| Forfatter |
|
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set Lyngdorfs rumkorrektion, men synes alligevel at det er lidt for dyrt,- det er jo bare et program, en mikrofon og så skal anlæget være sat til pc'en... Jeg har det hele undtagen programmet, og det ville derfor være fedt, hvis man kunne erhverve sig et gratis/billigt rumkorrektions program! 
- Nogen der ved hvor man kan gøre det?
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var vidst noget i HF for nogle mdr. siden og det har også været oppe og vende herinde. Prøv at søge lidt.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop, det er jo også derfor vi er nogle stykker som har betalt penge for at have det hele i ét apparat. Ikke så fedt at skulle have PC'en kørende hver gang man vil høre musik. Konen siger også, at dét er altså for nørdet til at leve med i det daglige. For øvrigt spiller en TDA 2200+ altså bare for fedt, aaahhh!!!..... selv med den mere primitive ATB korrektion. Mit opgraderings-gén er blevet foruroligende laid-back efter det køb.
Glad Påsk, som de siger hinsidan. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også en lidt dyrer løsning en Behringer DEQ2496 hvor der også er en mulighed for målemikrofon en fattigmands TACT.
Kan måske hævde at det kunne tage lidt af lydkvaliteten ja lidt men så får man jo noget andet. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner, tager jeg fejl eller er dit forslag ikke kun baseret på regulering af amplitude?
Det bliver vel først rigtig interessant, når systemet kan rette op i på problemer i tidsdomæmet og demed sikre bedre impulsgengivelse, sådan som Tact eller diverse convolver-filer kan.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behringeren har mig bekendt ikke noget at komme med i tidsdomenet, nu er også langt de aller fleste mere følsomme for forskyvninger i FR, end tid. Det er vel også grænser for hvad man kan få for 1000kr.
Men korrektion i tid er næste trind efter at FR er under kontrol, det er jeg ikke uenig i. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig er der DBX DriveRack260 som måske er af bedre kvalitet men så ligger vi i 10K kroner ca.
__________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Behringeren har mig bekendt ikke noget at komme med i tidsdomenet, nu er også langt de aller fleste mere følsomme for forskyvninger i FR, end tid. Det er vel også grænser for hvad man kan få for 1000kr.
Men korrektion i tid er næste trind efter at FR er under kontrol, det er jeg ikke uenig i.
|
|
|
Jeg tror heller ikke vi er uenige. Jeg bruger jo selv en Behringer til equalisering såvel som filtrering, og der er skam en del at hente. Især i basområdet.
Men jeg mener, at vi bør skelne ret præcist mellem rumkorrektion og equalisering.
For mig at se er en korrektion i tidsdomænet ikke noget man "tilsætter" efter at man har optimeret FR (frekvensreponsen). Hvis man har en Tact eller anden form for egentlig rumkorrektion er equalisering jo helt overflødig.
Fidusen er jo at der findes gratis software der kan gøre det, som Makrelsalat efterlyser, men som påpeget tidligere er det usædvanlig nørdet at arbejde med, så måske er tid og penge bedre investeret på anden vis. Det må jo være op til den enkelte at afgøre med sig selv.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
| Endelig er der DBX DriveRack260 som måske er af bedre kvalitet men så ligger vi i 10K kroner ca. |
|
|
Jebs den er udemærket har den selv. Den kostede 8800 kr. på en tysk webshop, der udover skal indkøbes en mic. den koster 1400 kr. i DK.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidstnævnte ser nu lidt svær at finde ud af,måske er det ikke så svært at greje når man har apperatet foran sig.Hvordan mht. mikrofon kan man også bruge en billig Behringer eller er det ikke godt nok?
Kan den så rette i tidsdomænet som der beskrives er vigtig? __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|