Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Placering ved koncerter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvor placerer du dig til koncerter?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
12 [38,71%]
17 [54,84%]
2 [6,45%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Har selv tit svært ved at vælge mig en plads når der skal høres musik live, og det er muligvis ikke så firkantet som jeg prøver at stille det op.

Som jeg ser det, forholder det sig for det meste (alt efter spillested og musikgenre) således:

Oppe foran: At være helt oppe foran, og dermed tæt på bandet, er mange gange med til at give en mere intens oplevelse. Specielt hvis man er fan af det band der spiller. Dog synes jeg tit at lyden oppe foran er forfærdelig. Har oplevet et par gange hvor vokalen nærmest manglede, og bas og trommer var det eneste der blev hørt/banket ind i kraniet på en...
Alt efter hvilken slags musik der er tale om, kan der også opstå en del tumult oppe foran - det er jo så en personlig vurdering, om man bryder sig om dette. Tit er pladsen foran også meget trang.

Midt i: Midt i giver stadig en god fornemmelse af at "være tilstede". Stemningen er intakt, men man har mere albuerum, og lyden er på dette sted er som regel også udemærket.

Bagerst: Denne position kan mange gange virke på mig som om, at man betrakter koncerten lidt udefra. Stemningen er med andre ord ikke den samme, som når man er tættere på scenen. De gange hvor jeg har placeret mig bagerst, er jeg dog blevet rigtigt positivt overrasket over lyden. Hovedet er ikke ved at blive blæst af, og sammenhængen mellem bas, vokal, trommer og øvrige instrumenter virker mange gange mere fornuftig. Ingen skrigende dødsdiskanter og basbulder her

Dette er selvfølgelig en super subjektiv opfattelse af tingene, og jeg vil derfor gerne høre jeres holdning til hvor man "bør" placere sig til koncerter.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Kan i evt. komme med nogle begrundelser for jeres valg?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Midt i ..

Tja .. du beskriver det jo meget godt selv

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hehe , det er vel ellers en meget subjektiv beskrivelse jeg kommer med der. Jeg må da indrømme, at jeg selv har svært ved at finde en favoritplacering. Hvis man eksempelvis er til en Red Warszawa koncert, så giver det ringe mening at stille sig ned bag i for at opnå en bedre lyd... Lækre Jens (for-"sangeren") er som regel så spritstiv, at ingen alligevel kan høre hvad han synger. Oplevelsen foregår således i dette tilfælde kun helt oppe foran, hvor folk vælter rundt og kæmper en brav kamp for at holde sig oprejst og i live.
Til de stille koncerter derimod har jeg det bedst med at stå meget langt tilbage. Mew, som af en eller anden grund ynder at spille vanvittigt højt (?) er næsten umulige at få noget godt ud af med mindre man står tilpas langt væk fra højttalerne...

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 April 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Du glemte 2/3 oppe i salen; der står jeg jeg!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 April 2006 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er helst helt foran hvis der er sidde pladsser - skal man stå op, kommer det helt an på hvor meget skuppen der er oppe foran, for jeg gidder ikke at være alt for klemt.

Lydmsæssigt kan det være meget forskelligt fra koncert til koncert hvor lyden er bedst.

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

somregel lige foran lydteltet... Plejer at være der der er en ok lyd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes