Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 20 April 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 24 April 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være fint om forfatteren Ricky, ville offentliggøre kilderne
til denne 2. del af teksten omkring hørelse. Det er god skik...
|
Til top |
|
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 24 April 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er det.
Det kræver da også en forklaring.
Har jeg haft fat i mange forskellige mennesker, der hver især har bidraget med en masse små bider af infomation, som har ført til denne artikel.
Nogle af disse er bl.a;
David Sonneschein - Lyddesigner, der samtidig forsker i lydens anvendelse til terapi
Sofus Birkedal Nielsen - Professor i akustik ved Ålborg universitet
Oticon - Firma som udvikler høreapparatter
Derudover diverse Øre-læger fra diverse hospitaler og øre kliniker i KBH?
Nogle har bidraget med informationen og andre har blot bekræftet den information jeg lå inde med i forvejen.
At skulle skrive alle kilder ville give lidt kaos i en artikel, som gerne skulle kunne forståes af alle.
Men de er bestemt ikke hemmelige, så det er fint du spørger 
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ricky:
Jeg synes, at det er en yderst informativ og superinteressant artikel, der er skrevet i et forståeligt sprog - super god artikel 
Jeg er ikke nok inde i al materialet ( med ørets akustiske virkemåde bla. ), til at kunne vurderer, om alt er korrekt , men mange af forsøgene/erfaringerne og konklusionerne er jeg ihvertfald enige i ( ikke, at det er en garanti for noget ).
Jeg kunne godt tænke mig, at vide lidt om din baggrund ( hvis man må spørge ) - og hvor meget er din egne erfaringer/ viden, contra hvilket er udefrakommende viden ( det fremtræder dog lidt i artiklen ).
Men endnu en gang tak for en god artikel , som jeg vil gemme, som inspiration, til næste gang, at jeg vil lave om/ eksperimenterer med hjemmebio´en .
MVH
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste lige lidt af din baggrundsinfo på din hjemmeside , men der står ikke så meget om, hvor din hifi/surround viden/erfaring kommer fra ? personlige erfaringer? læst viden ? osv.
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DJ
Tak for de pæne ord
Formålet med artiklen var, at give surround-nyderen lidt anvendeligt information om surround og surround-setup. Håber det lykkedes!
Når du spørger til min baggrundsviden, mener du så i forhold til artiklen eller generelt?
I forhold til artiklen, kan du kigge længere oppe. Her har jeg skrevet lidt om, hvor jeg har samlet noget af informationen henne.
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente generelt. men også specifikt, da informationerne ( personlige og "lånte/opsøgte" ) jo er flettet sammen til en helhed i artiklen.
Når man indsamler information, bliver det nogen gange et spørgsmål om hvor, hvem og hvad man "får" indsamlet + det er ikke altid, at videregiveren så checker, om alting så rent faktisk er "sådan/korrekt" eller om der er kommet nyere/anden/mere korrekt viden til osv. - det er ikke for at være/lyde skeptisk , men det er altid rart, at vide hvor,hvordan,hvem og hvorfor - så man kan vægte, hvor kritisk man skal være overfor artikler eller hvor "råt" man skal suge videnen til sig.
Med hensyn til udbytte , så mener jeg feks. absolut at have rimelig faglig, teknisk og personlig erfaring/viden med lyd/hifi/surround osv. og jeg lærte da noget nyt/mere , så jeg synes, at det er lykkedes ret godt .............og så gav det mig endnu engang lyst til at eksperimenterer, for at se, om det nu kunne blive endnu bedre/ mere optimeret  
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|