| Sendt: 08 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv ejet et sæt Jamo Classic 6 og har ligeledes set Classic 8 testet og der er vist ingen af dem der lyder alt for fantastisk. Men de er (for prisen) meget pænt udført. Ved ikke hvordan de er i forhold til hinanden men går ud fra at der er lidt mere bas i 8´eren men synes nu ikke at 6´eren have et specielt problem med manglende bas. Begge højtalere lider dog under at de skal produceres til en billig pris.
Ligeledes bør det afspejles af brugtprisen. Man bør efter min mening ikke give mere end 800 for et sæt pæne brugte 6´ere og 1000 for et sæt brugte 8´ere. Men så har man også et sæt ganske pæne højtalere der ser dyrere ud end de er. De lyder dog kun af det de koster.
Dem med glasplade ligger i serien ovenover Classic. De hed hhv. 507 og 707 senere afløst af 7.5 og 7.7?
De er nogle fantastisk flotte højtalere!!! Jamo kan sq noget med kabinetudførelser og Finish. De har vist også nogle basenheder placeret inde i højtaleren....altså op og ned.
Jeg ved ikke helt hvordan de lyder men de lyder nok bedre end classic serien da de vist koster mindst det dobbelte og har fået højere testkarakter i "Hifi og Elektronik".
Brugtprisen er jeg mere blank overfor her da jeg ikke kan huske nyprisen på dem. Men vil nok sige 1500-3000 kr. for et sæt afhængig af stand og model
Men med mindre man ikke vægter lydkvalitet højt og kun går efter nogle pæne/billige højtalere, så vil jeg nok holde mig fra Classic serien.
Med 507 og 707 eller 7.5 og 7.7 får man til den anbefalede brugtpris et sæt rigtig flotte højtalere.
Har dog lige søgt på dba og der er der en der vil have 3900 kr. for et sæt 707 med kabler hvilket mindst er 1000 kr for dyrt og nok også 1500 kr. Er også et sæt 7.7 til salg til 3500. Altså stadigvæk lidt for dyrt efter min mening.
|