Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PV60 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hjælp...

Jeg har lige købt en panasonic PV60 og fået den tilsluttet til en pc’er med VGA kabel/stik. Den bedste opløsning som jeg kunne finde på mit graffikkort som kunne give noget der minder om et 16:9 billeder er med 1280x720 pixels. Desværre mangler der et par cm i bunden og toppen af billedet for at skærmen er fyldt helt ud med billedet fra pc’eren. Er det normalt eller hvordan kan jeg få hele skærmen fyldt helt ud ?

En gang i mellem kommer det en slags grafikfejl i netop det område i bunden af skærmen hvor billedet fra pc’eren ikke kan vises. Dette forsvinder ved at skifte til almindelig TV og derefter tilbage til PC. Er der andre som har samme problem ?

Til top Vis plasmaoskar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plasmaoskar

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Er der ingen som har tilsluttet deres PV60 til Pc’eren ?

Har i samme problemer som mig eller er det kun min model ?

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

er nysgerrig etfer dette plastma-tv, hvordan fungere det med at "zappe" - er den lidt langsommere end et alm tv? og hvad med de blæsere, synes jeg har rigeligt i vores pc og HDD - mærker man noget til det?

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Der er ingen lyd i blæserne men der er lidt lyd i strømforsyningen ved lyse scener. Men det er meget meget mindre end ved pc’er eller hdd. Jeg køre med tv-box derfor ved jeg ikke hvordan zappe hastigheden er da det er tv-boxen der bestemmer hastigheden.

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Sendt: 13 April 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

åhhh er helt elektrisk over for de blæsere..... hvad med beslag til væg hvis den hænger der, hvad mærke - har hørt at Panasonic's eget sidder for tæt mod væggen så det giver lidt problemer med evt scart-stik
Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Stay_Bamboocha skrev:

er nysgerrig etfer dette plastma-tv, hvordan fungere det med at "zappe" - er den lidt langsommere end et alm tv? og hvad med de blæsere, synes jeg har rigeligt i vores pc og HDD - mærker man noget til det?

Det går ret hurtigt, næsten som alm. TV synes jeg....ihvertfald ikke noget der er genrende.

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Stente - har du forsøgt dig med PC tilslutning via VGA ?

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Man kan hente HD klip på følgende side - super flot !!!!

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

plasmaoskar skrev:

Jeg har LIGE set american history X, via PC. Jeg brugte indgangende der sidder i fronten af TVét (de GUL;HVID OG RØD stik). Det virkede uden problemer?

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Sendt: 13 April 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Stente: Hvis du er imponeret over din s-video indgang skal du glæde dig til du ser et billed fra VGA.... der en verden til forskel ihvertfald på en projektor.....
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

plasmaoskar skrev:

Man kan hente HD klip på følgende side - super flot !!!!

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Har lige smækket det på via (som beskrevet foroven) og så virkelig fedt ud, men er der noget mere at hente, nu tænker jeg dvi til hdmi.....eller lign?

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
plasmaoskar skrev:

Jeg har LIGE set american history X, via PC. Jeg brugte indgangende der sidder i fronten af TVét (de GUL;HVID OG RØD stik). Det virkede uden problemer?

Mit gæt vil være at du vil få et meget bedre billede hvis du brugte computer indgangen på bagsiden. (VGA) Derudover vil du kunne teste HD formatet ved at downloade et af de korte HD film fra det link som du kan finde på det link som jeg angav tidligere.

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

plasmaoskar skrev:

Hjælp...

Jeg har lige købt en panasonic PV60 og fået den tilsluttet til en pc’er med VGA kabel/stik. Den bedste opløsning som jeg kunne finde på mit graffikkort som kunne give noget der minder om et 16:9 billeder er med 1280x720 pixels. Desværre mangler der et par cm i bunden og toppen af billedet for at skærmen er fyldt helt ud med billedet fra pc’eren. Er det normalt eller hvordan kan jeg få hele skærmen fyldt helt ud ?

En gang i mellem kommer det en slags grafikfejl i netop det område i bunden af skærmen hvor billedet fra pc’eren ikke kan vises. Dette forsvinder ved at skifte til almindelig TV og derefter tilbage til PC. Er der andre som har samme problem ?

Det lyder som den kører 1:1 mapping dvs skærmen viser de 720 linjer horisontalt og skære derfor fra de 768 som er skærmen native opløsning. Det er faktisk en fordel men så må der mangle en del af billedet i siderne??? Ellers kan du lave en custom opløsning med et program der hedder powerstrip nemt, det kunne være perfekt hvis du kunne kører 1:1 med powerstrip i 1024x768 hvilke jeg nu ikke tror på da pixelene på den skærm ikke er retangulere og det kan programmet vist ikke tage højde mig bekendt... mon ikke man skal kikke nærmere på opsætningen i tv'et??

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Stente: Hvis du er imponeret over din s-video indgang skal du glæde dig til du ser et billed fra VGA.... der en verden til forskel ihvertfald på en projektor.....

Prøv at sætte grafikkortet til 1280x720 for at se op du har et helt billede eller der mangler noget i bunden og toppen ?

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

så skulle jeg muligtvis overveje at investere i et VGA stik :) - eller burde jeg bruge pengene på et stik der kan gå fra DVI(gfx kort) - HDMI?

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

plasmaoskar skrev:

Klabo skrev:

Prøv at sætte grafikkortet til 1280x720 for at se op du har et helt billede eller der mangler noget i bunden og toppen ?

mit grafikkort kan umiddelbart kun klar 1024 * 768 (geforce fx 5900 XT)? Eller ændre VGA på dette?

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Tak Klabo.

Der manglede også lidt på de lodrette sider men det kan man justere sig fra i en af menuerne. Desværre kan man ikke juster der fra i toppen og bunden.

Har du en forklaring på grafikfejlen som kommer en gang i mellem – kan det skyldes at opløsningen er tæt på hvad skærm kan klarer ?  

plasmaoskar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
plasmaoskar skrev:

Klabo skrev:

mit grafikkort kan umiddelbart kun klar 1024 * 768 (geforce fx 5900 XT)? Eller ændre VGA på dette?

ved at køre 1024x768 giver det et billedeformat 4:3 derfor vil det billede på skærmen ikke være rigtigt, eller du kommer til at have sorte bjælker i siderne. Du skal prøve at finde en opløsning som passer til det 16:9 format som du har på dit tv dvs. 1280x720 for at billede bliver vist korrekt. dit geforce burde kunne vise det da jeg har et gammelt geforce mx440 som kan.

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

plasmaoskar skrev:

Tak Klabo.

Der manglede også lidt på de lodrette sider men det kan man justere sig fra i en af menuerne. Desværre kan man ikke juster der fra i toppen og bunden.

Har du en forklaring på grafikfejlen som kommer en gang i mellem – kan det skyldes at opløsningen er tæt på hvad skærm kan klarer ?  

Nej det tror jeg ikke på..... det er en firmware fejl eller lign. og hvis du kan justere noget som helst i siderne kører den ikke 1:1 mapping(hvilke jeg heller ikke troede på....). Kik i din vejledning og se hvad pana understøtter af forskellige opløsninger og hvis det ikke virker skal det til service eller evt. have en firmware opdatering. Overvejer nemlig selv din skærm hvis den kommer på bud fra OTTO igen?? Men jeg bruge HTPC i stor stil og derfor vil jeg kører den ind over via HDMI porten. Du kunne jo lige købe sådan et kabel (DVI-HDMI) og lave nogle tests for mig 

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Har tv´et ikke en opløsning på 1024*768 eller 720 ?

de 1024 pixels i bredden er så lidt længere end en normal kvadratisk pixel og får derved lavet sit 16:9 format. Det må da være mest ideel at køre 1024*768 fra sit grafikkort.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes