Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Anbefaling til en hifi novice (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 April 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ude og bruge nogle hårdt tjente sparekroner på noget nyt surround lydgear som efter min mening spiller godt, og prikken over i'et skal så være en rigtig god cd-afspiller, der får anlægget til at yde det optimale. Da jeg fik demonstreret anlægget var det med en Creek CD53. Det nemme ville umiddelbart være at nappe sådan en, da jeg jo syntes det lød rigtig lækkert! Men... Efter at have læst nogle anmeldelser på nettet og emner herinde, er det mit indtryk, at det måske ikke den rigtig cd-afspiller alligevel  Hvis der er nogen af jer entusiaster, som kunne anbefale et alternativ til Creek'en og begrunde hvorfor, ville jeg være meget taknemmelig

Det gear som cd-afspilleren skal kobles på er:

1.       Parasound Halo C2 forforstærker

2.       Parasound Halo A52 forstærker

Mvh
Peter

Til top Vis Boydman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Det vigtigste er vel at du synes at lyden er god, og hvis den var det med Creek, så er det vel bare at springe på. Man skal ikke rette ind efter hvad andre siger/skriver - det er trods alt ikke dem der sidder med dine ører og bedømmer...

Boydman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Sendt: 13 April 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hæhæ kunne ellers se sjovt ud, hvis de sad med mine ører  

Grunden til jeg spørger er at butikken, som jeg købte mit gear i, ikke har et specielt stort udvalg af cd-afspillere, og det ville være pokkers ærgeligt at hoppe på en Creek, hvis der nu fandtes et andet mærke, som virkelig gav den baghjul! Hvis jeg havde et par alternativer, ville det nok være nemmere at tage den endelig beslutning.

Til top Vis Boydman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydman

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 13 April 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej Body,

Du startede så godt og endte så dårligt.

Nå, men lad endelig vær med at lade dig flytte af hvad du kan læse af såkaldte eksperters udgydelser, det er næsten altid samspillet med det grej du har som er afgørende for hvad du oplever, derfor misforstår mange mennesker mange gange hvorfor nogle ting er meget dyre og nogle er meget billige og stadig kan give et solidt fodtrampen til en festlig lejlighed.

Hvad med at starte med at gå tilbage til forretningen og der prøve at høre forskellige eventuelt også nogle som ikke passer til dit udstyr. Beskriv så med dine egne ord hvad det er som du godt kan lide ved den lyd.

Disse ord=indtryk tager du så med i den næste forretning og den næste forretning ect. Derved går du målrettet efter flere udgaver af det du naturligt tiltrækkes af i lydverdenen.

Hver så opmærksom på at du skal kunne teste dit kommende grej derhjemme. Derfor skal du proaktivt sætte ekspedienten ind i din proces, dette vil de fleste kunne forstå og i kan aftale en låneperiode, at der er returret, at du ... ja mulighederne er mange.

Konklussion, du har fat i den lange ende når du allerede har hørt noget som var godt, start der og lyt ikke læs hvad du skal synes.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 April 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

hej boydman

jeg går ud fra at det er lydbutikken du har handlet hos.de har da flere kandidater bla exposure 2010s og 3010.exposure 2010 virker mere dynamisk og "hurtig" end creek-en men den er til gengæld super detaljeret og har fuld kontrol over s lyde som eks 2010-eren ikke mestre helt så godt.3010 kender jeg ikke.hvis du er til rør har de også en jolida og en tubetechnoligy fusion64.den sidst nævnte er en solid sag og jeg valgte den kun fra da jeg ikke havde 20000 der stod cd på.hvad angår de andre creek modeller så syntes jeg ikke at forskellen på dem og 50-eren er prisen værd.destiny har jeg dog tilgode.jeg har haft min 50 mk2 i 2 år og den har kørt perfekt.skuffen kan godt virke lidt billig på den. men den er da ikke dårligere en den densen beat 400plus som jeg havde inden.så hvis du kan lide lyden så syntes jeg at du skulle give den en chance jeg har aldrig fortrudt at jeg købte en

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes