Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 19:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Acoustic Reality eller Lyngdorf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hyperlite
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Godaw

Ved ikke helt om det er her emnet hører hjemme eller under digitalt, men jeg står og savner en god effektforstærker. Jeg har kigget meget på icepower forstærkerne EAR501 fra Acoutic Reality og så lidt på Lyngdorfs SDA2175. Så var det jeg håbede på at der måske er et par stykker herinde der har lidt mere forstand på det end mig. Jeg har hørt de to 501'ere og det lyder helt eminent, men hvad med Lyngdorfs eller er der måske andet I kan anbefale i samme prisklasse?

Morgensutter behøver nødvendigvis ikke kun at være noget man tar på fødderne
Til top Vis hyperlite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyperlite

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hold dig langt væk fra SDA2175 der er blevet sablet ned. ICEpower rykker derimod og de behøver ikke komme fra Peters hånd for at lyde godt
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

hyperlite
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 April 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Hold dig langt væk fra SDA2175 der er blevet sablet ned. ICEpower rykker derimod og de behøver ikke komme fra Peters hånd for at lyde godt

Hehe, okay, tænkte os nok det var sådan et svar jeg ville få. Så må jeg se lidt nærmere på de ICEpower.

tak

Morgensutter behøver nødvendigvis ikke kun at være noget man tar på fødderne
Til top Vis hyperlite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyperlite

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Pis og papir. Der er enkelte (branchemedlemmer og fans) her på citet der har rakket den ned. HiFi-verdenen er fuld af super-tests af SDA2175. Jeg har ikke læst en eneste dårlig test i fagpressen. Jeg har selv lyttet til et eksemplar i 3 uger, og var fuldt tilfreds med lyd og ydelse.

Sørgeligt at branchemedlemmer hypper egne kartofler på denne useriøse måde!

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 April 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

SDA er slet ikke så sprød og detaljeret som ICEpower opleves, det er ihvertfald min egen oplevelse. Alle dem jeg kender, da også nåede at lægge øre til SDA'eren, inden den røg retur til hifiklubben, sagde samstemmende det samme. ICEpower er bedre. Mener også klart at SDA blev sablet ned i fagpressen i udlandet, men husker deværre ikke på stående fod hvornår og hvilke medier. Måske er der nogen herinde der kan bidrage med info?

I sidste ende er det købers øre og preference der afgør hvad der er bedst. Så hvad jeg, Finn52, Anders Fogh eller Pia Kjærsgaard mener er vel ligemeget...

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

SDA er slet ikke så sprød og detaljeret som ICEpower opleves, det er ihvertfald min egen oplevelse. Alle dem jeg kender, da også nåede at lægge øre til SDA'eren, inden den røg retur til hifiklubben, sagde samstemmende det samme. ICEpower er bedre. Mener også klart at SDA blev sablet ned i fagpressen i udlandet, men husker deværre ikke på stående fod hvornår og hvilke medier. Måske er der nogen herinde der kan bidrage med info?

I sidste ende er det købers øre og preference der afgør hvad der er bedst. Så hvad jeg, Finn52, Anders Fogh eller Pia Kjærsgaard mener er vel ligemeget...

.........og delv på nordsjælland der hører men deres bla bla bla.....

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt den integrerede SDAI 2175 på et sæt Helicon 300 i Klubben. Den var vist ikke tilspillet, men trods det lød den godt i mine ører.

Uden at blive polemisk, som nogen herinde, så vil jeg foreslå du lytter til det du har i tankerne.

Det er i virkeligheden formålsløst at spørge folk herinde, da der er mange "overbevisninger" der promoveres.

I sidste ende er det DINE ØRER der bestemmer!!

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt AR 202 og 501 og Lyngdorf 2175.

Har selv haft 501 modulerne.

Jeg syntes de begge har deres focer, dog ville jeg selv købe 2175 da jeg mener den på et puknt skiller sig ud fra AR, og det er i bassen hvor jeg mener at 2175 har mere styr og kontrol, ellers spiller de begge fornuftigt til prisen.

Jeg ville som Copman også anbefaler, at du giver den begge et seriøst lyt, kan du låne dem begge med hjem til dit eget setup ville dette være perfekt.

Som Finn 52 skriver, kan jeg heller ikke helt forstå den nedsabling af 2175 i DK, når nu resten af verdenens anmeldere finder den god, hvad der ligger bag ved jeg ikke men kunne det tænkes de var bange for den fordi der er så god ????? ja hvem ved, men lad dine øre bestemme.

Omkring valg af forstærker og HiFi generelt vil der altid være 1000 meninger, så luk dine øre for hvad andre siger og vælg selv med dine egne øre, det er jo dig der skal lytte til den, mange forhåbentligt dejlige timer fremover.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hyperlite

Jeg arbejder løbende med at teste og tweake / forbedre disse ICEpower forstærke, i forbindlese med teknikkere og nogle af dem der producerer. Ligeledes har jeg i de mange test´s igennem årene holdt den pågældende 2175 forstærker op mod ICEpower. Begge forstærkere foranlediger lyttetræthed efter kort tid, der mangler noget i dem begge, de har ikke helt den samme glade musikalitet som de fleste foretrækker, for at undgå lyttetrætheden.

Min ærlige mening er, skulle jeg ud og købe en forstærker, ville mit valg falde på en helt anden forstærker. Gå ud og lån få noget i udvalg - Primare, Densen eller hvad de evt. kunne have i HiFiklubben, der er faktisk mange lækre sager at vælge imellem. Rega produkterne skal man heller ikke overse, men ud og få noget i udvalg og hjem og lytte på det.
Nu ved jeg ikek hvor øvet du er, men husk at et meste skal spille omkring 300 timer før det er tilspillet, og først derefter kan man bedømme HiFi lyd.

Og nej, det var egentlig ikke det rigtige sted, under digital, hvis du skal placere ICEpower, idet den er analog - men nu har du gjort således og er ikke den første, så det gør ikke den store forskel.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes