| Forfatter |
|
Rold Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har planer om at købe en sub til mit surround system. Men spørsmålet er hvilken?  Den skal passe sammen med mine nuværende højttalere, som er: Front : Dali Blue 5005LE Center: Dali Blue C1000 Rear: Dali Blue 1001 Budgetet er ca. på 4000kr. Og mine højttalere er i cherry-finish, og det må sub'en også gerne være (dog intet krav). Det er mest til film den skal bruges, da jeg aldrig hører musik så højt at 5005'er ikke kan følge med.  Hvad har i andre af forslag og erfaringer?
__________________ Hilsen Rold
|
| Til top |
|
| |
baltazar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Dali 450 og en Velodyne spl1200 og bruger subben til både musik og film. Den giver lige det ekstra. Fronterne spille højt nok, men subben går bare meget dybere. En SVS eller velodyne vil være mit bud. Jeg ville købe en du kan bruge til musik også, så er du fremttidssikret hvis du en dag vil have et par mindre fronter.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
baltazar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg ved ikke om der suser nogle brugte SPL1200 i cherry rundt om på brugtmarkedet? Hvis ikke kan det blive svært at få både ydelse, og cherry finish i den prisklassen. Om du kan strekke dig til de 5700kr som en SVS PB10 koster ferdig leveret, så ville jeg ikke nøle et sekund med at købe den. Her er nogle tests af den
http://www.lsound.no/index.php?side=arkiv&groupname=Test er&group=694&art=5664 |
|
|
Det er også min holdning, hvis du ikke kan finde noget brugt, så spar lidt mere op og køb kvalitet fra starten.
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sun Audio i Aalborg har en Audio Pro Ace Bass 2 til 4k og den er nice!
|
| Til top |
|
| |
Rold Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene. Var ellers spændt på om nogle ville foreslå en Dali swa-12'er, havde selv overvejet sådan en.
Men nu er det jo komme lidt mere at overveje. Syntes at SVS PB10 ser rigtig spændende ud!
__________________ Hilsen Rold
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke andet for en at høre dem alle og købe den du finder bedst. Så kan du jo poste din mening herinde.
|
| Til top |
|
| |
MichaelNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rold
Jeg benytter mig af B&W asw600 med stor fornøjelse til 2002 front og 1001 bag. Den har en tilpas fysik størrelse til min stue og kan fint fylde min stue med heftig bas til musik og film
vh/ Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
PB10en vil ha langt mere dynamik, og mindre forvrængning i det dybe enn de andre subbene i prisklassen. Alt efter hvilken du sammenligner den med vil den dra i fra fra ca 50-35hz og nedover. Det fordi den har et element med ekstremt lang slaglængde, et stort kabinet og fordi basreflexen er tunet meget dybt. Så ja, den er spændende. Jeg angrer fremdeles bittert på at jeg solgte min, spesielt nu hvor jeg har flyttet og har plads til en sub ekstra.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret