Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 19:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: LcAudio The End Mill. Selvbyggeri. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 November 2003 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Selvom det ikke lader til, at der er nogen medlemmer der har bygget LcAudio The End Mill. Prøver jeg her at starte en debat, eller få kontakt til dem der har.

Det jeg søger er andres erfaringer mht. modificering af denne forstærker.

Selv har jeg lavet om på strømforsyning, bla. med andre kondensatorer og en kobling af disse over 0,1 ohm effektmodstande, med rigtigt fint resultat.

Jeg har planer om yderligere modifikationer, men er meget nysgerrig om andre har erfaringer, som er værd at prøve eller ikke.

Mvh: Dyno 

Til top Vis Dyno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyno

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 November 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har skam også bygget sådan en. Jeg har dog ikke modificeret den, og har i øvrigt brændt den ene kanal af.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

ebbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Sendt: 12 November 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jamen du prøvede vel også et AR-filter !!!! 

Til top Vis ebbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebbe

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 12 November 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nemlig - der røg en diskant, og den tog så lige den ene kanal med i købet.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2003 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

De gamle "The End" - konstruktioner (Mk. I og II) har altid været selvsvingsbomber, der bare ventede på at slippe løs....
Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 12 November 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Min var den nyeste mk. III

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2003 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Schelde skrev:
De gamle "The End" - konstruktioner (Mk. I og II) har altid været selvsvingsbomber, der bare ventede på at slippe løs....

Hi Hi!
Som en overdrejet Tomos.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Ohøj Skipper !

Lige nøjagtigt... På et tidspunkt kom der Tomos sounds ud af mine gamle B&W - og det helt uden en plade på !... Duften blev ledsaget af varm olie (Hhmmm,..) fra diskanterne. De overlevede - må være drejet af old Tomos metal.....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 November 2003 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ligger også inde med et par the end, en mk3 og en mill. xp.

Der er desvære ikke meget tomos lyd over dem, men de køre godt og stabilt. Vil dog også gerne høre forslag til forbedringer, uden at det kommer til at lugte af brændt olie og gummi

Hvad har folk af erfaringer med forskellige typer lytter som f.eks. rifa osv? Hvad med spoler og modstande imellem dem? evt. lc's virtual 4-pole?

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Dyno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Det lyder til at der er mere skidt, end godt at høste(tomos lyd), ved at lave dette indlæg.  Men det vil ikke afholde mig fra at dele lidt ud af det jeg har prøvet 

Til hr. Darkwing og andre vil jeg anbefale at montere 0,1ohm 5w. effekt modstande, således at hver kondensator på strømforsyningen oplades gennem denne. Ligeledes monteres en modstand hvor igemmem der aflades. Denne ide er lånt fra Lcaudios`virtual4pole, men kan sagtens laves på den alm. strømforsyning til The End, hvis du er lidt kreativ med en hobbykniv og en loddekolbe ( vær omhyggelig). Dette trick giver et meget roligere og klart lydbillede. Og koster næsten ingenting. Anbefales. Desuden har jeg skiftet de poly-fætre der sider i strømf. til 10m,f. blackgate, med meget fint resultat (varer dog 2uger før de er spillet til). 

Overvejer bla.at skifte kondens. på hovedprint til anden type, har nogen prøvet dette?  Eller måske andre diode-broer?   

Til top Vis Dyno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyno

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

DarkWing skrev:

Jeg ligger også inde med et par the end, en mk3 og en mill. xp.

Der er desvære ikke meget tomos lyd over dem, men de køre godt og stabilt. Vil dog også gerne høre forslag til forbedringer, uden at det kommer til at lugte af brændt olie og gummi

Hvad har folk af erfaringer med forskellige typer lytter som f.eks. rifa osv? Hvad med spoler og modstande imellem dem? evt. lc's virtual 4-pole?

Hej Darkwing!
Jeg har eksperimenteret en del med RIFA Lytter for adskillige tusinde kroner.
Rifa lytterne i PE169 serien, specielt 105 gr. har de bedste data der findes for den slags og tilmed, er de helt usandsynligt holdbare. De tåler snarty0 sagt hvad som helst. Det eneste problem de har er desværre lyden. De er i forhold til mange andre lytter lidt korpulente. De virker ganske enkelt oppustede ligegyldigt hvor du sætter dem i. Måske det kan hjælpe, at montere den originale Rifa effektmodstand, der aflader dem. Det virker nemlig som om de slet ikke bliver belastet hårdt nok på én eller anden måde.
Alternativt ville jeg nok kigge efter Phillips blå serie eller evt. Elna Silmic. Ikke Black Gate og ej heller Cerafine. De fås typisk heller ikke i størrelser der passer til udglatning i en poweramp.
Mht. bypass men andre kondensatorer, så prøv at pille det af. Ofte begynder en amp blot at lave spektakel, når der bypasses sådanne steder med film.
Hvis du andre steder i signalvejen mangler alternativer til caps, så prøv at bypasse her med papir i olie på 10% af værdien. Herefter kan du hvis det er muligt prøve at kortslutte cappen og checke op mod ingen cap.
Jeg har rent faktisk prøvet dette, hvor en MKP type bypassed med papir i olie, stort set ikke kunne høres.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2003 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Schelde skrev:

Ohøj Skipper !

Lige nøjagtigt... På et tidspunkt kom der Tomos sounds ud af mine gamle B&W - og det helt uden en plade på !... Duften blev ledsaget af varm olie (Hhmmm,..) fra diskanterne. De overlevede - må være drejet af old Tomos metal.....

Kvali fornægter sig ikke. Sådan en nødslagtet Tomos kan anvendes til næsten hvad som helst i det uendelige. Jeg har hørt om én, der lavede en kløpind og en flødebollestøbemaskine ud af sit udtjente eksemplar.
Varm olie er jo da ellers eleksir fra guderne, hvorfor lod du den ikke bare være.

Nå! spøg til side.
The End MK I & II er med garanti ikke de eneste produkter fra CL, der har lænet sig faretruende op ad en ordentlig omgang motorboating.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 November 2003 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:
Schelde skrev:

Ohøj Skipper !

Kvali fornægter sig ikke. Sådan en nødslagtet Tomos kan anvendes til næsten hvad som helst i det uendelige. Jeg har hørt om én, der lavede en kløpind og en flødebollestøbemaskine ud af sit udtjente eksemplar.
Varm olie er jo da ellers eleksir fra guderne, hvorfor lod du den ikke bare være.

Nå! spøg til side.
The End MK I & II er med garanti ikke de eneste produkter fra CL, der har lænet sig faretruende op ad en ordentlig omgang motorboating.

Hvad er dine erfaringer med LC ?

1) deres clock opgraderinger ?

2) Dereskabler ?

3) deres digitale og almindelige effektforstærkere ?

4) deres preamp ?

Hmm motorboating, jeg er måske skør men et eneste jeg syntes det LC grej kan bruges til er til halloween når unger der ringer på og skal forskrækkes for sikken et lyd det grej kan give eller måske kan det bruget som blomster præsser til kærestens tørrede blomster.

Men hvad mener du og hvilke produkter har du lyttet og testet ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 November 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

[QUOTE: Dyno]

Det lyder til at der er mere skidt, end godt at høste(tomos lyd), ved at lave dette indlæg.  Men det vil ikke afholde mig fra at dele lidt ud af det jeg har prøvet 

Til hr. Darkwing og andre vil jeg anbefale at montere 0,1ohm 5w. effekt modstande, således at hver kondensator på strømforsyningen oplades gennem denne. Ligeledes monteres en modstand hvor igemmem der aflades. Denne ide er lånt fra Lcaudios`virtual4pole, men kan sagtens laves på den alm. strømforsyning til The End, hvis du er lidt kreativ med en hobbykniv og en loddekolbe ( vær omhyggelig). Dette trick giver et meget roligere og klart lydbillede. Og koster næsten ingenting. Anbefales. Desuden har jeg skiftet de poly-fætre der sider i strømf. til 10m,f. blackgate, med meget fint resultat (varer dog 2uger før de er spillet til). 

Overvejer bla.at skifte kondens. på hovedprint til anden type, har nogen prøvet dette?  Eller måske andre diode-broer?   

[QUOTE : Kurt Kubik] 

MKP type bypassed med papir i olie, stort set ikke kunne høres.

( eks. M-cap Supreme & Jensen )

Ellers.....  

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 November 2003 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer]

Hvad er dine erfaringer med LC ?

Stort set ganske fine!

1) Deres clock opgraderinger ?

Clock opgradering er godt og kan gøre underværker på noget og dårligt på andet hvor det kan gøre mere skade end gavn eller bare slæt ikke gør noget.

Det er maskine afhængigt og lidt af et spil i lotteriet!!

2) Deres kabler ?

OK! til prisen ( hvis man laver dem selv! )

3) Deres digitale og almindelige effektforstærkere ?

Digitale?? ( efter hvad jeg har hørt, ikke helt på højde med deres "analoge" fra øvre mid og opefter, men alt andet overlegent i bunden!) ganske overbevisende som bas forstærkere!! ville dog nok vente lidt med at skifte deres analoge modeller ud med en sådan til toppen.

Deres Analoge forstærkere : Ganske fornuftige grund konstruktioner, der med lidt tweak og gode stumper / udbygninger mm. kan bringes til at konkurere med noget af det bedste på i deres prisklasse og et godt stykke over!!

4) deres preamp ?

Den gør hvad den skal! fornuftig og velfungerende konstruktion, og er ganske usynlig i det rette sammenhænge, (måske i nogle sammenhænge en smule "grå" eller tilbagetrukket, ) men som partner med deres effekttrin giver det en god symbiose!.. den matcher den lille tendens deres analoge forstærkere har mod det lyse., så der opnås en fin balance...

Alt i alt ganske fornuftigt grej til pengene ISÆR!! hvis man selv samler stumperne!! så er der ikke meget der kan konkurere med det til prisen..  ( og dette især også hvis man selv kan tweake lidt )

Hvad angår deres "færdig" priser?..  så får de der ganske seriøs konkurance!

mvh.

Mike.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes