| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har erfaringer med Dominator sub.sene fra Bob Carver?
De fylder nemlig ikke ret meget og er ikke specielt dyre - med 1000watt!? men alligevel så har stiller jeg lidt spørgsmålstegn ved dem, hvis man kigger på vægten! Så jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen som kender noget til dem?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som kan hjælpe lidt? Kan en sub sagtens have god dybde og dynamik selvom den ikke er stor og vejer meget?...og prisen er hhv. lav?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Op og hop !
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også lidt nysgerrig omkring de subwoofere, men de er jo ret nye, så der er nok ikke så mange der har erfaringer med dem endnu.
Gad vide om der er mlighed for at låne dem hjem? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt "the Dominator" Men jeg har på et tidspunkt haft lånt en sunfire den nye EQ12. Den gik dybt og var hurtig men den havde tilgengæld en irriterende og træls "egenlyd" ved ikke om det var kabinettet eller enheden eller slaveenheden der var skyld i det. den løs så mærkelig hul på en eller anden måde. Skal ikke kunne sige om det samme er tilfældet med dominatoeren. man kunne umiddelbart tro det da de er meget ens. Men det er jo bare at lade det komme på prøve
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der mest undre mig ved dominator er at de er så fysiske små og intet vejer - i forhold til andre 1000watt's subs.
Kan ikke umiddelbart finde nogle anmeldelser af dem. Har også kigget lidt på Sunfire EQ10 og EQ12 - men de er også en del dyrere desværre 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vejer ikke watt en fløjtende fis længre så i forhold til antal watt ville jeg ikke tage det så tungt Og nu er ikke watt en måleenhed for lyd,
Men vægten sladrer lidt om opbygningen af element og kabinet. Begge dele skal være top notch i en lukket sub om den skal lyde godt. Jeg tror ikke der findes nogle tests, og heller tror jeg ikke der kommer til at komme nogle. Produktionen af Dominator subbene er stanset, og de er på udsalg i USA. Grunden er vistnok at der var nogle problemer med rettigheder til navnet.
Om det skal være en lille sub ville jeg også set nærmere på Revel Concerta B12, og om du ikke skal ha subben i morgen kommer SVS snart med en lille 12". __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, ja ja altså det var ikke ment som at 1watt vejer 40gram  men blot et spørgsmåltegn om hvor kraftig de 1000watt i virkeligheden var..
Grunden til mig spørgsmål med sub er at jeg måske kunne fristes til at anskaffe mig en sub på længere sigt, men den må helst ikke fylde for meget - men den skal virkelig kunne sparke som en hest med masser af punch! Og så var det jeg læste om anmeldelsen af Sunfire's EQ12.. og så så jeg er Sunfire har lavet en Dominator sub, som ikke er så stor og til billigere penge - og så tænkte jeg ahaaa .
Men hvis man skal have en lille sub som giver godt spark i mellemgulvet, hvad er der så at anbefale? højst 12".. gerne mindre, hvis det fysisk kan lade sig gøre? (det er vel er spørgsmål om slaglængde ikke sandt?)
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja altså helst begge dele av av den er svær, især når prisen helst ikke skal være for høj.. - prisen er lidt svær at fastsætte, da jeg ikke har pengene endnu...men jeg kunne forestille mig at jeg vil smide omkring 10-12kilo i puljen! Hvis der er andre alternativer til billigere penge så er jeg meget interesseret 
Jeg synes blot jeg mangler noget punch i mine b&w cdm7se - men der kommer måske også lidt mere når jeg engang for købt en intg.stereo forstærker, har tænkt lidt på noget nad s300.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt på www.lsound.no og en svs pb10-isd kunne være en mulighed - er der nogen som ved hvor stor slaglængde den kan præstere?
Jeg har også set lidt på pb12-plus'en men er bange for det bliver overkill til mig nuværende værelse ~15kvm. Regner dog med at flytte om et års tid til en lejlighed, mon naboerne vil klage hvis man fyrre lidt op med en pb12-plus? desuden fås pb12-plus også i pianolak og rosewood 
Er der til sidst noget som har erfaringer med at handle med lsound.no?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
PB10en har ca 50mm. Men porten legger til ca 6db nede ved 20hz, for at den skulle kunne opnå det samme vha kun elementet skulle slaglængen eller arealet være det dobbelte.
Til 15m2 kan en Plus blive overkill, men jeg mener nu at egentlig kan man ikke få for meget sub. Headroom, dyb bas og lav forvrængning er nøgelen til en rystende filmoplevelse. Hvad der er nok afhenger af dig selv og hvor højt du ønsker at spille.
PB10en burde egentlig sælges som 'fremtidssikret' fordi den har en god lydkvalitet, og spiller meget dybt. Om du flytter og det viser sig at at PB10en ikke er nok lengre, så er det bare at købe en ekstra og på den måden fordoble lydtrykket. 2 PB10 vil da kunne spille en smule højere en en enkelt Plus. Læs min brugeromtale for mine tanker omkring subbene.
Angående kundeservice så er både SVS og Lsound 2nd to none. SVS har alltid praktiseret "Kunden har ræt" princippet, og chefen selv stiller de de samme kravene til deres forhandlere. Jeg har selv fåt føle dette praksis, så jeg ved at de vil strække sig langt for at gøre en kunde tilfreds.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også gode oplevelser med Lsound.no 
Jeg har mailet lidt med Jan Ole og han er utrolig fin! De yder rigtig god service, og er meget flinke...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Blade Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige købt en PB10, og den sparker efter min mening usædvanlig meget røv. Har godt nok ikke haft andre subwoofere, så har ikke så meget at sammenligne med, men synes alligevel at den er alt hvad jeg nogensinde har ønsket. Og det er rigtigt at Lsound yder en fantastisk service, har skrevet med Lsound om alt fra forsendelse og betaling til bedste placering i et rum, og alle gange har jeg fået gode svar, og for det meste gik der max. 20 minutter før de svarede.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også det bliver en PB10. PB12 er også ret stor .
PB10 fungerer fint til musik ikk? - for det er primært der jeg mangler bund og punch i kroppen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var meget glad for min PB10, også som musiksub. Om du læser brugeromtalen af PB12 vil du se at den var den første sub jeg nogensinde hadde haft der kunne takle Gladiator soundtracket. Det indeholder mye dyb bas, og om subben har høj forvrængning i det dybe vil alle teksturer forsvinde. Du vil sikkert komme til at høre nye lyder i noget af din musik, et tip er at starte med Norah Jones - Turn Me On. Decayet af stortrommen stikker helt ned til 20hz, så der vil PB10en lægge til en ekstra dimension __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for tippet.
KAN pb10 mærkes i kroppen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut. Det fenomenet skyldes høje lydtryk, og lave frekvenser. PB10 kan begge dele. jeg leste noget en subwoofer konstruktør skrev. Han hadde eksperimenteret med lyd, og fysisk fornemmelse. Lyden begynder at blive meget fysisk under 30hz, og mellem 20-25hz var det på dets mest fysiske. Under 17hz var følelsen aftagende. Prøv "Darla Taps The Water Tank" i Finding Nemo. Den scenen indeholder lyd hele vejen fra 32hz, og ned til ca 20, og det kan føles.
Her er en link til nogle målinger, de viser bl.a effekten af porten i PB10en.
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=42965
Begrænset for forvrængning (10%) lægger den til 9db. Uden at begrænse for forvrængning lægger den til 6db ved 20hz. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, altså jeg kan godt forstå hvad du skriver.. og de grafer der er dem kan jeg også godt læse og forstå (som sådan) - altså hvad der er på 1. og 2. aksen, men kan ikke rigtig konkludere noget ud fra dem 
Og hvad menes der med: "Begrænset for forvrængning (10%) lægger den til 9db. Uden at begrænse for forvrængning lægger den til 6db ved 20hz." ?
Altså høje lydtryk opnås vel bedst når man spiller højt, men hvor højt er højt? Det er ikke fordi jeg spiller ret højt herhjemme, på min receiver spiller jeg mest ved -30 nogle gange omkring -20dB...ved de -20dB synes jeg det er højt, det spiller jeg også kun når jeg er alene hjemme 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor højt du spiller ved -20db afhenger af dine højtalere, din forstærker og dit rum. men jeg vil gette på 80-85db, og under ingen omstendigheder mere end 90db. 10db er det der normalt opfattes som en fordobling af lydstyrken, men det varierer med frekvens, og i basområdet er det 6db.
Forvrængning målt som THD (Total Harmonic Distortion) er et udtryk hvor meget af den målte lyden er det oprinnelige signalet, og hvor meget der er egenlyd. 10% tilsvarer -20db, dvs at summen af alle andre lyder med undtag af det oprinnelige signalet er 20db lavere end det oprinnelige signalet.
Er det fremdeles uklart spør du bare en gang til  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |