Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: opgradering til 10-14k ht’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Nu er min tid endelig kommet til at opgradre.

Jeg skal have et sæt ht'er til 10.000-14.000 kr som skal bruges som front i mit anlæg (se evt mit anlæg)

Jeg høre meget techno men kan også nemt høre enya osv.

det der betyder mest for mig er at de spiller rent og ikke farver det vil sige at de skal spille så naturtro som muligt.

De skal spille i et 20m^2 stort rum, men de skal samtidig også være fremtidssikret, det vil sige jeg ikke vil skifte dem ud når jeg skal flytte til noget større

har kigget på nogle

Dali ikon 7

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/DALI_IKON_7_hoejttaler_Lys_valnoed.htm

B&W DM604 S3

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/B-W_DM604_S3_hoejttaler_Sort.htm

DLS R 55 mk II

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=47020

og til sidst men ikke mindst Linn Ninka

http://www.scalahifi.dk/index.php?id=tech&tech_id=120

Den sidste nævnte står stærkst i det jeg har været inde og høre.

Hvad synes i om disse og er der evt nogle jeg har undladt???

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Jeg synes personligt b&w. Der er et sæt b&w 704 incl fødder, kabler mm. til 13k på dba.dk - men de er nok ikke så vildt gode til techno, DOG spiller de rent og klart! Men ellers dm604 s3 er også en højtt. jeg vil anbefale... denon/b&w myten er aflivet synes jeg. Jeg synes de spiller rigtig fint sammen og suplere hinanden fint - ihvertfald de nyere modeller som jeg (kun) har lyttet til.

b&w 604 har to 7" desideret bas-enheder, hvor ikon 7 har tre 6½" mellemtone/bas-enheder, DLS har en bas-enhed og Ninka to mellemtone/bas-enheder -  hvad du synes lyder bedst ved kun du .

Jeg ved at ingeniøren er skiftet fra 6006 til dm604 s3, måske han kan fortælle hvad han har lyttet til ellers og sammenlignet med og sådan.

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 05 April 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Kunne du være interresseret i nogle Vienna Beethoven ? Det er helt sikkert en højttaler der kan sætte dem på plads som du nævner der...

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

Nu er min tid endelig kommet til at opgradre.

Jeg skal have et sæt ht'er til 10.000-14.000 kr som skal bruges som front i mit anlæg (se evt mit anlæg)

Jeg høre meget techno men kan også nemt høre enya osv.

det der betyder mest for mig er at de spiller rent og ikke farver det vil sige at de skal spille så naturtro som muligt.

De skal spille i et 20m^2 stort rum, men de skal samtidig også være fremtidssikret, det vil sige jeg ikke vil skifte dem ud når jeg skal flytte til noget større

har kigget på nogle

Dali ikon 7

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/DALI_IKON_7_hoejttaler_Lys_valnoed.htm

B&W DM604 S3

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/B-W_DM604_S3_hoejttaler_Sort.htm

DLS R 55 mk II

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ; ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=47020

og til sidst men ikke mindst Linn Ninka

http://www.scalahifi.dk/index.php?id=tech&tech_id=120

Den sidste nævnte står stærkst i det jeg har været inde og høre.

Hvad synes i om disse og er der evt nogle jeg har undladt???

Jeg mener ikke en af de HT du nævner gør sig godt til Techno, og LINN gør nok mindst af dem alle.

Alle de nævnte HT er fine allround HT, de kan spille det meste og stikker ikke af eller skiller sig ud.

Personligt hvis Jeg var dig og med dit anlæg og musik smag, vile jeg finde enten et sæt JBL 3000 eller 5000, eller Dali Grand de ville alle være et meget bedre valg, de kan alle spille fint musik med en god opløsning, men de kan også alle sammen smække til den når der skal høres højt musik, og festes igennem, det mener jeg ikke helt nogle af de HT du selv nævner kan.

Send en PB til Svend P, han har Dali Grand og høre meget Techno, han er yderst tilfreds.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Måske Audiovector M3 Sig (MK II) Audiovector 5/5X, eller Avance Sig. 8 (MK II/III) Dali Grand Diva

Dali Grand, er en meget stor højttaler der kræver MEGET plads, og MASSER af strøm. Har du ikke det (og det tror jeg ikke du har) kan Dali Grand, nemt blive "for stor" Den skal helst have mindst 1 meter til bag og sidevæg. Den har 5 enheder i hver, og basser er 2 8" som kræver en del strøm, for det hele ikke løber ud i sandet.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Jeg synes personligt b&w. Der er et sæt b&w 704 incl fødder, kabler mm. til 13k på dba.dk - men de er nok ikke så vildt gode til techno, DOG spiller de rent og klart! Men ellers dm604 s3 er også en højtt. jeg vil anbefale... denon/b&w myten er aflivet synes jeg. Jeg synes de spiller rigtig fint sammen og suplere hinanden fint - ihvertfald de nyere modeller som jeg (kun) har lyttet til.

b&w 604 har to 7" desideret bas-enheder, hvor ikon 7 har tre 6½" mellemtone/bas-enheder, DLS har en bas-enhed og Ninka to mellemtone/bas-enheder -  hvad du synes lyder bedst ved kun du .

Jeg ved at ingeniøren er skiftet fra 6006 til dm604 s3, måske han kan fortælle hvad han har lyttet til ellers og sammenlignet med og sådan.

Nej, DLS har 2 bas-enheder,  og spiller klart bedre end de ovennævnte højttalere  - efter min mening.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Second til DLS R55 mk 2. Jeg er meget tilfreds! Og de vandt klart over Dali Ikon 6-7. 
Og de kan sagtens sparke noget bas af....

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 05 April 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
flaz skrev:

Nej, DLS har 2 bas-enheder,  og spiller klart bedre end de ovennævnte højttalere  - efter min mening.

Hmm hvis man kigger på linket til TC så fremstår dem som om at den har en mellemtone-enhed og en bas-enhed.. men det kan selvfølgelig være 2 mellemtone/bas-enheder?!

Min fejl ellers.. den tager jeg på min kappe, som Harry Potter ville have sagt

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tænke mere over nogle JBL, måske de lidt ældre, de har efter min mening en bedre Bass, og det er vel det du mener med techno? Og de spiller skam også godt...

God fornøjelse!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hvad med nogen brugte højtaler?

Kan man ikke få mere for pengene der?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Tror folk har misforstået mig, det kan godt være jeg høre techno, men det vigtigste for mig er at de spiller komplet rent (ved godt det ikke kan lade sig gøre)

fx enya eller sådan noget går ikke hvis der er for meget bas, derfor er jeg også lidt hug på at købe linn.

Jeg kunne godt tænke mig at købe brugt, men da jeg aldrig har gjort det før er jeg lidt påpasselig

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 April 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Ellers er Aurum Cantus M-103 en (god) mulighed. Bedre diskantgengivelse (IMO) fåes ikke i dit prisleje

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

Tror folk har misforstået mig, det kan godt være jeg høre techno, men det vigtigste for mig er at de spiller komplet rent (ved godt det ikke kan lade sig gøre)

fx enya eller sådan noget går ikke hvis der er for meget bas, derfor er jeg også lidt hug på at købe linn.

Jeg kunne godt tænke mig at købe brugt, men da jeg aldrig har gjort det før er jeg lidt påpasselig

Hejsa

Du skal ikke være bange for brugt grej.. Der er masser herinde der kun køber brugt grej.

Rettet af moderator - KØB OG SALG ER FORBUDT I FORUMMET!

Benyt PM hvis der skal handles!!!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Hmm hvis man kigger på linket til TC så fremstår dem som om at den har en mellemtone-enhed og en bas-enhed.. men det kan selvfølgelig være 2 mellemtone/bas-enheder?!

Det er en 2½-vejs, dvs. øverste enhed spiller bas/mellemtone, nederste spiller kun bas.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

Mange har en tendens til at så snart ordet "Techno" eller bare elektronisk musik nævnes, så har man en idé om at det bare drejer sig om at høvle noget bas af. Det er det naturligvis også for nogle mennesker, men selvom lydkvalitet i forbindelse med elektronisk musik ikke nødvendigvis er direkte relateret til "hifi" som sådan, så er lydkvalitet ikke ligegyldig ved elektronisk musik.

Med andre ord: "Hifi" og "lydkvalitet" er ikke nødvendigvis det samme. Lydkvaliteten er ikke ligegyldig, blot fordi målet ikke er "hifi".

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Joch skrev:

Hejsa

Du skal ikke være bange for brugt grej.. Der er masser herinde der kun køber brugt grej.

Rettet af moderator - KØB OG SALG ER FORBUDT I FORUMMET!

Benyt PM hvis der skal handles!!!

right,,, sorry...

Send en PM ...

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Der er jo ogs DLS R66. Den kan slå lidt hårdere i luften end R55, men den er selvfølgelig også lidt sværere at drive. Hvis du ikke lytter til tysk tramper techno vil jeg dog også anbefale Dali Ikon 6. Den lyder rigtig godt når man spiller melodisk trance, house, Enya samt Massive Attack og den slags.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 07 April 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

De fleste der skriver ind og spørger hvad man skal købe har næsten altid bestemt sig på forhånd. De skal bare lige bekræftes i deres valg. Sådan syntes jeg at man oplever det. Så hvis du har bestemt dig for Linn så køb Linn. Vil bare sige at de kan være manipulerende de sælgere henne i scala. Jeg ville købe et sæt B&W CDM9NT brugt. Der er sørme et sæt til salg her på siden. Men hvis du høre meget rytmisk musik, så hold dig fra 2,5 vejs højttalere. Man kan ikke spille rent med kraftige udsving fra en enhed der også skal spille mellemtone. Så kommer mellemtonen til at lyde mudret.. specielt ved høje lydtryk.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=12218

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 07 April 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du er bange for at købe brugt, og gerne vil have en af de HT du har nævnt i starten vil jeg KLART sige DLS 55, den spiller røven ud af bukserne på de andre nævnte i sær LINN, som i mine øre er noget værre skrammel til prisen, fy for pyfor.

Men folkene fra Scala er gode sælgere, de kan sælge l**t som var det guld, hehehehehe

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej....

Se på dem her:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=991

De spiller bare.... ved godt, at de er 2000 over budgettet.... men Sunaudio er mennesker der er til at snakke med!

Har også hørt meget godt om Aurun Cantus..... tror sagår en har skrevet du skulle se lidt til dem.... her er de på tilbud :d

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=957

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum