Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Garanti i Tyskland? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal til at bestille LCD tv fra Tyskland, men..

Hvordan er det med garanti i Tyskland? Er det 2 år?
Menuer på fjernsynet er vel også muligt på Engelsk når de købes i Tyskland?

.. Og ,er der så 0 pixelfejl garanti på Samsung skærme i Tyskland ligesom her hjemme i DK?

MacBook Pro - 2.2 - 2GB
Til top Vis Lund@DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lund@DK Besøg Lund@DK's Websted

MichaelK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret som i DK, hvor de første 6 mdr. er butikken der har bevisbyrden, altså skal bevise at varen var i orden ved salget. Ligesom i DK.

Tyskland var det første land i Europa hvor samsung lancerede deres 0 pixelfejl politik.

Vedr menuer og sådan ved jeg ikke, men antager at de osse er på engelsk.
Til top Vis MichaelK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelK

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 April 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Lund@DK skrev:
Jeg skal til at bestille LCD tv fra Tyskland, men..

Hvordan er det med garanti i Tyskland? Er det 2 år?

Ja. Så du kan altid sende det ned til dem, i tilfælde af fejl, indenfor de første 2 år.

Lund@DK skrev:
Menuer på fjernsynet er vel også muligt på Engelsk når de købes i Tyskland?

Jo, og det er normalt også dansk stereo (NICAM) for Samsungs modeller.

Lund@DK skrev:
.. Og ,er der så 0 pixelfejl garanti på Samsung skærme i Tyskland ligesom her hjemme i DK?

Der har tidligere været forskel, men jeg ved ikke hvordan reglerne er nu. Det er ikke noget Samsung ligefrem skilter med på deres hjemmesider. Jo, deres computer-monitorer har pixel-garantier, men reglerne for LCD TV gemmer de ret godt.

Men hold evt. også øje med dette nye Fælleskøb, hvor de nye 2006-modeller af Samsung skærmene (32" og 42") vil kunne leveres igennem en større dansk forhandler (med afhentning i tilfællde af fejl)

/Lars

Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de fine svar

MacBook Pro - 2.2 - 2GB
Til top Vis Lund@DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lund@DK Besøg Lund@DK's Websted

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du skal være helt sikker på at der er danske/nordisk menu i Samsung hvis købt i Tyskland.. mener det er noget der bliver lagt i alt efter hvor hen det skal, om det skal til Skandinavien eller hvor det måtte være...

med hensyn til pixelgarenti er det muligt Samsung har det også på deres skærme hvis købt i Tyskland, men noget helt andet er jo hvor du skal henvende dig hvis der skulle opstå pixelfejl. Samsung gør meget ud af deres Skandinaviske garanti, men som navnet siger så gælder det jo kun hvis købt i Skandinavien.. Alt ære og respekt over at købe i Tyskland og spare penge, men jeg ville aldrig gøre det med sådan noget for ville blive sindsyg hvis skulle sende mit tv til Tyskland, og for det første undvære det uden mulighed for låner, og for det andet at skulle bruge penge på at sende det derned....  så hellere give det lidt mere for det og så få den gode danske service (nogle steder) og alle de fordele med garanti og sådan...

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Tror ikke du skal være helt sikker på at der er danske/nordisk menu i Samsung hvis købt i Tyskland.. mener det er noget der bliver lagt i alt efter hvor hen det skal, om det skal til Skandinavien eller hvor det måtte være...

Han spurgte på engelsk menu...

nemligja skrev:
med hensyn til pixelgarenti er det muligt Samsung har det også på deres skærme hvis købt i Tyskland, men noget helt andet er jo hvor du skal henvende dig hvis der skulle opstå pixelfejl. Samsung gør meget ud af deres Skandinaviske garanti

Det kan jeg forstå - men de skjuler det ret godt. Har du et link ?

nemligja skrev:
men som navnet siger så gælder det jo kun hvis købt i Skandinavien.. Alt ære og respekt over at købe i Tyskland og spare penge, men jeg ville aldrig gøre det med sådan noget for ville blive sindsyg hvis skulle sende mit tv til Tyskland, og for det første undvære det uden mulighed for låner, og for det andet at skulle bruge penge på at sende det derned....  så hellere give det lidt mere for det og så få den gode danske service (nogle steder) og alle de fordele med garanti og sådan...

Det er helt forståeligt. Omvendt, hvor meget er myte og hvor meget er sandhed her. Jeg syntes det er svært at hitte rede i

Anyway. Det er muligt at købe billigt, og stadig have alle fordelene af en stabil dansk forhandler.

/Lars

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret Lars.. det er muligt at købe ved en Dk forhandler med nogle meget fornuftige priser
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 06 April 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

0-pixel fejl garantien gælder ikke ved køb i Tyskland (måske hvis man kører til Tyskland med det?)! Der skal være 5 eller 8 fejl (kan ikke huske hvad den flinke Samsung mand fortalte mig). Dette gælder uanset om den skandinaviske garanti er anført (hvilket er MONSTERVIGTIGT at du sikrer dig at det er påført dit garantibevis ved købet).
Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:
0-pixel fejl garantien gælder ikke ved køb i Tyskland! Der skal være 5 eller 8 fejl (kan ikke huske hvad den flinke Samsung mand fortalte mig). Dette gælder uanset om den skandinaviske garanti er anført (hvilket er MONSTERVIGTIGT at du sikrer dig at det er påført dit garantibevis ved købet).

Link ?

/Lars

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 07 April 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Ved ikke lige hvad jeg skal linke til? Du kan ringe til Samsung Danmark (som jeg gjorde) og høre det præcise antal fejl der skal være før en ombytning kan finde sted.

Det var vist den eneste væsentlige forskel i den tyske og danske garanti. En skærm købt i Tyskland kan også indleveres til garantireparation i DK! Men ring og hør dem ad - det kunne jo være jeg havde glemt noget ;).

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes