Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Kotume ved overførsel af penge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad kotumen er i forbindelse med køb af produkter via bankoverførsler? Skal køber modtage produktet før han overfører pengene eller skal sælger omvendt have pengene før han sender produktet?

Personligt hælder jeg lidt til den første, men er ikke helt sikker. Nogen der kan fortælle mig hvad der er mest almindeligt at gøre?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 April 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

det mest rimelige må være at modtageren får mulighed for at konstatere produktet er intakt inden betaling!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg plejer nu at ville se pengene først! ellers er det efterkrav og køber der betaler for gebyret! Men iøvrigt foretrækker jeg at man laver handlen face to face. En anden model jeg har brugt nogle gange er at sælger overfører det halve før og resten efter modtagelse af pakken. Så har begge en vis risiko ved handlen.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 13 April 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Jeg plejer nu at ville se pengene først! ellers er det efterkrav og køber der betaler for gebyret! Men iøvrigt foretrækker jeg at man laver handlen face to face. En anden model jeg har brugt nogle gange er at sælger overfører det halve før og resten efter modtagelse af pakken. Så har begge en vis risiko ved handlen.

Mvh

Hmm... Det med det halve før og det halve efter lyder egentlig ret rimeligt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Det er en skønssag. Almindeligvis, så gider jeg ikke postopkrævning, der er ingen garanti for modtager henter....men en gang imellem er køber tryk ved "PO", så fint. Jeg vil heller ikke sende nogen aparater med Post DK uden jeg har fået betaling. Men jeg har tilbudt "net-overførelser" og forudbetalt mange gange - og er altså ikke blevet snydt endnu. Men det kræver lidt is i maven. Er det større ting, så kan et depositum på 500 kr. være med til at vise om folk er seriøs eller ej! Jeg har været ude for folk som er HELT VILDE....., men når det kommer til stykket, så har folk ingen penge eller har fundet noget andet, noget billigere osv. Men det er min oplevelse at det er meget forskelligt hvordan der handles.

Jeg har også solgt nogle enheder til en anden på siden her, en måned efter beklagede han sig over de ikke var pakket godt nok ind og var gået istykker. Jeg spurgte hvorfor vente en måned, men kærsten var gået og han var selv gået lidt kold. Jeg tror faktisk på ham og har tilbudt at købe dem igen. Så kan man ikke strække sig mere. Ïøvrigt har jeg ikke fået dem tilsendt endnu. Men når de kommer med Posten, så får han sine penge. Sådan kan det også gå .

Mvh

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 13 April 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad kotumen er i forbindelse med køb af produkter via bankoverførsler? Skal køber modtage produktet før han overfører pengene eller skal sælger omvendt have pengene før han sender produktet?

Personligt hælder jeg lidt til den første, men er ikke helt sikker. Nogen der kan fortælle mig hvad der er mest almindeligt at gøre?

Som udgangspunkt, så er det "ham der har grisen der bestemmer prisen" - og dermed betingelserne. Dvs. sælger bestemmer, og så må køber jo vælge om han vil følge betingelserne. Når det er sagt, så har køber i de tilfælde jeg har solgt brugt-grej privat stort set altid selv foreslået at overføre pengene først.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes