Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY snurrerundt processor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cOmOneO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 April 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg går og leger med ideen om at bygge min egen 7 kanals forstærker. Det er jo selvfølgelig til snurrerundt og derfor ville jeg lige høre om der var nogen der kendte til et sted hvor man kan købe en slags kit til at bygge processor-delen af en receiver (7.1)?
Det er der nok ikke, da det så vidt jeg ved er lidt mere avanceret end de fleste mennesker ville kunne lave.
Men hvad så med en god ss-processor uden fordyrende forstærker indbygget og som kan erhverves for maks 4000? Som så kan skilles ad og bygges sammen med forstærkeren.

Jeg havde overvejet en Marantz SR-8500 da den jo får udemærkede roser forskellige steder og så har den sin video swtich som DVI, hvilket er perfekt til mig, da eneste billedkilde bliver en HTPC.

Jeg håber i forstod hvad jeg mente, jeg vil altså bare gerne bygge en ss-reciever og mangler en måde at skaffe processor delen.

På forhånd tak for hjælpen

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du kan købe DIY kits til processordelen. Såvidt jeg husker så sælger firmaer deres sjæle for at få lov til at implementere DD og DTS osv. til dem der nu har ophavsretten - eller sådan var det i gamle dage. Vi var et par gutter som en overgang prøvede at få lov til at lege med nogle DSP-evluation-boards på DTU, men kunne ikke få dekoder algoritmerne. Jeg tror billigste metode må være at dekode det via HTPC'en og så køre analogt ud af den og evt. have en 8 kanals preamp (fx. med CS3310 (eller en tilsvarende chip) volumen kontroller).

kongen

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

jholesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hvis HTPC alligevel er eneste SS kilde, kunne man måske bygge et kvalitets lydkort ind i forstærkeren, så man bare tilslutter den med USB eller FW? eAR har vist lavet noget i den retning

MVH Jacob

Til top Vis jholesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jholesen

cOmOneO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

kongen:
Jeg havde også forestillet mig at der var nogle penge der skulle betales et sted. Og at det derfor ikke var så nemt for "DIY-kit-producenter" at komme til.
Jeg skal helt klart have lavet en form for volumekontrol i forstærken. Den chip du nævner der siger mig desværre intet, men hvis du kunne sige mig et sted jeg kan finde bygge-vejledninger til den slags, burde det nok være muligt.
Hvad nu hvis man gerne vil have sådan en fancy volume-knap der er motorstyret så den følger med når man skruer op/ned. Og en form for fjernbetjening (behøver ikke være trådløs) som også kan slukke og tænde forstærkeren?

Sikke da en masse der lige kom der. Men så ved i jo hvad jeg gerne vil, så kan i måske sende mig i den rigtige retning, hvis i da ikke har konkrete løsningsforslag, til nogle af tingene.

jholesen:
Lyder som det helt rigtige, så sparer man også alle de dyre phono ind- og udgange.
Så er det jo bare at finde det helt rigtige eksterne lydkort. Any suggetions?

Tak for input indtil videdere.

jholesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

svjh bliver det omtalt i denne tråd hvilket lydkort eAR har bygget deres produkt over:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28295&K W

MVH Jacob

Til top Vis jholesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jholesen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes