Hej.
Jeg har været i gang med et mindre projekt den seneste tid og synes lige jeg ville dele det med jer her på hifi4all.
Jeg startede faktisk med at ville bygge et sæt gulv htér men var meget i tvivl.
Jeg fik hjælp fra "stifinderen" pmoren som viste mig rundt i det store DIY HT univers.
Jeg takker "stifinderen" mange gange.
Det blev til en pris billig monitor fra norske Dynabel. Dynabel GEB.
Jeg var dog ikke så pjattet med designet så ændrede de udvendige mål.

Fronten er fræst i hånden da der kommer sort kunstlæder på front og bag.

En halv exploded view.. arbejds bordet.

Her er kasserne blevet limet og front+bag er lige stillet op for go ordens skyld.

Model til buede sider.

Bang så springer vi lige lidt...Fotograf blir jeg nok aldrig, jeg glemmer squ at ta billeder.
Men anyway skidtet er samlet sådan lidt grov til en tester.
Til siderne brugte jeg en afretter høvl til det grove og hånd høvlede der efter resten.

Her har jeg lige såret lidt finer til, sådan lige for at gi et indtryk. Det er nogle finer prøver jeg har liggende og er af bøge finer. Det endelige blir birk.....tror jeg..

Så blev der lavet lidt på standerne. De er lavet af 11 sammen limede stk mdf og presset i en bue.

Sådan ser de så ud, sådan lidt halv færdige.
D23/12-06:
Ja jeg må erkende at ting tar tid i mit univers.
Men jeg er da kommet lidt videre med mit projekt.

Her er der Kommet lidt kunstlæder på front, men stadig en masse manglende finnish ex bas refleks.

Kunstlæder bagpå osse.

Ja så sker der lidt. Fineren blev Ahorn fra www.jumunaudio.dk og er rigtig flot og nem at arbejde med.

Fineren lidt tæt på.

Og her selv samme fra bagsiden, med papir pålimet. (bliver leveret sådan)
Papiret har den enestående egenskab at fineren ikke er skæv/bulet det er bare fuldstændig jævnt, vilket letter arbejds processen enormt. Det har været en fornøjelse at arbejde med, mildest talt.

Som du kan se er standerne startet op, også med kunstlæder på front+bag for at det hele ligesom harmonerer. Den sorte linie i højteleren skal ikke være afbrudt, men ligesom gå igen uanset vilken vinkel man betragter den fra.

Samlingen på standeren var ikke det nemmeste. Fra finer til kunstlæder.
Der er et par smuttere, men ikke noget videre alvorligt.
Problemet er at kunstlæderet er meget porøst i forhold til fineren. (logisk nok) Når så der slibes/høvles på fineren og man rammer kunstlæderet....Ja så kommer der altså skrammer der ikke sådan lige kan fjernes igen. Håber lidt sort sko sværte redder min røv her.

Igen standeren, knap så tæt på.

Her er den som helhed, og standeren kan nu ses på afstand, og måske kan du følje min ide med den sorte linie her.
Ja og ligeledes skal fineren jo også danne en uafbrudt linie fra gulv til top.

Lige et billede forfra osse.
Det var vist deromrkring det jeg nåede inden jul.
Men der er jo et stykke vej endnu.
Kommenter endelig og rigtig glædelig jul til jer alle.