Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lille smart HTPC - Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shaqq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens!

Jeg er på udkig efter en løsning til en HTPC/mediecenter, som skal bruges til at afspille divx, dvd, HDmovie, musik og en lille smule 3d spil når tiden tillader det!

Til at starte med skal den ikke bruges til at optage/afspille tv. Dog skal det være muligt at udbygge HTPC’en til dette formål. Jeg forventer at jeg inden for nær fremtid får leveret mit TV-signal via IPTV fra Dansk Bredbånd. Da deres løsning ikke er på plads endnu, er det lidt svært at implementerer TV løsningen i HTPC’en.

Mine ønsker til en HTPC:

Den skal være så lille som muligt, så jeg kan gemme den i en af de to kasser der bærer mit AV rack. (se mit setup på følgende blog: http://blog-amok.blogspot.com/ )

Det vil sige at kabinettet helst skal være indenfor følgende mål 35x33x24cm.

Jeg vil dog også kunne leve med, at have den stående ved siden af en af kasserne. Dette vil medføre at den maksimalt må være 35 cm høj. Hvis den skal stå ved siden af en af kasserne skal WAF’en være i top => ikke for meget lir, diskokugler og løbe lys!! Altså enkelt og stilrent, så den passer ind i det eksisterende setup.

Jeg ønsker selvfølgelig at den skal være så støjsvag som muligt, og da den kommer til at stå tændt det meste af tiden, skal den ikke trække 100kW! Dog vil jeg ikke gå på kompromis med ydelsen!  

Indtil nu har jeg haft kigget på følgende muligheder.

Jeg har haft kigget rigtig meget på den nye Mac Mini med Intel Duo Core processor, men jeg tvivler meget på at den er kraftig nok til mine formål. ( http://www.apple.com/dk/macmini/ )

Jeg har også været omkring ASUS Prundit-R, men jeg syntes at den har fået for meget kritik til at jeg vil fortsætte med denne! Jeg syntes ellers meget godt om dette produkt! ( http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=1&l2=3&l3=0& ;model=85&modelmenu=1 )

Hvis I har nogle forslag til hvilken retning jeg skal gå, vil jeg være meget taknemmelig.

Da det efterhånden er ved at være 4 år siden jeg har rodet med HD, processer, RAM og bundkort mv., vil jeg også være meget taknemmelig for jeres bud inden for dette område.

Venlig hilsen

Søren

Til top Vis Shaqq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shaqq Besøg Shaqq's Websted

Johnny Wayne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej Shaqq

Jeg har lige været igennem den store verden indenfor htpc´er da jeg startede med en Asus Pundit da jeg som dig, synes at den virkede rigtig cool og var pæn at se på, der er lige et par store men´er.
1. larmer den som en sindsyg da den ikke rigtig kan få luft ind gennem siden.
2. Den understøtter ikke ægte S3 standby hvor den slukker for blæserne og hvis man bruger et   reghack som der findes på nettet bevirker det at når den vågner fra S3 går der ca 1 min før du kan bruge din fjernbetjening.
3. lydkortet S/PDIF virker kun i stereo under mce, og der findes ikke nogen drivere der får det til at virke   
4. så tror jeg ikke på at grafikkortet kan afspille Hd film da det ikke er særlig godt.

Nu har jeg så lige bygget mig en ny htpc som består af http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178106
med en Athlon 3000+ 64 CPU 1 Gb ram samt hd og det hele er i et kabinet fra hiper
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151399 det kan godt nok ikke stå i kassen men det er 43 cm bredt og 5cm højt og der er ikke en masse lys kun en lile diode der lyser når den er tændt
Ang. det bundkort jeg har købt, er der et rimlig onboard grafikkort der kan afspille HD film samt et onboardlydkort fra realtek der understøtter HD lyd, som også virker under MCE

håber du kan bruge mit svar til noget eller kan du jo bare spørge

Hilsen
Johnny

Til top Vis Johnny Wayne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Wayne

jholesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Hush E1 MCE (http://www.hushtechnologies.com/). Den er godt nok bredere (ca. 43 cm) (og ikke helt gratis) men tilgengæld har den ekstremt høj WAF, finish er i topklasse, den bruger tilstrækkeligt lidt strøm til at stå tændt altid (min bruger ca. 35 watt når diskene spinner ned) pga. Pentium M processoren, og så er den TOTALT lydløs pånær drevene (og selv det er heller ikke galt). Og så virker den straight out of the box.

Vil man have en højere elregning fås den også med AMD athlon processorer 3200-4000

MVH Jacob 

Til top Vis jholesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jholesen

Shaqq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for jeres indlæg! Det ser rigtig godt ud. Jeg har helt sikkert fået noget at arbejde med her i påsken! Hvordan ser det ud med indstiks kort i de kabinetter i forslår! er det muligt at anvende almindelige PCI kort (eller hvad se nu hedder) og hvor mange er der plads til?

mvh

Søren 

Til top Vis Shaqq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shaqq Besøg Shaqq's Websted

Johnny Wayne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

hejsa

I Hiper er der plads til et PCI kort som jeg bruger til tuner, jeg vil da også lige nævne at den total står mig i ca 5100 kr

Hilsen
Johnny

Til top Vis Johnny Wayne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Wayne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes