Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bi-wire. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svenskergarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hey...

Jeg har en Denon 3805. altså en 7.1 reciever. Jeg har kun sat 5 højtalerer til, så tænkte på om jeg ikk kunne Bi-wire de sidste 2 kanaler til Fronthøjtalerne? Men jeg har ikke nogen andelse om hvilke andre udgange jeg skal bruge, og hvordan man "sætter det op". Mine fronter er B&W 604S3, så de understøtter det. Jeg er pt. igang med at lede efter manualen, men aner ikk hvad jeg har gjort af den :/

Andet spørgsmål. SKAL jeg købe Bi-wire kabler for at gøre det? Eller kan jeg bruge 2 kabler til hver højtaler? Jeg har 4 meter kabel til hver højtaler, men de står kun 1½meter fra reciveren, så tænkte på at klippe dem midt over, så jeg havde 4x2m og så bruge 2 kabler til hver højtaller.

//Svensker

Til top Vis svenskergarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svenskergarn

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 09 April 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Du kan godt køre med 2 seperate kabler ud til hver højttaler...

Jeg har engang Bi-Ampet et sæt højttalere med min Denon AVR-3803 som jeg ikke har mere, det var en i hifi klubben der viste mig et lille trisk med at bruge et signalkabel som loop bag på 3803'eren og så bruge den seperate forstærkerdel som styrer zone 2 hvilket vil være endnu bedre.

Det kan man garanteret også på 3805'eren... Prøv at ringe ned i hifi klubben og spørge dem hvis ikke der er andre herinde der har prøvet det med en 3805'er...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

svenskergarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Har rodet lidt med det uden held. Var inde i HifiKlubben i dag, men han sagde at man skulle køre kablerne ud fra samme udgang? Men det vil jeg da ikk mene at man får noget ud af? Er der nogen der ved hvad man præcist kan gøre? Man må da kunne bruge de sidste 2 højtaler udganges effekt på en eller anden måde?
Til top Vis svenskergarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svenskergarn

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 April 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv haft en 3805 som jeg har bi-amp'et med et sæt dm 604 s3. Jeg synes der meget lidt og hente, og det gav desuden en lille smule støj ud af fronterne.

Men hvis du har lyst til at prøve så er der en opskrift her. Pas på du gør det rigtigt, ellers kan du brænde forstærkeren af.

What? A $1200 receiver that gives you 240 watts per channel to the main speakers in a bi-amped configuration while still allowing 5.1 surround? Absolutely. Read on...

Why let those unused surround back amplifiers go to waste if you are not utilizing either them or Zone 2 speakers? Here is the procedure to successfully bi-amp the Denon AVR-3805 and deliver additional power to your main speakers:

·         Step #1: Connect a pair of analog RCA cables from the preamp outs of the "Front" channels to an unused input of the AVR-3805 (In my case, I chose the CD inputs).

·         Step #2: Select the chosen input as the source for Multi Zone 2.

·         Step #3: In the POWER AMP ASSIGN menu (5-1), select "Zone 2".

·         Step #4: Using the internal test tones of the AVR-3805, position the SPL meter (slow response, C-weighted) at the listening position and increase the master volume control until each speaker reads about 75dB.

·         Step #5: Disconnect the speaker level connections from the "Front" channels at the AVR-3805 and reconnect them to the appropriate "Multi Zone 2" speaker level connections.

·         Step #6: Repeat Step#4 while varying the "Multi Zone 2" volume level. I found nearly unity gain correlation between the "Front" channel and "Multi Zone 2" amplifiers to be at the "Multi Zone 2" volume level setting of +2dB.

Notes:
During this configuration I wondered what would happen if the CD input were accidentally selected by mistake, causing the main channel preamp outputs to be suddenly routed to themselves (feedback). Not to worry, Zone 2 does not allow the same source to be sent simultaneously to the main speaker outputs so feedback is impossible - at least with regards to this configuration method.

Be sure to remove the jumpers on the back of the main speakers and then connect a set of wires from the "Front" channels of the receiver to the highs section of each of your front speakers and a set of wires from the "Multi Zone 2" channels of the receiver to the lows of your front speakers. Voila! You now paid only $1200 for a receiver that gives you 240 watts per channel to your main speakers where you need it the most.

Som sagt synes jeg ikke det gav noget. Men god fornøjelse.
Hilsen Michael
Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

svenskergarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Uhh... :) Det begynder jo at lyde spændene... Men hvorfor informerer de mig ikk om det i HfK? Der sagde de at det var umuligt, og det eneste jeg kunne gøre var at Bi-Wire med 2 kabler fra samme udgang.

De mente man skulle op og have en 3806 før man kan Bi-Amp... Men den har jeg sq ikk lige råd til at gå ud og købe :)

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Så er det en forkert sælger du har haft fat i... Husk på at mange af dem der er ansat i hifi klubben ikke ved mere end os andre...

Men jeg kan garantere at det kan lade sig gøre... Jeg gjorde det jo allerede med min 3803...

Så ham der siger at det ikke kan lade sig gøre burde måske ikke arbejde i hifi klubben ;-)

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

svenskergarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Okay... Well, han virkede ellers til at have okay styr på det. Men jeg tror da at jeg vil rode mig ud i det :) Ellers må du lige kigge forbi næste gang du kommer til Aalborg, Mads ;)

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Det var nemlig også en lignende konfiguration som den mhansen beskriver jeg benyttede mig af, og den er jo lige til at gå til...

Så det er bare at følge den step-by-step.

Held og lykke

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej svenskergarn

Har du fået prøvet at bi-ampe.

Hilsen MH

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes