| Sendt: 10 April 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lyttet lidt på denne fine CD-spille hos HFK, og iøvrigt på speakers magen til mine egne så der burde være noget genkendelsesglæde at spore . Det var der skam også, men før vi kommer til det vil jeg lige nævne den lækre NAD M3-amp der blev spillet på - den er altså topnice . Væk er DDR-plasten og den lidt mørke NAD-lyd kunne jeg heller ikke umiddelbart genkende i gengivelsen, nå men hvordan lyder så CD-1 ? Ja, den lyder faktisk ganske godt med et homogent lydbillede, og en potent bund . Lidt for boomy vil jeg nok mene, men det må være rummet der spiller med eller også har den NAD-amp bare en lidt boomy tendens. Jeg syntes dog, at Lyngdorf's lydfilosofi også præger denne spille meget hvilket vil sige udpræget neutral men så sandelig også en lidt småkedelig affære, der var ingen grund til at knipse med fingrene så whau oplevelsen udeblev lidt syntes jeg . Mellemtonen syntes jeg var god og sprød, hvorimod toppen lød en anelse klemt og klingede, i mine ører, ikke helt frit - men det kan være NAD-ampens lidt dystre fortid der sætter sit præg her . Der har været tale om skuffen, og ja det er noget crap selvom det ser ud til at være noget dyrt sintret materiale så virker det billigt .
Jeg tror dog, at CD-1's gengivelse vil falde i manges smag grundet dens meget neutrale gengivelse og er man til TacT-gengivelse passer denne her spille perfekt ind __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|