Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: B&O link med rj45 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sørfer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 April 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

B&O har introduceret link-kabler (master og powerlink), som føres gennem almindelige netværkskabler. Der findes et MasterLink->rj45 kabel og et PowerLink->rj45 kabel.

Jeg har set det specificeret i forbindelse med det særlige IHC-net, hvor netværkskablerne bruges til at distribuere flere forskellige datatyper (netværk, antenne m.m.) og altså også B&O-data. Det hele kobles gennem et særligt IHC-krydsfelt.

Nu er mit spørgsmål så: Kan man bruge et almindeligt netværks-krydsfelt (eller switch/hub) til at distribuere B&O-data? Umiddelbart skulle der jo bare være tale om at sætte nogle ledninger rigtigt sammen??

Til top Vis sørfer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sørfer

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 April 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hej sørfer, og velkommen til hifi4all.

Jeg ved ikke om du har studeret dette ?.

http://www.solar.dk/search.asp?action=search&Keyword=B%2 6O&x=14&y=8

Dit spørgsmål kan jeg ikke svare på, men dette kan måske lede dig på vej.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 April 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Også et spørgsmål, og et svar.

Hej,
vet någon hur kablarna med ML-kontakt i ena ändan och RJ45 i andra ändan är kopplade. I en ML kabel används 9 trådar men det finns bara 8 stift i en RJ45-kontakt.

Mvh

Hej,

Jeg har arbejdet lidt med LEXCOM kablerne og brugt dem i forbindelse med almindeligt Ethernet kabel.

Det er korrekt at der kun er 8 ledere i LEXCOM kablet men derudover kommer skærmen
(Som ses som den sølvfarvede del rundt om RJ45 stikket). På den måde kommer alle 9 ledere med.

Bemærk dog at hvis du ikke bruger et LEXCOM netværk, men et almindeligt datanetværk så skal du naturligvis kunne
føre signalet fra skærmen med videre for at sikre fuld funktionalitet. Det betyder i praksis at det skal være et CAT6 netværk.

Det er dog muligt for nogle produkter at tale sammen gennem et CAT5 netværk - men det kræver lidt mere uddybelse.

Mvh

http://www.voltimum.se/cm.jsp?action=view&cat=1&subc at=1&viewmode=details&cmid=858&newstitle=LexCom

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Her lidt mere du kan se på sørfer.

Installation og bruger vejledning i PDF fil til
IHC Net Bang & Olufsen
PowerLink modul BO 100- PL

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97797_02.pdf

sørfer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 April 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej sørfer, og velkommen til hifi4all.

Jeg ved ikke om du har studeret dette ?.

http://www.solar.dk/search.asp?action=search&Keyword=B%2 6O&x=14&y=8

Dit spørgsmål kan jeg ikke svare på, men dette kan måske lede dig på vej.

Jeg har kigget lidt på solar-linket, hvor der er nogle interessante ting. Jeg kan dog (selvfølgelig) ikke få andet at vide end, at MasterLinket skal kobles gennem et modul i IHC-net-systemet.

Også LauritzKnudsen (www.lk.dk) har en del anvisninger til IHC-systemet - også m.h.t. B&O.

Jeg har også tidligere fundet et link til en af B&O's egne manualer for installatører af MasterLink (MasterLink Håndbog) - men nu kan jeg desværre ikke finde linket igen. Filen hedder ML_Handbook_DK.pdf og fylder 5 MB. Jeg kan ikke selv gøre filen tilgængelig, men kan da sende den på en mail.

Alt i alt kan jeg godt finde noget info om MasterLink gennen IHC-systemet, men jeg mener stadig at det må være et spørgsmål om at at forbinde kablerne rigtigt i et almindeligt krydsfelt - eller i mit tilfælde at lave en direkte kabelforbindelse da jeg kun har 2 MasterLink-rum

Til top Vis sørfer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sørfer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes