Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 13:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken sub til mit Pioneer højtaler sæt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 11 April 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle,
Jeg har pt. et Pioneer S-V510 højtalersæt:


Men til dette sæt er der ingen subwoofer, og jeg syntes virkelig den mangler når jeg afspiller film. Hvilken vil i anbefale mig? Det skal helst være en aktiv sub...Jeg har kigget på en fra Pioneer, men den koster sgu 6.5K, og det er ret mange penge...

Jeg har også et andet spørgsmål, om mine højtalere er gode nok?? De er efterhånden 4-5 år gamle, og der er kommet så meget nyt siden, så ved ikke om det er tid til at skifte dem ud. Her er specs på højtalerene:

- - - - - - - - - - - - - - -
Manufacturer: Pioneer
Type: Home Cinema
Music power DIN: 100 Watt
Magnetically shielded for video use: Yes
Speaker woofer size: 14 cm cone type (x3)
Speaker tweeter size: 2.5 cm dome type
Rear speaker cone woofer size: 10 (dual cone) cm
Centre satellite cone woofer size: 10 (x2) cm
Centre satellite dome tweeter size: 2 cm
Centre speakers style: Compact (3,00 kg)
Speakers style: Floor-standing (18,5 kg)
Rear speakers style: Satellite (1,30 kg)
Rear speaker frequency Range: 60 - 20,000 Hz
Speaker frequency Range: 30 - 35,000 Hz
Centre speaker frequency Range: 60 - 35,000 Hz
Sensitivity (1m/W): 90 dB/W
Impedance: 8 Ohm
Rear speaker dimensions (W x H x D): 150 x 190 x 90 mm
Speaker dimensions without base (W x H x D): 185 x 1000 x 390 mm
Speaker dimensions with base (W x H x D): 251 x 1030 x 422 mm
Centre speaker dimensions (W x H x D): 440 x 150 x 110 mm
- - - - - - - - - - - - - - -

Håber der er nogle behjælpelige sjæle derude :)

/Thomas
Til top Vis lunde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunde
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 11 April 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

 

Jeg ved ikke hvilken sub du skal vælge idét at jeg ikke kender det sæt der, som i øvrigt ser rigtig nydeligt ud, men jeg ville jo nok gå efter en i samme mærke hvis det var...Der må findes et eller andet som passer ind med resten?

Når det så er sagt, så har jeg i alle tilfælde en mening om at ht ikke bliver for gamle, af alder. Kan man lide som de spiller, så skidt med alderen...Htér har det ikke som pcer der bliver forældet efter et år eller mindre. Så hvis du er tilfreds med dem ellers, synes jeg bestemt at du skal beholde dem.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
lunde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 11 April 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at købe mig en Pioneer VSX-1010S forstærker dertil, men ved ik om det er lidt overkill at købe sådan en kraftig forstærker?
Til top Vis lunde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunde
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 11 April 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

lunde skrev:
Jeg har overvejet at købe mig en Pioneer VSX-1010S forstærker dertil, men ved ik om det er lidt overkill at købe sådan en kraftig forstærker?

 

Den kender jeg heller ikke må jeg indrømme, er ikke så meget inde i pioneer så det gør noget og jeg kan ikke lige finde den, men én ting som du også skal tænke på m.h.t størrelsen af sådan en karl er det rum, som den skal spille i. Hvor stort er dét?

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes