Emne: Indkøbsfilosofi ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udfra hvilken "filosofi" køber du hifi? Stræber du efter det sublime, for så vidt som du har råd til det? Lægger du dine indkøb i den "øvre mellemklasse" ud fra betragtningen, at det der var high-end for 3 år siden nu befinder sig i denne kategori? Efter selv at have ligget i den første kategori, overvejer jeg at gå ned i mellemklassen, og så skifte ud i maskinparken lidt hyppigere. Jeg synes det er vanskeligere at sælge high-end udstyr igen end mellemklasseudstyr.
mvh
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg handler ud fra de penge som jeg har til rådighed, sætter mig et rimelig fast beløb jeg vil bruge på en given ting, og så prøver jeg at finde det der er bedste for mig til de penge, tror det er sådan de fleste gør.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid troet på at hvis man køber det rigtige første gang, så er der ikke behov for at skifte ud. Mange roder rundt uden at vide hvad de har gang i med salg på salg til følge. Prøv en masse af hjemme og brug så kassen på det du syntes holder i lang lang tid. På sigt tror jeg det er en billigere løsning, og så kan man koncentrerer sig om det det virkeligt handler om : musikken.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. det sublime, så har jeg det lidt med at falde for ekstremerne, samt de produkter der leverer god ydelse for få penge.
Jeg skulle teste mit nye component videokabel igår, og hev min gamle entrylevel LCD-projektor frem, for sjov. (En Panasonic PTAE100)
Det lykkes faktisk at få et rigtigt godt billede ud af det, på trods af at dens svageste punkt - sortniveauet - irriterede mig noget. Det var med et hvidt lærred, men med kontrastfilter på.
Lidt mere fumleri med andre kontrastfiltre, kunne nok give et billede der kom tættere endnu på de dyre grå lærreder, men jeg har valgt at bruge den som den er.
Det var bestemt en god oplevelse, da filmen var god ! (Walk The Line)
Ellers har jeg det med at støve gammelt high-end op, og købe det til brugtpriser hvor man kan få ganske fornuftige ting fra ny, til den pris.
Der er meget at hente i det gamle guld, men man må så tage de skavanker der følger med, hvis noget viser tegn på slid.
Det jeg har, var high-end for ti år siden, og klarer sig stadig fint. Så er der lidt nyere ting imellem også, med DAC og CD-drev. Drevet ligger i konsumklassen, men spiller fint alle CD'er som er i rimelig stand. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sætter mig fast på et beløb og kigger efter det der er lidt dyre og blir ved til jeg finder det til den pris jeg vil give.
Men tit låser jeg mig på et produkt og har ikke andet i hovedet...
Men da jeg ikke har mange penge til rådeighed, (Skyldes min alder) Så køber jeg altid noget der var hi-end for mange år siden, jeg har en 25 år gammel forstærker, og jeg synes sku den spiller ligeså godt som meget du kan idag, og jeg får mere for pengene, så det er klart en fordel for sådan nogen som jeg  Køber sjældent helt fra nyt, Har hverken råd, og får mere for pengene brugt.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Jeg handler ud fra de penge som jeg har til rådighed, sætter mig et rimelig fast beløb jeg vil bruge på en given ting, og så prøver jeg at finde det der er bedste for mig til de penge, tror det er sådan de fleste gør.
Michael
|
|
|
Ja, sådan er de fleste af os desværre nødt til at prioritere, men til tider kommer vi ud for noget der springer vores budget med eks.v. 10-20-30%, og hvad gør vi så? Venter på at varen kommer på tilbud?, køber tilsvarende brugt? eller som demo? eller glemmer vi det hele?
Selv har jeg svært ved at holde budgetet, hvis det overhovedet findes, og til tider er det svært at "nedgradere" prismæssigt, fordi der altid er gamle lig i lasten der skal retur/sælges, for at nyt overhovedet kan komme på tale.
Mit spørgsmål er: hvordan kan man overholde et budget????
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|