| Sendt: 15 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv tit svært ved at vælge mig en plads når der skal høres musik live, og det er muligvis ikke så firkantet som jeg prøver at stille det op.
Som jeg ser det, forholder det sig for det meste (alt efter spillested og musikgenre) således:
Oppe foran: At være helt oppe foran, og dermed tæt på bandet, er mange gange med til at give en mere intens oplevelse. Specielt hvis man er fan af det band der spiller. Dog synes jeg tit at lyden oppe foran er forfærdelig. Har oplevet et par gange hvor vokalen nærmest manglede, og bas og trommer var det eneste der blev hørt/banket ind i kraniet på en... Alt efter hvilken slags musik der er tale om, kan der også opstå en del tumult oppe foran - det er jo så en personlig vurdering, om man bryder sig om dette. Tit er pladsen foran også meget trang.
Midt i: Midt i giver stadig en god fornemmelse af at "være tilstede". Stemningen er intakt, men man har mere albuerum, og lyden er på dette sted er som regel også udemærket.
Bagerst: Denne position kan mange gange virke på mig som om, at man betrakter koncerten lidt udefra. Stemningen er med andre ord ikke den samme, som når man er tættere på scenen. De gange hvor jeg har placeret mig bagerst, er jeg dog blevet rigtigt positivt overrasket over lyden. Hovedet er ikke ved at blive blæst af, og sammenhængen mellem bas, vokal, trommer og øvrige instrumenter virker mange gange mere fornuftig. Ingen skrigende dødsdiskanter og basbulder her
Dette er selvfølgelig en super subjektiv opfattelse af tingene, og jeg vil derfor gerne høre jeres holdning til hvor man "bør" placere sig til koncerter.
|