| Forfatter |
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen herinde som har hørt Avances nye
magnum 18 (afløseren for sig. 8 mk2).
Hvordan spiller de iforhold til 8´eren???
Har fået dem tilbudt til 12000,00/sæt hos Expert i Varde. ( intropris). Tager til Esbjerg den kommende weekend og vil høre dem.
Hvad er jeres erfaringer ?? __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm man skal vel ikke høre om dem men høre dem 
Ellers plejer det jo at være gode højtalere til prisen og dem som har dem føler de har meget højtaler for pengene.
Til 12.000kr. sættet syntes jeg du skal lytte noget mere for i denne klasse findes der mange gode højtalere og faktisk kan jeg bedre lide DLS R 55 fra Tapeconnection end den gamle Avance model. DLS fanger noget musik og faktisk tester jeg denne inden for nogle måneder hvis TC vil låne den til mig 
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da helt gået forbi min næse at de er kommet med en ny model. Lyder rigtigt spændende!
Har vi nogle data på hvilke enheder de har valgt. Ud fra beskrivelsen/enheder/vægt minder de utroligt meget om 8'erne. Kan se kabinettet er blevet tykkere og mere dødt.
Kribler i mine fingre for at høre dem.
Nu siger du intropris på 12k, hvad er den forventede udsalgspris?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
|
Det er da helt gået forbi min næse at de er kommet med en ny model. Lyder rigtigt spændende!
Har vi nogle data på hvilke enheder de har valgt. Ud fra beskrivelsen/enheder/vægt minder de utroligt meget om 8'erne. Kan se kabinettet er blevet tykkere og mere dødt.
Nu siger du intropris på 12k, hvad er den forventede udsalgspris?
|
|
|
Scan Speaks Revelator
2 8” Kevlar cone that has been customized with
hm jeg tro jeg skal have et par
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop talt med dem idag. Her er hvad de skrev
Hej Claus!
Tak for din hendvendelse!
Vi har solgt de sidste sæt af signature 8MKII, i mellemtiden har vi dog fået de nye Magnum 18, som er den nye "signature 8", Højttaleren er blevet slankere, men ellers er den fysiske udformning, som du kender den, fra signature 8. Lyden er naturligvis yderligere forfinet, i forhold til Signature 8 MKII.
Jeg har vedhæftet en "folder", med billeder samt data.
Såfremt dette har din interesse, og jeg ikke skal tage noget i bytte, kan jeg lave en god "introduktions"pris til dig....
Intro Pris: pr. sæt. 12.000,-
Har du spørgsmål, skal du endelig kontakte mig!
Med venlig hilsen
Benno Meldgaard
expert Varde ApS
Den forventede udsalgspris er 15000,00/sæt
og Nej Jensen, modellen som du nævner med revelator diskant løber
op i 20000 kr/sæt. Men her får du også 2 8 " basenheder og bas ned til 30 hz
Modellen er døbt super magnum ( her er efter sigende dømt highend til en
vanvittig lav pris. Introduceres først efter nytår.
Alle enheder er yderligere forfinet og specielt delefilteret har været under kærlig behandling. Ja det kribler i fingrene !!!!!. Det borger for superlyd
Nu siger du intropris på 12k, hvad er den forventede udsalgspris? [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lyder under alle omstændigheder interessante! Lad endelig høre fra dig hvis du beslutter dig for at købe dem - vil gerne høre mere om dem!
Umiddelbart ser de dog "bare" ud til at være en yderligt opdateret version af Signature-serien, lige med undtagelse af den lille stander-udgave der lufter ud foran på den nye udgave! Enhederne ligner og lyder på specs som noget af det samme - fasepluggen har bare fået en anden farve, men det selvfølgelig nok ikke den eneste ændring! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De mest markante ændringer på magnum 18 er at kabinettet er blevet
smallere og lavere. d.v.s mere kompakt. Iflg. Expert varde er enhederne
blevet ekstra finpudset og specielt diskanten er ikke længere den samme,
men en ældre type (også scanspeak) blot meget modificeret. Desuden er delefiltret ændret på væsentlige punkter. Resultat = langt mere åben og
sammenhængende lydbillede, som ikke stikker af. Lyder spændende
Ronin skrev:
|
De lyder under alle omstændigheder interessante! Lad endelig høre fra dig hvis du beslutter dig for at købe dem - vil gerne høre mere om dem!
Umiddelbart ser de dog "bare" ud til at være en yderligt opdateret version af Signature-serien, lige med undtagelse af den lille stander-udgave der lufter ud foran på den nye udgave! Enhederne ligner og lyder på specs som noget af det samme - fasepluggen har bare fået en anden farve, men det selvfølgelig nok ikke den eneste ændring! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
poman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Typiskt att det ska komma en ännu bättre!   Men jag är nöjd med mina signature 8MKII jag tycker att jag har gjort ett bra köp men visst, det skulle vara trevligt och lyssna på den nya modellen någon gång och jämnföra. .
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der ved om der også kommer en intro pris på Magnum Super, eller er den førnævnte pris på 20k intro pris?
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus
Det melder historien ikke noget om. Men prøv at kontakte Expert Varde efter nytår. Jeg kan høre at du snart påtænker at sælge dine gamle sig. 8 mk2 ???
De er altid villige til en god pris. Købte Sig. 3 mk2 som skal bruges i mit (gamle model. Et røverkøb til 5000k) kommende surround setup. Intro prisen på magnum 18 (12000k ) er en pris som Expert Varde selv har sat. Og den skulle gerne køre året ud.
Rasmus S skrev:
| Nogle der ved om der også kommer en intro pris på Magnum Super, eller er den førnævnte pris på 20k intro pris? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
hm jeg tro jeg skal have et par
|
|
|
Sig endelig til jeg vil gerne forbi og lytte dem.
Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyhne skrev:
|
Hej Rasmus
Det melder historien ikke noget om. Men prøv at kontakte Expert Varde efter nytår. Jeg kan høre at du snart påtænker at sælge dine gamle sig. 8 mk2 ??? |
|
|
Ja hvis de "Super" spiller som de ser ud til, så står de "gamle" til en udskiftning, selvom de ikke er mere end godt og vel 2½ år gamle .
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige ! overvejer også kraftigt at tage skridtet fuldt ud og købe
super magnumen istedet. Hvis den ellers spiller som forventet !!!
Hvem kommer først ?. Vi må afvente og se. Kan godt nøjes med at spille på mine sig. 3 indtil da.
Rasmus S skrev:
Lyhne skrev:
|
Hej Rasmus
Det melder historien ikke noget om. Men prøv at kontakte Expert Varde efter nytår. Jeg kan høre at du snart påtænker at sælge dine gamle sig. 8 mk2 ??? |
|
|
Ja hvis de "Super" spiller som de ser ud til, så står de "gamle" til en udskiftning, selvom de ikke er mere end godt og vel 2½ år gamle . |
|
|
|
| Til top |
|
| |
poman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 15 November 2003 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lyhne!
Dom är ganska så bigga , har du ett stort rum jag skulle nog inte kunna ha dom efter som dom går ganska så djupt ner i basen skulle nog bli problem med basen, har lite problem med mina Signatur 8 men funderar på att köpa ett par ljudabsorbenter så jag kanske får bort bumligheten i basen som det blir med vissa skivor, mitt lyssningsrum är på 20 kvm.
Lyhne skrev:
|
Jeg må sige ! overvejer også kraftigt at tage skridtet fuldt ud og købe
super magnumen istedet. Hvis den ellers spiller som forventet !!!
Hvem kommer først ?. Vi må afvente og se. Kan godt nøjes med at spille på mine sig. 3 indtil da.
Rasmus S skrev:
Lyhne skrev:
|
Hej Rasmus
|
|
Ja hvis de "Super" spiller som de ser ud til, så står de "gamle" til en udskiftning, selvom de ikke er mere end godt og vel 2½ år gamle . |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har fået købt de Magnum 18 så ?. For jeg vil da grne høre lidt om jeres erfaringer med dem så  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |