Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: GALE Senior system (serie 40) fra HFK? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Tidligere på dagen sad jeg og kiggede efter et et par baghøjttalere og en center, og kom forbi hifiklubben, som har nogle GALE højttalere til en fornuftig pris.

Ved at kigge lidt rundt på sitet fandt jeg dette tilbud:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/GALE_Senior_hoejttalersystem_.htm#

Sættet indeholder flg.:
GALE 4040 front (2x5,5" + 1"), GALE 4010S bag (3,5" + 0,7") GALE 4050C (2x3,5" + 1") og GALE 4080W (10", 100 watt)

Hvor jeg får det hele til 4000 kr, hvilket ikke er meget mere end det ville koste blot at købe bag og centerhøjttalerne (og sættet koster 6000 kr at købe enkeltvis).

Mit spørgsmål er nu, om dette sæt højttalere er noget værd? Jeg har googlet efter GALE, men det eneste man rigtig finder, er GALE's egen side, og så hifiklubbens side, herefter har jeg søgt efter GALE her i forumet, og set hvad folk skrev.

Generelt virker det som om, at de giver en udemærket lyd for pengene, men at man selvfølgelig får bedre lyd ved at ofre det dobbelte eller mere (et Dali Concept 6 system er sikkert langt bedre men løber op i 8000 med subwoofer).
Når jeg kigger på, hvad jeg kan få for de samme penge (4000 kr) i diverse andre butikker og på hifipriser.dk, finder jeg ikke rigtig andet end nogle plastic-sæt med 5 små satelitter og en subwoofer som er mindre end GALE model 4080W som følger med her.

Så umiddelbart lyder det som er ret godt tilbud.

Mit anlæg består pt. af:

2x Cerwin Vega D 3-E (10" bas) - ca. 20 år gamle
Sony STR-DE475 Receiver (5x50W, DTS og DD)
United DVD afspiller forbundet via S/PDIF
HTPC forbundet via S/PDIF

Jeg bor på et 12m2 kollegieværelse og har hverken råd, plads eller lyst til at investere i high end udstyr pt (selv om det ville være fedt, hvis jeg havde pengene).

Jeg er nogenlunde tilfreds med min forstærker, og regner med at den indbyggede 100W forstærker i subwooferen vil kunne give lidt ekstra power i forhold til nu, men vil den kunne spille lige så solid bas som 10" enhederne i de 2 CV højttalere?

Noget jeg tænker lidt over, er hvordan de er i stand til gengive det musik jeg plejer at lytte til.

Jeg hører en del forskelligt, både metal (Metallica, Manowar, Rammstein,  Slayer osv.), "finere" rock (Queen, Pink Floyd, Led Zeppelin mfl.) og elektronisk musik (Kraftwerk, Prodigy, Front 242) og lægger vægt på at have en solid bas under :-)

Mine nuværende CV højttalere er forholdsvis store, og lyder ikke godt før man skruer lidt op... Og så er Cerwin Vega jo kendt for at spille mere højt end rent... Og jeg synes også jeg er kommet lidt over den alder hvor det bare skal kunne spille højt :-)

Det tiltaler mig også, at jeg har samme mærke højttalere hele vejen rundt, det burde give den mest ensartede lyd  :-)

Men mit store spørgsmål er: Vil ovenstående sæt kunne overtaget jobbet fra mine Cerwin Vega, ved afspilning af musik?
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg skal ikke udtale mig om hvordan det ovennævnte sæt lyder. Men jeg har selv Gale i mit system. 3020 som front, 3010 som bag og surround. Og jeg er godt tilfreds. Selvfølgelig kan man få højttalere der lyder bedre, men så skal man også betale for det.

Jeg har også haft en 3070Sub som også spillede kanont, jeg har dog solgt den da jeg fik mulighed for at få en med lidt mere power i til en "fair" pris . Men jeg har på intet tidspunkt været utilfreds med Gale Sub'en.

Det eneste jeg har været utilfreds med var min 3050Center og af samme grund har jeg skiftet den.

Men ellers syntes jeg at du skal be' om at høre dem inden du køber dem og er du tilfreds, ja så kan andre jo råbe og skrige som de vil.

Mvh Bo

amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Nappefugl:

Tak, og ja, jeg stødte godt på dit flotte hjemmebio projekt da jeg søgte efter GALE.

Jeg har hørt flere herinde som har kritiseret lyden i GALE 3050C lidt, og derfor vil det være interessant for mig at vide, hvad de specielt er utilfredse med, samt om nogen ved hvorvidt der er rettet op på det i den nyere GALE 4050C...

Men jeg tror næsten jeg får fat i noget musik som jeg plejer at høre, og går ned i klubben med en skive og hører det

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

JA det er sgu lidt svært at forklare hvad jeg egentlig var utilfreds med. Men det kan bedst udtrykkes som om lyden havde svært ved at komme ud af højttaleren (ved godt det lyder åndssvagt ), selvom der blev godt skruet op. Muligvis kan det være pga. for små/dårlige enheder, men jeg skal ikke gøre mig til højttaler ekspert.

Mvh Bo.

amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hey... Jeg var nede og høre GALE sættet i dag, men jeg endte sgu med Dali Concept 6 sættet... Der er godt nok ikke submed, men hold kæft der var forskel på front højttalernes formåen... Det var som at stikke hovedet under vandet, da han skiftede fra Dali til Gale...

Jeg blev enig med mig selv om at jeg kunne få en sub senere, og at de 1600 ekstra for dalierne var givet godt ud... GALE højttalerne så også noget mindre ud end jeg havde regnet med...

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hold da op du har hørt to sæt højtalere hvoraf det ene lød dårligt og på den baggrund har du invisteret 5600 kr.

Tak for kaffe, hvis man bare kan smide om sig med pengene er det jo fint nok, men ærlig talt, jeg ville da gerne udfordre dig med de første 5 forretninger hvor du for færre penge kunne få mindst lige så meget hvis ikke mere vellyd for de penge!!!!!!!!!

Du bor i storekøbenhavnsområdet, et mekka for folk der ønsker at anskaffe sig godt grej og hopper i den forretning som du kan finde hvor som helst i landet, håber du har aftalt en lang returordning eller undlader at gå i andre forretninger.....

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

anders_aak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige du skal købe B&W, da det er en meget god lydkvalitet, der er mange der foretrækker B&W højttalere, de er dyre men det er kvalitet! Du kn købe b&w på hifiklubben.dk.

Mit anlæg

Til top Vis anders_aak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders_aak

amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ik fået tilsluttet bag og center, da da ikke havde det kabel jeg ville købe, så det må vente til i morgen...

Jeg kan bare sige, hold kæft de spiller godt i forhold til de gamle Cerwin Vega jeg havde...

Det er jo vildt nok... Specielt et instrument som bassen, kan man nu høre, i stedet for at det blot er noget bulder i bunden, og der er mange små anslag på guitar osv. som er langt tydeligere nu,m som jeg faktisk ikke havde hørt før...

Håber resten af sættet lyder lige så godt...

anders_aak:

Når jeg begynder at tjene penge, kan det godt være jeg køber nogle B&W til 5-10K stykket, men jeg er (som jeg sagde før) studerende og har ikke millioner at gøre godt med...

Mercury: Om et par år, når jeg (fårhåbentlig) kan hæve en fed ingeniørhyre, må du gerne tage mig med ud og shoppe, så skal der nok bruges lidt mere :-) Det kan godt være jeg kunne have sparet X antal kroner, men følte generelt at det var en ret god købsoplevelse jeg havde i Hifi Klubben..

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

amokk skrev:
Jeg har endnu ik fået tilsluttet bag og center, da da ikke havde det kabel jeg ville købe, så det må vente til i morgen...

Jeg kan bare sige, hold kæft de spiller godt i forhold til de gamle Cerwin Vega jeg havde...

Det er jo vildt nok... Specielt et instrument som bassen, kan man nu høre, i stedet for at det blot er noget bulder i bunden, og der er mange små anslag på guitar osv. som er langt tydeligere nu,m som jeg faktisk ikke havde hørt før...

Håber resten af sættet lyder lige så godt...

anders_aak:

Når jeg begynder at tjene penge, kan det godt være jeg køber nogle B&W til 5-10K stykket, men jeg er (som jeg sagde før) studerende og har ikke millioner at gøre godt med...

Mercury: Om et par år, når jeg (fårhåbentlig) kan hæve en fed ingeniørhyre, må du gerne tage mig med ud og shoppe, så skal der nok bruges lidt mere :-) Det kan godt være jeg kunne have sparet X antal kroner, men følte generelt at det var en ret god købsoplevelse jeg havde i Hifi Klubben..

Sådan skal det bare være, tilfredshed ved første lyt, der findes jo også kærlighed ved første blik, respekt :-)

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 04:32 | IP-adresse registreret  

Mercury: rart at høre at du alligevel kan dele min glæde. :-)

Mine næste "projekt" bliver nok en ny forstærker eller en sub..... De spiller stadig sindssygt godt... forrstår ikke brianerne der bare skal have noget der kan "brage og buldre"....

Men hvis du er interersseret, har jeg et par Cerwin Vega D 3-E til 500 kr
/joke...

Mercury: til den tid må du *meget* gerne tage mig med ud og shoppe, og hvis du har brug for en ny computer, er jeg "the man", bare spørg...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes