Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: TSS-SUB4000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Har rodet en del med R.A.B.O.S på denne lækre sub fra Infinity men mangler generelt bas imellem 40 og 85hz, der er et kæmpe dyk her uanset hvordan jeg placerer/indstiller subben i rummet. Er det fordi en 12" er for stor til 20kvm eller skal den bare spilles mere til? Ville det hjælpe med gulvtæppe måske? Nogen der har erfaring med R.A.B.O.S på Infinity, så er jeg lutter øre

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert rummet det er galt med og det kan kappaen nok ikke rette op på. Jeg kender dog ikke RABOS sytemet, så jeg ved ikke hvad du har af muligheder der!

MVH WRONG

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke den helt store erfaring med R.A.B.O.S., men jeg har leget lidt med indstillingen af min SW-12, hvortil jeg har købt R.A.B.O.S. kittet (da dette ikke følger med denne model), og så vidt jeg kan se, så kan man kun dæmpe evt. peaks v.h.a. R.A.B.O.S. - Har man, som du har, et eller flere dyk, skal dette løses ved en anden placering af sub'en og/eller lyttepositionen.

Har du prøvet at foretage målingerne andre steder? Umiddelbart tyder det på, at din måleposistion er i en 'dal', hvor en stående bølge har resulteret i destruktiv interferens

Et gulvtæppe vil nok kun dæmpe højere frekvenser, og da du i forvejen har et dyk mellem 40 og 85 hz, mener jeg ikke uderligere dæmpning er vejen frem. Desuden er bas relativt svært at dæmpe/absorbere.

M.V.H.
Søren

Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du ikke ret meget om hvordan du køre dine satellitter..!? hvor du deler dem, men hvis du IKKE deler dem, kunne det lyde som om der er en eller anden form for udfasning ” du SKAL dele sidekanalerne fra” ellers får du netop udfasninger i nogle frekvenser, og dobler i andre.

Hvis du har et dyk, som er så stort som du beskriver! Er det uden tvivl et udfasnings problem, mellem sub og hoved højttaler.

I det hele taget skal du være meget opmærksom på modfase! Prøv at vende fasen på dine hoved højttaler, og se om ikke det hjælper med at udglatte kurven. ”husk, du skal vende fasen på begge dine hoved højttaler”

Når man benytter en EQ til at tilpasse en højttaler!? skal man for så vidt muligt ALDRIG skrue op for nogle frekvenser, der vil kun medføre dårligere lydkvalitet fra højttaleren.

Du skal for så vidt muligt sætte niveau, så den laveste frekvens er middel, og dernæst skrue ned for resten af frekvenserne. ALDRIG forsøge at få en enhed til noget den ikke er designet til.

Peter

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Sattelitterne er sat til small i forstærkeren og skæres ved 120hz, da det er nedre grænse på dem ifølge specs. Har lavet endnu en måling og det største dyk lægger fra 63 til 85hz, absolut peak er ved 35hz og igen ved 85 til 100hz. Jeg prøver lige med et billede istedet det er vist nemmere Kan jo ikke uploade billede her
Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes