| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey ROCKERS. To grupper der har betydet meget for mig, er som overskriften siger Disneyland After Dark og Metallica. Jeg er ikke den type "fan" der har være til alle koncerter, og har ALT hvad der er udgivet med dem. Men. Det kunne være superfedt at få kontakter til andre, som også er lidt skudt i disse bands.
Jeg har selv alle alm. studio udgivelser fra begge bands, og et par enkelte "sjove" udgivelser også. Lad mig høre din D-A-D og Metallica historie, og hvad du har. Det kunne være sjaw 
Jeg kan afsluttende sige, at jeg sprang på DAD i 1986-87 og Metallice i 88. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rock4life 
DAD & Metallica er også to af grundstenene i min musikalske opvækst, så jeg deler din entusiasme 
Jeg var i Parken og høre Met sidste år, og har indkøbt optagelsen af koncerten, hvilket var muligt på Metallica's hjemmeside. Den er mest som et sjovt minde, for kvaliteten er 
DAD har jeg hørt mange gange, og skal igen d. 13 maj til Odense Open Air
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig! 2 gode repræsentanter for hhv. inden- og udenrigsmusik. Metallica har jeg kun hørt på Roskilde og har ikke så meget andet at sige, end at det var den fedeste gang R&R jeg havde oplevet i lang tid.
D-A-D har jeg til gengæld set rigtig mange gange. 3 koncerter skiller sig ud for vores vedkommende:
En gang på 5-øren hvor vi havde vores 2 drenge med. Dem har vi faktisk altid haft med på 5-øren og lige præcis den koncert husker de selv af én ganske bestemt årsag: Stig klatrede op på scenedugen og moonede ... for knægte på dengang 6 og 8 år var det den sejeste oplevelse at tage med hjem (men musikken var også god).
2. gang var i Forum hvor Sort Sol og Tim Christensen lagde ud. Koncerten med D-A-D var det flotteste show jeg havde set med dem nogensinde og hvor den professionelle attitude fik lov til at blomstre med absolut positiv effekt for koncerten.
3. gang var på Roskilde, dagen efter den tragiske hændelse til Pearl Jam koncerten. D-A-D havde en intern "kamp" om at spille eller ej - heldigvis gik de på scenen med oprejst pande og gav en koncert, som jeg tror mange vil give mig ret i, var deres bedste til dato. Højdepunktet var i begyndelsen af koncerten, hvor de til tonerne af Something Good lod 8 fakler vandre gennem tilskuermængden ... en mindeværdig gestus, der ihverttilfælde hos undertegnede fik den berømte klump frem i halsen (og en bette tåre i øjenkrogen, såmænd). En begivenhed, der set i bakspejlet helt "legaliserede" deres beslutning om at spille - og det blev en fantastisk koncert.
Bliver der en 4. gang? Lad os se, vi dyrker dem ihverttilfælde på Skanderborg til sommer. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke husk hvor mange gange jeg har set DAD, meeen det er måske 15 gange. Første gang jeg så dem, var i SAGA på Vesterbrogade. Det må ha været i 87. f**k det er længe siden.. Jeg husker minus fra den koncert . Det er desværre år siden, jeg sidst så dem. Jeg gider ikke rigtigt de store koncerter mere. Jeg er nok blevet lidt kedelig på mine gamle dage
Mettalice så jeg første gang i KB Hallen i 1988, under deres Justice tour. Jeg mener jeg havde ædt et halvt glas kofeinpiller og drukket X antal guld tuborg........ Man var jo ung..
Er der ellers nogen af jer, der har nogle spændende udgivelser med disse 2 bands? Sjældne udgivelser, eller noget?
Her er et par af mine ynglingsplader fra DAD og M.
DAD: Da jeg har været med fra Call of the wild, elsker jeg jo det gamle DAD. Jeg synes ikke de var helt så fede mellem Riskin it all og frem til Soft dogs. Den nye Scare yourself synes jeg til gengæld er SUPER fed Den plade er langt mere sammenhængende end Simpatico, Everything Glows og Soft dogs. Så disse 3 udgivelser ligge knap så højt hos mig. Desuden er jeg vild med Standing on the never never. Det er sgu bare i orden!
Nå for saturn. Nu har jeg ikke tid til at skrive mere. Jeg skal ud og hente sønnike fra dagpleje 
Vi høres ved. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Enig! 2 gode repræsentanter for hhv. inden- og udenrigsmusik. Metallica har jeg kun hørt på Roskilde og har ikke så meget andet at sige, end at det var den fedeste gang R&R jeg havde oplevet i lang tid.
D-A-D har jeg til gengæld set rigtig mange gange. 3 koncerter skiller sig ud for vores vedkommende:
En gang på 5-øren hvor vi havde vores 2 drenge med. Dem har vi faktisk altid haft med på 5-øren og lige præcis den koncert husker de selv af én ganske bestemt årsag: Stig klatrede op på scenedugen og moonede ... for knægte på dengang 6 og 8 år var det den sejeste oplevelse at tage med hjem (men musikken var også god).
2. gang var i Forum hvor Sort Sol og Tim Christensen lagde ud. Koncerten med D-A-D var det flotteste show jeg havde set med dem nogensinde og hvor den professionelle attitude fik lov til at blomstre med absolut positiv effekt for koncerten.
3. gang var på Roskilde, dagen efter den tragiske hændelse til Pearl Jam koncerten. D-A-D havde en intern "kamp" om at spille eller ej - heldigvis gik de på scenen med oprejst pande og gav en koncert, som jeg tror mange vil give mig ret i, var deres bedste til dato. Højdepunktet var i begyndelsen af koncerten, hvor de til tonerne af Something Good lod 8 fakler vandre gennem tilskuermængden ... en mindeværdig gestus, der ihverttilfælde hos undertegnede fik den berømte klump frem i halsen (og en bette tåre i øjenkrogen, såmænd). En begivenhed, der set i bakspejlet helt "legaliserede" deres beslutning om at spille - og det blev en fantastisk koncert.
Bliver der en 4. gang? Lad os se, vi dyrker dem ihverttilfælde på Skanderborg til sommer.
|
|
|
Når du siger Forum er det så Forum Horsens ?
Kan huske at de spillede i 8700 i efteråret 2005, men billetterne var desværre revet væk 
Til gengæld sidder jeg med en Horsens Open Air billet i den ene hånd, for der kommer de og der SKAL jeg se dem. har aldrig set dem live og glæder mig bare SÅ meget!!! 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-A-D Koncerten på Roskilde i 2000 står også som noget ganske særligt for mig, kan stadig ikke høre Something Good uden at hårene rejser sig, og jeg er enig i hrmand med at det var den rigtige beslutning at spille koncerten, det gav ihvertfald vores lejr en god afslutning på festivalen, hele stemningen var noget særligt og Jesper og Co fik sagt og gjort det hele rigtigt situationen taget i betragtning.
Ud af de 8 koncerter jeg har været til med dem, står Roskilde og den seneste de spillede i Herning som de bedste, synes Scare Yourself numrene gjorde sig rigtig godt live.
|
| Til top |
|
| |
DaHui Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husker tydeligt den første gang jeg hørte D.A.D.. Det må have været omkring 97 hvor jeg var 7 år gammel.. Der var i t.v. et klip fra en af deres koncerter, hvor de spillede "Sleeping My Day Away".. Kan huske at jeg sad inde i stuen og fik gåsehud da de så smuk afsluttede nummeret og publikum gik helt amok! ..  Men lige siden den dag har D.A.D altid stået som et af de største bands for mig!.. Og dagen idag har jeg selvfølgelig alle deres albums!..  Har desværre adrig været til koncert med dem  Men håber på at de snart kommer til Aalborg..
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Bliver der en 4. gang? Lad os se, vi dyrker dem ihverttilfælde på Skanderborg til sommer.
|
|
|
D.A.D. spiller på 5-øren/10-øren igen til sommer, så du har da chancen for at gentage succesen, hrmand. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige nævne et par "sjove" ting jeg har med D-A-D. Ja nogen hardcore fans, har jo ALT, men jeg er ikke harcore, bare alm. nyder. Men det er da "sjovt" med lidt special things, ind i mellem.
Jeg har Call of the wild på vinyl i første oplag (den med røde trekant på) Så har jeg Osaka after dark, Everything glows med deres signature på, Home alone single med nummeret Favours på (fedt nummer!!) Så har jeg et par gamle koncertbilleter, som jeg kan kigge på og længes tilbage, når jeg bliver gammel. (såfremt Taleban ikke har taget dem fra mig, til den tid........) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Stampe Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jeg kan ikke husk hvor mange gange jeg har set
DAD, meeen det er måske 15 gange. Første gang jeg så dem, var i SAGA på
Vesterbrogade. Det må ha været i 87. f**k det er længe siden..
|
|
|
Hvis det var en triple koncert med Gangway og Wilmer X som de andre
navne var det '86. Det var min også DAD debut koncert. Havde misset dem
i november '85 i Saltlageret pga Dire Straits men indhentet det
forsømte siden. Jeg holdt op med at tælle DAD-koncerter efter jeg
rundede 30
Metallica så jeg første gang på Roskilde også i '86 med Cliff på bas.
Dengang var jeg ikke fan og bassoloen var faktisk det eneste jeg brød
mig om. Fan blev jeg først omkring "...And Justice" og for alvor med
"The Black Album.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
| Når du siger Forum er det så Forum Horsens ? |
|
|
Forum, København, var det! Og det er vel godt 5 år siden ....? Og ja, Silent Knight, jeg har naturligvis opdaget koncerten på 5-øren. Det er midt i vores sommerferie, lige efter hjemkomsten fra Skanderborg, hvor vi også ser dem. Det bliver godt at se liv på græsset derude igen. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også fan af begge bands, dog mest Metallica... Har alle deres "almindelige" albums og var også i parken og høre dem sidst de var her...
D:A:D spiller på årets nibe festival til jer der er interesseret i det...
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAD er et band jeg har det meget ambivalent med, men her mit subjektive besyv:
Jeg "opdagede" dem da deres "No Fuel..."udkom; simpelt, ukompliceret hård-rock, som i allerhøjeste grad fik testosteronen i en ung mands lænder til at svinge i takt med musikken 
"Riskin´it All" kan man ikke ligefrem sige de gjorde på udgivelsen af samme navn. Her fortsatte bandet ned ad det samme musikalske spor, hvilket de dog gjorde rigtig godt i mine ører.
Melodierne på dette album er mere fremtrædende end på forgængeren, og med en drenget og uimponeret humor, som holder et stykke af vejen (var det ikke også på dette tidspunkt, de skrev en stor kontrakt med EMI og fordøgte at erobre det store udland, dog uden det store held?)
"Helpyourselfish" står for mig som deres absolutte højdepunkt: Velspillet, komplekst og TUNGT ! Den plade var original, arrangementerne raffinerede, produktionen flot og The Binzers og co havde pludseligt lavet en plade med internationalt format! (IMHO ). Det er den eneste DAD-plade jeg stadig lytter til i dag.
Det lovede jo godt for fremtiden, men, men, men....
... fra og med "Everything Glows" stod jeg beslutsomt af! For mange album-fillers, rockballader og gentagelser.
DAD var på vej med "Helpyourselfish", men den solgte nok ikke helt nok, hvilket måske var en medvirkende årsag til, at de genopfandt fordums blødere, drengede stil.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja. Helpyourselfish. Jeg glemmer altid den plade. Der er noget godt på den, men også noget skidt. Jeg kan ikke holde måden J Binzer siger "flat" på, i sangen med samme navn. Det lyder rigtig "denglish" Det kan have sin charme, men for mig, ikke lige på dét nummer 
De plader der hitter mest for mig er: Call, Draws, No fuel, Riskin og Scare.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Nå ja. Helpyourselfish. Jeg glemmer altid den plade. Der er noget godt på den, men også noget skidt. Jeg kan ikke holde måden J Binzer siger "flat" på, i sangen med samme navn. Det lyder rigtig "denglish" Det kan du have ret i Det kan have sin charme, men for mig, ikke lige på dét nummer 
De plader der hitter mest for mig er: Call, Draws, No fuel, Riskin og Scare.
Jeg misunder dig i øvrigt, at du var til koncert med Metallica på Justice-touren. Jeg glemmer aldrig da jeg som 12-årig for første gang hørte det album på vinyl i ´89 sammen med "Master of Puppets" på en ældre kammerats vinyl; Metallica og mine teenageår er uadskillelige størrelser, og jeg har aldrig sluppet bandet siden, selvom man selvfølgelig kan diskutere en del af de følgende udgivelser.
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
DAD er et band jeg har det meget ambivalent med, men her mit subjektive besyv:
Jeg "opdagede" dem da deres "No Fuel..."udkom; simpelt, ukompliceret hård-rock, som i allerhøjeste grad fik testosteronen i en ung mands lænder til at svinge i takt med musikken 
"Riskin´it All" kan man ikke ligefrem sige de gjorde på udgivelsen af samme navn. Her fortsatte bandet ned ad det samme musikalske spor, hvilket de dog gjorde rigtig godt i mine ører.
Melodierne på dette album er mere fremtrædende end på forgængeren, og med en drenget og uimponeret humor, som holder et stykke af vejen (var det ikke også på dette tidspunkt, de skrev en stor kontrakt med EMI og fordøgte at erobre det store udland, dog uden det store held?)
"Helpyourselfish" står for mig som deres absolutte højdepunkt: Velspillet, komplekst og TUNGT ! Den plade var original, arrangementerne raffinerede, produktionen flot og The Binzers og co havde pludseligt lavet en plade med internationalt format! (IMHO ). Det er den eneste DAD-plade jeg stadig lytter til i dag.
Det lovede jo godt for fremtiden, men, men, men....
... fra og med "Everything Glows" stod jeg beslutsomt af! For mange album-fillers, rockballader og gentagelser.
DAD var på vej med "Helpyourselfish", men den solgte nok ikke helt nok, hvilket måske var en medvirkende årsag til, at de genopfandt fordums blødere, drengede stil.
MVH
|
|
|
Right on !
Helpyourselfish er superfed, og sammen med "Good clean family entertainment..." hyppigste spillede derhjemme.
Jeg er også vild med den tunge lyd på "help", og teksterne indeholder så mange finurligheder at det er en fryd at høre på - synd der ikke kom mere af samme skuffe - med "Scare" er de dog på rette spor igen.
|
| Til top |
|
| |
bpep Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 507
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
riskin it all og metallica black album var starten på en lang afhængiged at den metalice lyd har da alle metallica studie albums + S&M DVD og plug and pluge boxen med vhs i.
men ingen D.A.D de er forsvundet på et tids punkt  havde da ellers et par albums.
skulle havde været nede at høre dem alle i roskilde i 92 men da man stadig var i folleren ville de gamle det ikke. har aldrig hørt nogen af bandene ægte live. men har da set div. konceret i fjerneren når man har kunne rande over dem.
__________________ brian pedersen
7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma
Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|