Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: "Streger" på projektor-billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Sanyo Z2 som har kørt i ca. 1½ år nu. Det er blevet til en del kigning, måske omkring de 1.000 - 1.200 timer.

På det seneste kan der ske det at jeg får sådanne streger på billedet. Når det sker er det altid efter at den ikke har været brugt nogle dage, men det er ikke altid det sker. Som minutterne går forsvinder stregerne heldigvis, men det tager ca. 30 minutter før de er helt væk.

Hvad kan det skyldes? Er pæren allerede ved at opgive gejsten?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Det har helt sikkert ikke noget med pæren at gøre. Det tyder mere på en defekt i den elektronik, der sender signalet til LCD panelerne.

Hvis den kun er 1½ år gammel er der vel stadig garanti?

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Der er vel vertical banding som ikke er helt ualmindeligt, når det drejer sig om LCD.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Der er vel vertical banding som ikke er helt ualmindeligt, når det drejer sig om LCD.

Ej det er sq ikke vertical banding. Det er jeg sq ret sikker på. Det der er alt for tydeligt til at være VB og desuden går VB jo ikke væk nogen gange og efter den er "varmet" op.

Tror også det er elektronikken den er gal med, desværre.

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

lunddal skrev:

Ej det er sq ikke vertical banding. Det er jeg sq ret sikker på. Det der er alt for tydeligt til at være VB og desuden går VB jo ikke væk nogen gange og efter den er "varmet" op.

Tror også det er elektronikken den er gal med, desværre.

VB kan faktisk godt forsvinde når projektoren bliver varm men det der er den mest ekstreme form for VB jeg endnu har set, skulle det skyldes det.

Det tyder lidt på at din pærer snart kunne gå hen og lade livet. Sådan underlige ting indfinder sig ofte i den sidste levetid.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
Det tyder lidt på at din pærer snart kunne gå hen og lade livet. Sådan underlige ting indfinder sig ofte i den sidste levetid.

Pæren har ikke noget med panelerne at gøre.
Jo ældre pæren bliver, jo mindre lys/varme giver den, og slider faktisk mindre på panelerne jo ældre den er.

Det ligner en løs forbindelse af en art.
Det kan vist kun rettes på et værksted.

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Kim prøv at send en mail til otto@tapeconnection.dk da han måske kan hjælpe dig

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Hej Kim prøv at send en mail til otto@tapeconnection.dk da han måske kan hjælpe dig

Jeg har overvejet det, men tøver lidt fordi jeg ikke vil drive rov på ham - jeg har trods alt ikke købt den hos Tape Connection, men derimod hos www.projektorsalg.dk.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke godt hvis det er elektronikken det er galt med... Og det er som sagt ikke altid at den gør det, så det kan sikkert være svært at genskabe på værkstedet.

Der er ingen tvivl om at den ikke har opført sig sådan siden jeg fik den, så den burde kunne gå ind under 2 års reklamationsretten, men en henvendelse til www.projektorsalg.dk fører sikkert ikke noget godt med sig - de var allerede lidt tunge i det dengang jeg handlede med dem.

Måske jeg kunne sende det direkte til www.strax.dk og høre dem ad, det er jo dem der har support på Sanyo projektorer - lyder det som en god idé?

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Altså hvis du mener din forhandler er lidt tung i dippen, så udnyt da Sanyos egen garanti og henvend dig til strax.

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:
Altså hvis du mener din forhandler er lidt tung i dippen, så udnyt da Sanyos egen garanti og henvend dig til strax.

Jep, det bliver det til.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Don Räß skrev:

Jep, det bliver det til.

Jeg ved ikke hvad det er for et problem, men jeg ved at den er defekt og skal repareres, så ja - afsted med den...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Jeg ved ikke hvad det er for et problem, men jeg ved at den er defekt og skal repareres, så ja - afsted med den...

Urgh, det bliver slemt at skulle undvære den imens  Men hvis den skal repareres, så skal den repareres - i første omgang prøver jeg at sende dem et par billeder og spørger hvad jeg skal gøre.

Tak for bidragene alle sammen.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

En sørgelig update:

Jeg sendte projektoren til Strax så de modtog den den 15. maj. Den første uge gik så med at de forsøgte at genskabe fejlen, hvilket selvfølgelig ikke kunne lade sig gøre, sådan er det jo altid. Heldigvis har jeg med billederne dokumenteret at fejlen er der, og jeg skrev jo også at den ikke altid viste sig.

I den anden uge, dvs. 22. maj, har de så sendt de elektroniske billeder til Sanyo for at høre ad om det er en kendt fejl, og/eller hvad de skal gøre ved sagen.

Den 30. maj forespørger jeg så hos Strax-teknikeren om de har hørt noget fra Sanyo, hvilket de ikke har - ham der skal kigge på det er først tilbage på arbejde den 6. juni.

I fredags, den 9. juni omkring 9:30, sender jeg så igen en mail til teknikeren for at høre om der er udvikling i sagen. Tilbage får jeg en out-of-office om at han er tilbage igen torsdag den 15. juni. Der er så en anden mail-adresse jeg kan henvende mig til, og han læste den ret hurtigt, men jeg fik intet svar.

Suk, det tyder på et VM uden projektor. Spillerne er faktisk så små på mit 20" TV at jeg kraftigt overvejer at købe et 32" LCD

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Prøv at ringe til Strax og få fat i en anden tekniker - de har det som regel på computeren, så alt andet lige burde de kunne slå det op og se hvad de er kommet frem til.

Nu huskede du at prøve andre billede-kilder på projektoren inden du sendte den afsted, ik?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Prøv at ringe til Strax og få fat i en anden tekniker - de har det som regel på computeren, så alt andet lige burde de kunne slå det op og se hvad de er kommet frem til.

Hvis ikke tekniker nr. 2 svarer inden mandag middag prøver jeg med hende jeg fik fat i første gang på den primære service-mail-adresse.

Ronin skrev:
Nu huskede du at prøve andre billede-kilder på projektoren inden du sendte den afsted, ik?

Jeps, fik fejlen da jeg så TV (VHS -> S-VHS indgang) et par dage inden.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Tid til en lille update...

Projektoren er stadig til "reparation". I mellemtiden er Sanyo Tyskland kommet på banen, og de sylter sagen ganske grusomt. For et par uger siden udbad de sig at projektoren blev sendt til München, og til Strax' ros skal siges at de forlangte at der blev sendt en ny projektor til mig.

Jeg har så rykket Strax et par gange, og de har så rykket videre, men stadig ingen reaktion fra Sanyo. I går sendte Strax så en ordentlig brand-bulle e-mail til dem, men har åbenbart stadig ikke hørt fra dem. Nå, de skal jo også lige komme sig over exit-chocket

Uden projektor på 8. uge - havde jeg vidst det på forhånd havde jeg reserveret plads på anstalten

I mellemtiden har jeg så set mig nødsaget til at købe et 32" LCD for at kunne nyde VM fuldt ud, så det går jo nok, men jeg havde da håbet på at finalen kunne ses på 86"...

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Finalen blev det ikke til, men nu har jeg da i det mindste modtaget afgørende nyt...

Sanyo har indvilget i at forsyne mig med en ny projektor, den skulle nå frem i løbet af denne uge. Det bliver til en Z3, så det er rent faktisk en opgradering, og så med ny pære.

En stor tak til Strax for at have push'et for denne løsning. Sagen har ligget hos Sanyo siden uge 2, så det er dem der er skyld i forhalingen. De seneste par uger har Strax så presset på for at få en afgørelse, hvor tyskerne har været meget tunge at danse med. Det skal så siges at ingen af de to har kunnet genskabe fejlsituationen, heldigvis havde jeg dokumenteret den med billeder. Måske transporten har rystet noget på plads...

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Det må da siges at være den perfekte slutning på denne kedelige historie.. En bedre projektor med en ny pære.. De 8 uger er jo ret godt givet ud for det bytte, men lidt groft de ikke gav dig en Z4'er i stedet for Tillykke mester..

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Filur999 skrev:
Det må da siges at være den perfekte slutning på denne kedelige historie.. En bedre projektor med en ny pære..

Ikke helt dårligt, nej, men sikkert også det mest økonomiske for Sanyo isf. at de skal til at analysere problemet til bunds.

Filur999 skrev:
De 8 uger er jo ret godt givet ud for det bytte, men lidt groft de ikke gav dig en Z4'er i stedet for Tillykke mester..

Da jeg kunne lugte at en ny projektor måske var løsningen håbede jeg da også på en Z4, og sådan som de har trukket sagen i langdrag kunne de vel godt have stukket mig sådan en, men jeg synes nu også det er ok at de "nøjes" med en Z3.

Filur999 skrev:
Tillykke mester..

Tak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes