| Forfatter |
|
superman2006 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Kort og godt: Synes det nye digi-tv er en jungle at finde ud af. Sendemasterne begyndte at sende her den 31. marts (jeg læste en del om det på www.digitv.dk)
Og det lyder jo umiddelbart ret smart. Jeg kunne godt tænke mig at få en digi-tv-tuner til computeren, så mit spm. er om den her passer til det danske sendenet: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178788
Hvis ikke, findes der så nogle som passer i samme prisklasse?
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Husk at se efter om det undrestøtter undertekster via dvb, det er ikke alle der gør det = ingen undertekster fra dr og tv2. Mit Hauppauge 1300 gør ikke...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor kan jeg se det henne?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det teletekst du mener?
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej han mener undertekster. De bliver sendt som noget seperat og er ikke med i videosignalet som når det er analogt. Men jeg har en DVB-T modtager til salg der kører usb. Altså en usb stick. Så send evt. en pb hvis du vil vide mere. Der er 2 års garanti og jeg har kvittering.
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et program som myTheater (www.dvbcore.com) kan vise subtitles med en række DVB-T kort, det er softwaren der er afgørende.
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imidlertid så er dog vist desværre endnu ikke muligt at timer optage i Mytheatre hvis man vil optage transport streamen og altså have undertekster med.
Hvis man vil gemme til DVD med undertekster så er der noget om det her http://www.digitalt.tv/dvbt/dvbtsubdvd.aspx
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med at vise undertekster kan både være hardware of software. Det er derfor nødvendigt at både hardware og software understøtter den måde undertekster sendes på.
I dag kan enkelte TV kort vise de undertekster der bruges i Danmark (har jeg hørt). På software siden ved jeg kun at Windows XP Media Center Editition ikke understøtter noget som helst, og jeg har ikke hørt om planer for at afhjælpe dette forløbig.
For Live TV er problemet ikke så stort, da man kan bruge Tekst TV til at vise undrteksterne de næste par år (ved dog ikke om det virker)
/Michael
|
| Til top |
|
| |
Luckow Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
| Husk at se efter om det undrestøtter undertekster via dvb, det er ikke alle der gør det = ingen undertekster fra dr og tv2. Mit Hauppauge 1300 gør ikke... |
|
|
PHN2, HVR-1300 understøtter fint undertekster, ligesom alle andre DVB-T kort, det er blot et spørgsmål om softwaren understøtter undertekster. MCE understøtter f.eks. desværre ikke undertekster.
|
| Til top |
|
| |