Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: opgraderinger af højtaler.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mightymus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 April 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

hejsa med jer..

Jeg er igang med at opdatere mine højtalere i takt med at jeg har pengene til det.

(jeg kan ikke finde ud af at sparre sammen og få det hele på en gang.. )

Spørsmålet er nu om jeg skal vælge at købe centerhøjtaler eller baghøjtaler denne gang..

hvor vil jeg få mest valuta for mine penge?

valget står mellem DALI IKON Vokal 2 centerhøjttaler eller 2 DALI IKON W2 baghøjttaler..

Der går sikker 6-8 måneder til jeg har råd til den del jeg ikke køber nu..

 

 

Til top Vis Mightymus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mightymus
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Du bør næsten flytte dit indlæg under 'surround sound'

Umiddelbart vil jeg mene at det kommer an på hvad du mest af alt ønsker/mangler pt... om det er dialogen eller effekterne?

Jeg har pt fronter og center...men ingen baghøjtt. hvilket er pt savner selvf.! Men nu var min center også på brugtmarkedet, så turde ikke rigtig tøve med at købe den...så personligt ville jeg mene baghøjtt.

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 13 April 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Køb centeren, det er IMO meget vigtigere end baghøjtalerne.

EDIT: Dette ville være min list over hvad som er vigtigst:

Fronter (så du i det mindste kan høre musik på ordentlig måde)

Center (kan aldrig undervurderes i surround)

Baghøjtalere (giver lige det ekstra pift)

Sub (den havner her hvis man bor i lejlighed eller hvis fronterne har god bas ellers bør den bytte plads med baghøjtalerne)

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 13 April 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg foretrække baghøjttalerne før centeren. Du kan i receiveren slå centeren fra - så kommer centerens signal ud i fronthøjttalerne, så det er som om du har en center alligevel. Der er en del der kører med den opsætning, og har selv prøvet - det virker fint.


Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 13 April 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også baght'ere er vigtigere, de giver ligesom den rette effekt. Så må centeren vente lidt, men jeg synes nu ikke du skal lade den udeblive

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 13 April 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Altså ingen tvivl om at min center har givet et gevaldigt løft i lyden når jeg ser film.... men jeg vil nu foretrække baghøjttalerne.. men som Fenris siger, så giver centeren altså en stor forskel også.
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 805
Sendt: 14 April 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig  anskaffe mig en center højttaler, fordi jeg syntesat lyden bliver dårligere. Men baghøjttalere giver et bedre rum. Og de skal bare give et lille tilskud.

Med en center render man ind i en masse problemer med fasen, hvor der sker en udfasning ved nogle frekvenser.

Mvh.

Sven Palvig



__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 14 April 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Køb baghøjtalerene. Sitter du midt i mellem frontene er en center strengt taget overflødig, men uanset hvor du sitter vil ikke frontene kunne erstatte et par baghøjtalere.

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes