jeg dog beholdt, og opgraderet et andet anlæg.
Suprakablerne er lyseblå, og har en evne til at suge skidt til sig. D.v.s. at de hurtigt måske kan virke lidt snavsede, men er meget behagelige at se på i en lys stue.
Omni 3 er enormt tykt og mørkegråt, og kan derfor virke meget dominerende, specielt hvis man har to sær liggendelands panelet. Jeg har dog ka til dem (koneaccept) ;)
Jeg har også prøvet 2,0 som altså er slankere, og ikke er skærmet, de sidder nu som internt kabel i et andet anlægt højtalere. Der er mere smæk i ply 3,4S, end i 2,0.
Jeg har på mit eget anlæg ikke oplevet lyttetræthed eller skinger lyd, men derimod mere fodvip med begge kabler (alle 3 faktisk med ply2,0) i forhold til tidligere kobberkabler af diverse arter og til menneskepenge.
Jeg kan personligt ikke lide nordost,m men det er jo en anden snak. Måske de bare ikke kunne arbejde sammen med mit anlæg, som måske bare ikke er godt nok.
Vdh. har jeg ikke personligt erfarring med, men en kammerat har haft det, og synes, at det var alt for toned i diskanten.... Men det var måske bare ham.
Med venlig hilsen Jacques.
|