Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 08:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCd-køb i Tyskland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brandstrup1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg står overfor, at skulle erhverve mig en af de nymodens LCD paneler, og jeg er i den forbindelse blevet gjort opmærksom på, at der kan være ganske fornuftige besparelser at hente ved at købe i Tyskland.

Derfor har jeg været en tur rundt på de tyske preisvergleich-hjemmesider og fundet rigtig gode priser i "direkte omregning" - altså ved blot at multiplicere €-prisen med valutakursen. Indtil videre er min opmærksomhed faldet på et Samsung LE-32M51B til cirka € 1.200,-

Mine bekymringer går dog på eventuelle ekstra udgifter til forskellen i moms og/eller eventuel told (som EU vist nok ikke skulle have haft held med at klistre på fladskærmene med DVI endnu?). Fragt og pris med tysk told fremgår af hjemmesiderne, men det tyske er ikke min stærke side, så det kan være en smule svært at gennemskue handelsbetingelserne ved handel over grænsen.

Dernæst er jeg selvklart bekymret for sproget på skærmmenuen og remoten, men det er dog et mindre problem.

Såfremt jeg sku være så heldig at nogen her har erfaring eller kendskab til hvordan tingene hænger sammen ved køb af LCD i Tyskland er jeg meget interesseret i at høre derom. Også i tilfælde af at jeg griber det helt tosset an; kan det fx bedre betale sig at køre over grænsen, eller er der andre og bedre måder at gøre det på end at gribe til sin simple internet prissøger? Ydermere har jeg lagt mærke til at fælleskøb er omtalt flere steder; hvad drejer det sig helt præcist om?`

Gode råd og ting jeg skal være opmærksom på er meget velkomne.

På forhånd mange mange tak for hjælpen.

Mvh Jeppe

Til top Vis brandstrup1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brandstrup1

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at med LG, der skal det tilbage til forhandlere i Tyskland for at blive reppet hvorimod hvis det er købt i DK, så kan du indlevere hos Infocare. Derfor vælger jeg nok selv at købe LG26LX2R i DK.

Jeg har købt min Sanyo Z3 i Tyskland uden nogen problemer overhovedet, men den kan også blive reppet i Taastrup hvis uheldet skulle være ude.

mortenstryhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Som privatperson skal man som udgangspunkt IKKE betale moms og told på produkter købt i andre EU-lande (altså udover det som er betalt). Dvs. man køber ind til tyske priser med tysk moms - ligesom alle andre tyskere. Den eneste undtagelse jeg kender til er biler.

Så du kan sagtens tage til Tyskland og købe en LCD-skærm uden at frygte for ekstra afgifter. Den eneste ulempe, som andre også har påpeget, er det med garantireparationer ...

Til top Vis mortenstryhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenstryhn Besøg mortenstryhn's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Bemærk, at Samsung i Norden yder 3 års garanti mod lysende pixels - den får du nok ingen glæde af ved at købe i Tyskland.

Jeg synes ikke, at prisforskellen er besværet/risikoen værd, men det er jo bare min vurdering.

OT: Hvad er egentlig forskellen på R og M modellerne (udover ca. 3.000kr. og et lidt anderledes design)?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

R71, R72 og R75 er et bedre tv... Der er flere forbedringer som bl.a. 12,8 mia farver... det er dobbelt så meget som forgængeren M61 som ellers er fremragende...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
R71, R72 og R75 er et bedre tv... Der er flere forbedringer som bl.a. 12,8 mia farver... det er dobbelt så meget som forgængeren M61 som ellers er fremragende...

Hmm - jeg tænkte faktisk på R51 vs. M51...?!?

Ja - M61 er fremragende, men det er så vidt jeg kan se samme panel i R71/72/75 - og efter hvad jeg har læst, skulle det være svært at se forskel....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Hmm - jeg tænkte faktisk på R51 vs. M51...?!?

Ja - M61 er fremragende, men det er så vidt jeg kan se samme panel i R71/72/75 - og efter hvad jeg har læst, skulle det være svært at se forskel....

Der er heller ikke meget forskel at se rent kvalitetsmæssigt, men de 12,8 mia farver giver dog mere dybde og ægthed i billedet.

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes