Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 06:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: ASIO4ALL Universal driver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens
Jeg har fundet en universal asio driver  http://www.asio4all.com/ der kan få stort set alle WDM lydkort til at køre asio. Så nu kan jeg bruge ASIO til at outputte lyd igennem mit HDA Xplosion lydkort. Til at afspille bruger jeg Quintessential player http://www.quinnware.com/ med asio plugin. Det lader til at det virker for lyden bliver ikke sendt via windows mixeren længere.

Er der nogen der ved om asio universal driveren er ligesågod som de drivere der leveres med til asio komptible lydkort (som feks Audiotrak prodigy), eller kræver det at hardwaren supporterer det for at man får optimal lyd?

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Den har eksisteret i årevis.......men glad for at du har fundet ud af det...

Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

rockmeisster skrev:
Er der nogen der ved om asio universal driveren er ligesågod som de drivere der leveres med til asio komptible lydkort (som feks Audiotrak prodigy), eller kræver det at hardwaren supporterer det for at man får optimal lyd?

Er 99% sikker på du ikke får optimal lyd, med mindre dit hardware understøtter det. Jeg kender ikke dit lydkort i detaljer. Men du kan lave en test. Få fat i en DTS wave fil på 44.1kHz (kan hentes rundt omkring på nettet), og afspille den via SPIDF til din reciever. Hvis du kun får støj, så virker det ikke da wave filen så stadig resamples.

Til top Vis Luckow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luckow

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Patriarken: Jeg er ikke så hurtig , har først fundet ud af at der var noget der hed ASIO for en måned siden. Og jeg tror stadig ikke helt jeg 100% har forstået hvad det er ASIO præcist gør udover at gå udenom windows mixeren.

Hvis min reciever ikke kan læse DTS bliver der så ikke et problem her hvis jeg bruger DTS test wav'en? Jeg går ud fra at formålet med testen er at se om recieveren modtager et digitalt surround signal. Jeg vil prøve om jeg kan finde en AC-3 test file istedet.

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

ASIO er egentlig mest for professionelle.....ASIO er en recording host sådan set....Den kan bruges i mange sammenhænge men primært er den til for at skabe lav latency på recordings....Men den kan blandt andet også bruges til at omgå kmixer.....KernelStreaming fx bruger en slags asio.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

rockmeisster skrev:
Patriarken: Jeg er ikke så hurtig , har først fundet ud af at der var noget der hed ASIO for en måned siden. Og jeg tror stadig ikke helt jeg 100% har forstået hvad det er ASIO præcist gør udover at gå udenom windows mixeren.

Hvis min reciever ikke kan læse DTS bliver der så ikke et problem her hvis jeg bruger DTS test wav'en? Jeg går ud fra at formålet med testen er at se om recieveren modtager et digitalt surround signal. Jeg vil prøve om jeg kan finde en AC-3 test file istedet.

Det kan du f.eks. her: http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm

Men det er nu ikke en test for om ASIO virker eller ej. Mit kort understøtter ASIO men kan ikke afspille disse filer. Der er kort der slet ikke understøtter DTS/AC3 passthrough men som understøtter ASIO.

Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes